Merk nu al verschil hoor. Ze krijgt alleen hooi en staat binnen... behalve ff voor de stallen staan tijdens het uitmesten. Ze gaat na volgens weekend weer naar buiten.
Suus staat op boerderij met 2 andere paarden en een pony. Die gaan in de groep naar buiten van 11 tot 4... maar ja niet iedereen let op de tijden... Dus soms staan ze op 5 uur nog buiten of staan ze van 10 tot 5. Prima als geen paard er last van heeft maar blijkbaar suuske wel. Nog nooit gehad sinds ze daar staat. Al 4 jaar gaat ze hele dagen op de wei in alle jaargetijden en dagen. Nooit is er gelet op fructaan enzo... ik ook niet... wist er zeker niet genoeg van. Geen problemen dus prima toch! Suus is echter wel altijd slecht in spijsvertering geweest vooral tijdens weide seizoen. Nu blijkbaar met en voer en gras teveel ineens... dus ik moet haar echt in de gaten gaan houden. Ze staat voor nu alleen op hooi en hopelijk volgende week weer af en toe 2 uurtjes naar buiten. Maar ik moet eerst nog ff snappen hoe de fructaanopbouw is .. .want soms neemt het af en soms toe naarmate de dag vordert. Suus is niet uit het land te halen als de rest er nog staat. later brengen is ook lastig aangezien we wissel diensten hebben met binnen en buiten zetten en voeren.
Heb als tip van KT de fructaan index app op mijn telefoon gezet... die is handig.
top tip KT.