Hoe te trainen om voldoende impuls te behouden in appuyeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:25

Moll schreef:
wanneer men voorwaarts gaat rijden in een b.v Sb zal het paard zich zelf recht maken in de rug en over de schouder komen, en de Sb doen omzetten in een verkapt wijken voor de kuit, dit zie je terug in BV de wedstrijden waar te hoog in tempi woord gereden en het paard de achterhand naar de wand plaatst ook in het appuyeren waar te hoog woord in gereden en het paard niet meer in wil buigen en van het achterbeen afkomt.

het doel van de zijgangen zijn om het dier te buigen en op het achter been te plaatsen wanneer er te hoog in tempi gereden woord in deze oefeningen komt het van het achterbeen af en zal zijn rug blokkeren.

Waarom maakt een paard zich dan recht? Je kan toch ook een volte in middendraf of galop rijden, dan is je paard ook gebogen...Ik zie even de connectie tussen buiging en tempo niet eerlijk gezegd.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:25

Moll schreef:
wanneer men voorwaarts gaat rijden in een b.v Sb zal het paard zich zelf recht maken in de rug en over de schouder komen, en de Sb doen omzetten in een verkapt wijken voor de kuit,.

In een verzameling rijd je ook voorwaarts Moll. Je bedoeld waarschijnlijk in een verruiming. Het zou makkelijker zijn als je de juiste termen noemt.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:50

Masada schreef:
Moll schreef:
wanneer men voorwaarts gaat rijden in een b.v Sb zal het paard zich zelf recht maken in de rug en over de schouder komen, en de Sb doen omzetten in een verkapt wijken voor de kuit,.

In een verzameling rijd je ook voorwaarts Moll. Je bedoeld waarschijnlijk in een verruiming. Het zou makkelijker zijn als je de juiste termen noemt.

helemaal met je eens mijn fout

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:53

_Esther_87_ schreef:
Moll schreef:
wanneer men voorwaarts gaat rijden in een b.v Sb zal het paard zich zelf recht maken in de rug en over de schouder komen, en de Sb doen omzetten in een verkapt wijken voor de kuit, dit zie je terug in BV de wedstrijden waar te hoog in tempi woord gereden en het paard de achterhand naar de wand plaatst ook in het appuyeren waar te hoog woord in gereden en het paard niet meer in wil buigen en van het achterbeen afkomt.

het doel van de zijgangen zijn om het dier te buigen en op het achter been te plaatsen wanneer er te hoog in tempi gereden woord in deze oefeningen komt het van het achterbeen af en zal zijn rug blokkeren.

Waarom maakt een paard zich dan recht? Je kan toch ook een volte in middendraf of galop rijden, dan is je paard ook gebogen...Ik zie even de connectie tussen buiging en tempo niet eerlijk gezegd.
grote volte kan je inderdaad zo rijden waar minder van het achterbeen en buiging gevraagd word, en de balans lijn van het paard anders is dan wanneer je volte 10 meter rijd en je meer gewicht op het achterbeen plaatst.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:59

Dankje voor de uitleg, ik was ook een beetje in de war gebracht door het verzameld/voorwaarts/verruimen verhaal.
Dus schakelen in de zijgang is mogelijk, mits je een bepaalde mate van verzameling behoudt. Toch?

Moll

Re: Hoe te trainen om voldoende impuls te behouden in appuyeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:05

daar kan ik het wel mee eens zijn, als er maar een bepaalde mate van verzameling behouden blijft.