Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dors04 schreef:Ra_chel schreef:heb nu het boek ; Das Gymnasium Des Pferden van mijn instructrice geleend om door te lezen , staan een hoop intressante dingen in , best zware kost als ik zo even snel kijk , maar ook heel leerzaam.
verder ga ik vanmiddag maar eens aan mijn zoontje vragen of hij me uit kan leggen hoe de WII nou eigenlijk werkt haha , dan ga ik daar ook eens die balansoefeningen op doen , baadt het niet dan schaadt het niet toch? wordt dan in elk geval wel bewust van hoe ik mijn gewicht plaats en verplaats.
Om aan je onafhankelijke zit te werken en je bewust van je gewicht te zijn heb je echt n goede oefening : staan staan zit staan staan zit
en moeilijk dat het is![]()
maar het helpt echt

Dors04 schreef:Om aan je onafhankelijke zit te werken en je bewust van je gewicht te zijn heb je echt n goede oefening : staan staan zit staan staan zit
en moeilijk dat het is![]()
maar het helpt echt
EsterW schreef:yep annaaube, herkenbaar, ik rij (behalve met scheve schouder/heup) ook met holle rug
ben nu ook met lichtrijden aan het proberen mijn bekken bewust wat naar voren te laten komen ipv omhoog, dat werkt wel aardig
goed dat je bezig bent met fysio!
annaaube schreef:EsterW schreef:yep annaaube, herkenbaar, ik rij (behalve met scheve schouder/heup) ook met holle rug
ben nu ook met lichtrijden aan het proberen mijn bekken bewust wat naar voren te laten komen ipv omhoog, dat werkt wel aardig
goed dat je bezig bent met fysio!
Gisteren had ik een les, en heb ongeveer elke minuut gehoord, laat je benen los hangen en ontspannen (in de galop). en ik denk dat ik na 10 minuten wel wat relaxter ging zitten, en mijn rug iets beter kon regelen.
Maar het is zoooo moeilijk vind ik, soms denk ik, Rug, ga gewoon even normaal zitten of ga iemand anders irriteren met je gedoe
ghehehe. Maar dan moet je wel een leuke terugkrijgen natuurlijk
Dors04 schreef:Wat veel mensen ook doen, en dat zie ik ook wel eens als ik aan het kijken ben naar wedstrijden of iets.
Ja wil je even mijn beugels een gaatje korter maken of langer want ik zit scheef.
Maar als je dan eens achter diegene gaat staan of diegene ziet rijden.
Haar paard is zo scheef, jou paard drukt jou als het ware dus de tegenover gestelde kant op.
Waardoor je dus zo scheef gaat zitten, als je zo al jaren rijdt dan merk je van jezelf niet eens dat je scheef zit!
Je merkt het al als dat je gewoon stilstaat.
een rechtsgebogen paard zal steun zoeken op zijn linkerteugel, pakt dus links vast waardoor hij moeilijker naar links kijkt
Het zadel zal naar links zakken waardoor de ruiter dus scheef zit.
omdat het paard rechts gebogen is links zijn lange bespierde zijde waardoor hij dus ook liever niet naar links kijkt en waarom?
Hij moet dan die lange nekspieren ineens korter gaan maken
En dan die korte nekspieren rechts(omdat hij dus graag die kant opkijkt)moet hij ineens lang gaan maken
En wat moet je eens zou moeten testen gewoon voor de fun, ga eens stilstaan en laat hem dan naar links kijken(wat hij dus moeilijk vindt) maar dan ga jij recht zitten en waarom? omdat zijn rechterheup dus hoger ligt normaal gesproken en jij die nu recht zet dus gelijkmatig verdeeld.
[ Afbeelding ]