draf of galop op harde weg/asfalt?!?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:11

ik heb dus al gezegd dat dit mijn mening is en dat ik ieders mening respecteer......
misschien ben ik voorzichtig met mijn paard maar dat mag ik toch ook zelf weten?
ik heb ook niet gezegd dat het slecht is en ik vind jullie reacties wel een beetje onaardig...er werd in dit topic een mening gevraagd en die gaf ik.
ik heb geleerd dat het niet goed voor de rug is en jullie hebben geleerd dat het geen kwaad kan.....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:14

ebbeltje schreef:
ik doe het niet omdat ik het slecht voor haar rug vind.Het schijnt dat als je draaft of gallopeert over de verharde weg dat ze een te grote schok op hun rug krijgen.

Deesdebest, denk niet dat dit paard iets heeft aan haar rug, meer de voorzichtigheid van Ebbeltje

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:15

sorry,de reactie van deesdebest had ik verkeerd begrepen..... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:22

DeesDeBest"]
[quote="[naam] schreef:
Echt onzin dat het slecht voor haar rug is, waarom zet je je paard niet in een porseleinen kastje, kan haar niks overkomen!

weet jij de achtergrond van dit paard? Je oordeelt veel te snel, wellicht heeft dit paard rugklachten. En je verdere reactie is ook onzin.

De een draaft wel en de ander niet op een harde weg. Het kan beide geen kwaad.
[/quote]

Ik weet niks van het achtergrond van 'dit' paard,maar ik oordeel vanuit de informatie die ik uit haar tekst gewonnen heb...en ik heb het niet alleen tegen haar,maar ook tegen anderen...

En dat jij mijn reactie onzin vindt, moet jij weten, maar ik geef hier ook mijn mening en misschien niet op de manier die jij graag ziet!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:00

Dat je een andere mening heb, oké maar de manier waaróp je dit deed, was onzin!

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:35

ja maar is een draf op het harde nu wel beter als je peesbescherming om hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:14

DeesDeBest schreef:
Dat je een andere mening heb, oké maar de manier waaróp je dit deed, was onzin!

Beetje pit in het forum blazen Knipoog

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:36

Beetje late reactie maar toch maar even ;
mijn paard heeft gallen op haar benen, toen heeft destijds een hoefsmid gezegd dat ik juist veel met haar op de verharde weg moest lopen en ook draven !! En toen ik mijn paard net had , had ik al het idee dat er geen ijzers onder hoefden , en nu wordt ze natural bekapt en haar hoeven zijn ontiegelijk hard !!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:32

DeesDeBest schreef:
8 uur achter elkaar rijden moet je ookal helemaal niet doen Tong uitsteken

Zie je dit groepje ruiters?

Afbeelding

Dat is de endurance wereldtop.
Rijden 160 km op 1 dag. Over veel stenige paden en hier zie je ze ook draven op asfalt. Daarvoor loopt de weg iets omhoog en daar kwamen er ook een aantal in galop over.
Ze rijden langer dan 8 uur, al zitten er wel om de zoveel kilometer pauzes in + veterinaire keuring.
Reken maar dat deze paarden hele goede benen en sowieso een hele goede gezondheid hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:40

dat ik hier uberhaupt nog op reageer.. . Anfin, ik weet dat er endurance tochten zijn waar je langer dan 8 uur in het zadel zit. Deze paarden zijn getraind om zo lang te lopen. Een normaal mens die gewoon de ruitersport als hobby beoefend en ee ndagje gaat rijden is geen 8 uur onderweg en bovendien staat er een Tong uitsteken achter.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:37

Oh, oh het was ook niet bedoeld om te provoceren of zo. Eigenlijk meer om aan te geven dat deze paarden heel veel op de harde weg draven en ook wel galopperen. En dat ze dus heel sterke benen hebben. OK dan!
En natuurlijk gaat een normaal mens geen 8 uur in het zadel zitten.
Endurance ruiters zijn dan ook niet normaal Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:56

af en toe draaf ik wel met baloe over de weg, maar dan hij aan de hand, en ik ernaast Haha!Erop alleen stap (hierdoor maar 2 keer per jaar hoefsmid, zn hoefjes slijten keurig af *LOL*) En galop nooit! Alleen in de berm...