Hengstig, ik kan er niks mee!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Re: Hengstig, ik kan er niks mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:39

Hier nog zo een.. in plaats van afwachten wanneer het paard hengstig wordt, wacht ik af tot het over is.
Ontzettend lastig, gillen bij alles wat we doen, eigenwijs, totaal in haar eigen wereld gekeerd.
Ja wat kun je eraan doen.. Hormonen geven zodat ze minder hengstig tot niet hengstig meer wordt vind ik ook geen optie, het is iets natuurlijks en het is een teken dat het paard gezond is. ;)

Gewoon accepteren dat het zo is dan maar. Ik vraag vaak minder van haar als ze hengstig is, gewoon omdat ik anders mijn geduld niet kan bewaren als ze weer is loopt te piepen. Tuurlijk, paard moet blijven luisteren naar mijn hulpen maar dat er niets spectaculairs uit komt, dat is dan maar zo! :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:28

AmberHeijman schreef:
Hier nog zo een.. in plaats van afwachten wanneer het paard hengstig wordt, wacht ik af tot het over is.
Ontzettend lastig, gillen bij alles wat we doen, eigenwijs, totaal in haar eigen wereld gekeerd.
Ja wat kun je eraan doen.. Hormonen geven zodat ze minder hengstig tot niet hengstig meer wordt vind ik ook geen optie, het is iets natuurlijks en het is een teken dat het paard gezond is. ;)

Gewoon accepteren dat het zo is dan maar. Ik vraag vaak minder van haar als ze hengstig is, gewoon omdat ik anders mijn geduld niet kan bewaren als ze weer is loopt te piepen. Tuurlijk, paard moet blijven luisteren naar mijn hulpen maar dat er niets spectaculairs uit komt, dat is dan maar zo! :)

dat een paard gezond is?
sorry maar geloof me het is voor het paard echt niet top zich zo te voelen elke maand soms zelfs in het extreme
en ben dus blij haar een beetje te helpen zodat ze zich lekker in haar vel voelt, vind ik veel belangrijker

als ik me elke maand stront zou voelen en me zou gedragen als een pismerrie zou ik mezelf ook iets toedienen

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:11

Haha gelukkig zijn we geen paarden dan :D , moet er niet aan denken dat ik bij elke vent die ik zie naar het toilet moet :=
Ik weet eigenlijk niet of het wel gezond is, vraag ik me nu opeens af. In de natuur is een paard tenslotte ook niet steeds hengstig, ze zijn niet voor niets 11 maanden drachtig toch? En ik denk dat ze dan nog maar 1 keer per jaar hengstig worden of zie ik dat nu verkeerd?
Maar goed ik geef ook niets hoor, ze is nog wel te hebben en dan heb ik in elk geval 1x per maand een paard dat wil knuffelen :+:

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:16

pony waar ik op spring is ook behoorlijk vaak hengstig , doet niks verder , alleen vaak plassen in kleine beetjes.

Gewoon even met je DA overleggen , of die misschien wat kan toedienen.
succes :D

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:06

Voor mijn paard en omgeving was het echt niet gezond meer....
Ze straalt weer rust in haar ogen, ze had nergens meer rust voor, ze liet zich niet buiten zetten, en niet aan zich komen, door hoefsmid, dierenarts etc. Heb in4 jaar gedacht en geprobeerd dat het wel over zou gaan.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:35

johanna84 schreef:
Voor mijn paard en omgeving was het echt niet gezond meer....
Ze straalt weer rust in haar ogen, ze had nergens meer rust voor, ze liet zich niet buiten zetten, en niet aan zich komen, door hoefsmid, dierenarts etc. Heb in4 jaar gedacht en geprobeerd dat het wel over zou gaan.

fijn hè :)