Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjuimpje"]
[quote="Sjuimpje schreef:Ik heb nu een dag van hem meegemaakt en ik ben geen één combi tegengekomen die inderdaad de potentie, inzicht, feeling en kwaliteiten hadden om op dat niveau mee te draaien. (incl. mijzelf)
Belker schreef:Wat ook meespeelt is dat maar heel weinig mensen kunnen zien of een paard echt zuiver loopt. Ik zie vaak genoeg paarden lopen die imo niet regelmatig zijn maar waarvan de eigenaar vindt dat hij zuiver loopt.
Citaat:Die onregelmatigheid, ja dat is in het begin zo, maar als hij warm is is dat weg. Oftewel, we rijden hem er wel even "doorheen". Veel mensen betitelen een paard dat niet voorwaarts wil omdat hij pijn heeft als een lui paard.
Belker schreef:Wat ook meespeelt is dat maar heel weinig mensen kunnen zien of een paard echt zuiver loopt. Ik zie vaak genoeg paarden lopen die imo niet regelmatig zijn maar waarvan de eigenaar vindt dat hij zuiver loopt.
Die onregelmatigheid, ja dat is in het begin zo, maar als hij warm is is dat weg. Oftewel, we rijden hem er wel even "doorheen". Veel mensen betitelen een paard dat niet voorwaarts wil omdat hij pijn heeft als een lui paard.
xcynthiax schreef:mijn merrie heeft ook hoefkatrol en ze heeft speciaal beslag, maar ik ga met haar ook gewoon proberen om heel hoog te komen. als ze er geen last van heb, waarom zou je het dan niet doen??
Pipo"]
Inderdaad Belker, daar loop ik ook zeer regelmatig tegen aan. Denken mensen dat hij rad loopt, maar dat doet het paard helemaal niet.
Dit viel mij ook op bij ADB, hij riep ET VOILA en hij loopt weer goed. En dan stond je erbij en dacht: GOED?????????????????
[/quote]
AdB kan wel behoorlijk overdrijven ja. MAar als een paard verbetert, wil dat niet zeggen dat hij na maanden of zelfs jaren slecht lopen (wat natuurlijk geleidelijk aan zo gegroeid is) van het een op het andere moment wel goed kan lopen. Dat heeft natuurlijk OOK tijd nodig.
[quote="Lovely schreef:Bij AdB moet je je opvattingen over recht, goed en zuiver gewoon een beetje bijstellen.
Citaat:Bovendien hoe kan het zo zijn dat een paard wat maar (gemiddeld) 1 uur per dag bereden wordt, daardoor scheef gaan lopen ? ten opzichte van de 23uur waarin ze kunnen lopen zoals ze willen ?
Lovely schreef:Nee Desiree, maar ik wil ook niet per se op een kreupel paard rijden, zoals AdB zo graag stimuleert.
Desiree"]
[quote="Lovely schreef:Nee Desiree, maar ik wil ook niet per se op een kreupel paard rijden, zoals AdB zo graag stimuleert.
Pipo schreef:Dat soort ruiters gaan dan ook bij ADB lessen, die zegt dan Et voila hij doet ut weer. En die ruiters GELOVEN dat ook nog.........
Pipo schreef:[
Dat soort ruiters gaan dan ook bij ADB lessen, die zegt dan Et voila hij doet ut weer. En die ruiters GELOVEN dat ook nog.........
[/quote]