Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:56

He bah wat vervelend Gooya.

Ankem: ook heel rot voor jou. En asociaal dat ze er geen rekening mee hielden.
Op naar de herkansing!

Ik mag in de binnenbak van de buren gaan rijden tegen vergoeding zolang onze buitenbak niet begaanbaar is. Wel heel fijn! Kan ik in ieder geval 2/3 keer daar rijden en 1 of 2x staptraining doen in onze eigen bak tot het gaat dooien.
Van het weekend al hoop ik. Volgende week komt de zadelmaker namelijk en ik. Wil wel zadels testen :D

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:38

@Ankem, wat balen dat je zo'n last had van die menners in de binnenbak, je had je er nog zo op verheugd! :(

Ik vind eigenlijk dat we maandag even die Elfstedentocht doen en daarna wordt het gewoon voorjaar hoor. Wil nu wel weer eens te paard! ^)

Verder heb ik niets te melden maar nu ik een berichtje heb geplaatst hoef ik niet elke keer opnieuw het topic op te zoeken :o

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 07:16

Ja, het was echt balen gisteren. Ik ben ook gewoon afgestapt en weer weggegaan. Normaal houden ze met een kruisjes schema bij wat er staat te gebeuren. Nu dus niet en de menner kwam, net als ik, vrijrijden. We reden in bak van 80 meter lang en over de hele volle zijde ging hij in uitgestrekte galop. Hij zag dat Kelly het spannend vond, maar hield totaal geen rekening ermee.

Wat voor mezelf wel een eyeopener gisteren was...mijn voeten. Ik lees nu het CR1 boek em daar stond iets over voeten in. Bij het lichtrijden verkramp ik ze bij het omhoog komen. Gisteren, voor zover het lukte, geprobeerd om ze ontspannen en los in mijn schoen te houden. Merkte direct verschil in mijn beenligging.

Balen Gooya dat het met Janus nog niet goed was. Sterkte!
Succes met het testen van het zadel Blijheid.
Fijn Amanda dat je in de binnenbak kunt rijden.
Hoe was je wedstrijd Zooist?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:42

Koud, heel erg koud. Maar wel weer een punt te pakken op de bevroren bodem :oo
Heb dus heel voorzichtig gereden. Tweede proef ging ook fijn, beter zelfs, maar heb onverklaarbaar lage punten en het commentaar snap ik ook niet. Volgorde was enorm door de war dus het zou kunnen dat er iets mis gegaan is. Hoewel de jury na afloop
zei dat het inderdaad die vos was die er een potje van maakte :?
(en uiteraard was ik met de enige vos :n :+ )

Gelukkig staat het op film dus kan ik het straks nog eens bekijken. Want mijn wisselkoning springt echt niet alle wissels na :+

Maar goed, we gaan hard zat met 7 punten uit 7 proeven.

Lig nu alleen nog in bed. Ben echt onwijs beroerd. Hoesten en gewoon overgeven van het hoesten %)
Dus ik blijf nog heel even plat en begin wel wat later. Vandaag paardenvrije dag dus kan na het werk ook gelijk weer het mandje in.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:49

Beterschap :(:)
En gefeliciteerd met je puntje. Altijd fijn, een bevroren bodem... :?
En balen van je 2e proef. Heb je de jury nog gevraagd waarom hij/zij vond dat hij er een potje van maakte?

Ik ben echt wel heel blij met de binnenbak :j
Is echt op een scheet afstand. Dijk op, 50m lopen, dijk af.
Is wel een hele luxe stal, met allemaal hele goede en dure dressuurpaarden.
Kom ik daar met mijn L1 haflingertje :=

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:05

Zooist, beterschap en gefeliciteerd

Ankem, erg jammer van je binnenbak ervaring. ZO stom vind ik dat als mensen geen rekening met elkaar houden -:(-

Gooya, kan niet anders zeggen dan: erg vervelend voor jullie :(:)

Over zit lessen met voltage singel doe ik met enige regelmaat. Heb bv een leerling die totaal niet het ritme van haar paard voelt en altijd trager is dan haar paard, met als gevolg dat het paard erg sloom oogt. Heb op dat zelfde paard ook een andere ruiter en dan is ze eerder wat heet. Gevoelig paard dus. Door de voltige singel voelt ze nu beter het ritme aan plus dat ze moeite had met balans, nou nu ook niet meer en kan doorzitten als de beste.
Niet bij iedereen werkt het goed. maar wat je zeker beter voelt is wanneer je paard je niet meer recht boven zijn rug draagt.

Ik kan beamen dat Goof zich eigenlijk nooit vastzet. Zo jammer dat je op de foto's niet kan zien dat hij zo ligt voeting loopt. Het is soms net alsof hij met zijn voor benen de grond niet raakt, :~

maaikiemike: graag, maar eerst vorst weg en osteo geweest

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:18

Heb jij een voltagesingel, Japeloup? Lijkt me handig, dan kan je je leerlingen een stroomstootje geven als ze het niet goed doen. _O-

Ik heb een lesmeisje op Jonas dat het ritme van het lichtrijden niet kan vasthouden. De eerste passen doet ze het goed, maar daarna gaat ze te langzaam. Ze denkt er teveel over na en dan lukt het niet meer. We lossen het op door een paar pasjes te gaan doorzitten en meetellen met de passen. Het gekke is dat ze ook op streetdance zit en echt wel ritmegevoel heeft.

Gooya, beterschap voor Janus. :(:) Wat jammer dat het zo langzaam heelt!

Hopelijk tref je de volgende keer geen menners in de bak, Anke. Beetje jammer.

Beterschap, Zooist! Hopelijk knap je snel weer op.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:19

Gefeliciteerd met je punt! Zeven uit zeven is toch wel heel knap hoor....Ik doe het je niet na. Hahahaha, ik heb de eerste tijd niet eens een winstpunt in de B kunnen rijden. Dat gebeurde pas toen ik zwanger te paard zat, toen reed ik er 5 in 3 wedstrijden. Ook eind 180, begin 190, dus ook niet net aan.
Toen zat ik misselijk en giechelend te paard. Ik had de concentratie van een pakje boter en reed echt als een clown. Blijkbaar zorgde dat voor enorme ontspanning en reden we toen dikke punten.
Zou op den duur nog wel weer eens een wedstrijdje willen starten, het sfeertje vind ik wel heel gezellig.

Dat is helemaal dichtbij Amanda. Die van mij is ook dichtbij, maar moet nog wel 5 minuten met trailer of 20 minuten stappen. Als het straks wat warmer is, dan gaan we gewoon onder het zadel die kant op.

Ik zou het wel een keer willen proberen met zo'n voltigesingel, maar dan wel paard aan de longeerlijn geknupt. Anders vind ik het te spannend.

Nieuw project voor Japeloup en KT, leren hoe je filmpjes op bokt plaatst...:D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:28

Voltagesingel :')
Scherp Imre :D
Ik denk zeker dat het goed is om af en toe zonder zadel op je paard te stappen om te voelen.
Maar dat vind ik ook wanneer je je beugels uitdoet, teugels in een knoop en paard aan de longeerlijn gooit.
Leer maar zitten, op je eigen balans, in het ritme van je paard.
Ik rij regelmatig stukjes zonder beugels. Heb dan ook regelmatig van die 'oh ja'-momenten :+

Ik reed mijn 1e wedstrijd 2 winstpunten. Was ik blij dat ik niet onderling ben gaan starten :D
Ontspanning en spanning van mij werkt inderdaad ernstig mee.
Maar heb ook al een wedstrijd gehad dat Jim gewoon geen zin had en ik alleen maar bezig was met hem op de rem bij de uitgang weg houden. Zodra hij lucht kreeg schoot hij er vandoor. :=

De binnenbak waar ik wel vaker heen ga is van de rijvereniging. Die is ook 20 minuten stappen, maar dat is mij te koud nu.
Naast de stal waar Jim staat is nog een eigen stukje met bak van iemand en daarnaast zit een luxe dressuurstal. En daar mag ik nu dus gaan rijden. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:29

En voor mij, want dat kan ik ook niet.

Tenminste, uploaden op Youtube niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:38

Filmpjes plaatsen is heel makkelijk:

Maak een account bij YouTube, dan zie je de knop uploaden staan. Daar klik je op, vervolgens zoek je in je bestanden het filmpje. Klik je daarop en dan okee. Vervolgens wachten, wachten en nog eens wachten. Als hij klaar is, kan je op het knopje delen klikken, of je ziet al een link staan hoe je hem kan delen. Die kopieer je en vervolgens plak je die link in je reactie op bokt. Als je hem zichtbaar wil hebben zet je hem tussen [ video][/ video] maar dan zonder spaties.

Tadaaa ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:44

Een voltagesingel :')

Geweldig, die wil ik ook wel :):)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:59

zo ... ikke was dus super bevroren gisteren na het rijden. Suuske was heel vrolijk en hieper de pieper druk.
Maar ik heb haar wel ivm de koude nachten een regendeken op. Ze is nu iets warmer en merk toch verschil in haar lijf met rijden. We zijn weer aan het stoeien geweest met wachten, zakken in schoft en op mij letten en niet proberen de lampen van de voorbij komende auto's proberen ontwijken door sprintjes te trekken :roll:

Zooist... lekker zeg een wedstrijd in bevroren bak :( Maar wel fijn van je puntje erbij +:)+

Amanda wat een luxe zo'n mooie stal dichtbij. Kan je iig lekker blijven rijden.

Ankem ik hoop echt dat je volgende keer lekker met kelly kan genieten in de binnenbak met rijden.
Bij die menner steek je voordat je de bak in gaat gewoon de banden lek :D

Ik zit regelmatig op suus zonder zadel. Gewoon 2 dekjes (ivm hoge schoft en au ruggengraat :o ) en longeersingel. Stappen, draven, galopperen, we doen er alles mee. Alleen de draf heb ik moeite mee met uitzitten.... of iig meeveren met zitten. Al gaat het beter nadat KT me uitleg had gegeven over het doorzitten met mijn zadel. Dat alles los en flubberlijf gevoel dat snap ik :)* en kan ik dus nu ook zoeken.

gooya wat balen zeg... jammer dat het niet sneller geneest.... :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:41

jullie vast stalkster meldt zich ook weer :wave:
Heb met bewondering naar de traplopende paarden gekeken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:42

:wave: Kinke!!!!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:59

Ankem. Irritant is dat als er geen rekening met je wordt gehouden!
Ik rijd gelukkig eigenlijk altijd in m'n eentje in de bak en de keer dat er iemand bij in zit gaat het heel goed samen. Maar ik denk dat het bij ons op stal ook scheelt dat je elkaar goed kent. Dat communiceert vaak makkelijker :j

Gooya, wat vervelend dat het nog niet helemaal top gaat met Janus :\

Zooist, gefeliciteerd met je punt en beterschap!

Ik vind het trouwens erg leuk om foto's met commentaar te zien. Hoewel het wel lastig is omdat het toch een momentopname is. Maar ondanks dat voor mij wel erg leerzaam :j

Afgelopen week was de hoefsmid langs geweest die ons vertelde dat een van de pony's een grote zweer in d'r hoef had gehad die nu wel zo goed als genezen was en er helemaal uit was gegroeid. Ze had er al enkele weken geen last meer van gelukkig maar toen ze nog wel last had, had de dierenarts ons vertelt dat er waarschijnlijk een pees overbelast was en dat we maar moesten afwachten tot het overging. Toevallig ging ponylief toen wel wat beter lopen maar dat was dus puur toeval... De hoefsmid zei dat het wel lastig te zien was omdat het vrij diep zat en nu eigenlijk pas het laatste beetje naar boven kwam groeien maar ik vond het wel behoorlijk slordig van de dierenarts :\ Arme pony moet meer pijn hebben gehad dan wij dachten. :(:)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:09

Oh eefske... dat is idd zielig. Zou de DA er de volgende keer wel op aanspreken. Er word snel wat op de pezen gegooit... terwijl er meer aan de hand kan zijn natuurlijk. Gelukkig is ze nu weer beter.

Hoi Kinke :wave:

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:49

Gaan we inderdaad zeker doen. :j Gelukkig zijn er nu geen ernstige gevolgen maar het is gewoon een fout geweest en ik vind dat dat wel even vermeld mag worden aan de DA.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:52

Arme pony :(:)

Zou het inderdaad ook even aan je DA laten weten. :j

Ik zit gewoon op het werk hoor. Al snotterend en hoestend. Tot groot vermaak van mijn collega's :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:16

Meiden, mag ik even een vraag stellen tussendoor? Ik heb zondagnacht Kinke moeten laten inslapen ;( ;( ;(
En ik ben eigenlijk nog niet toe aan een ander paard, maar Kinke haar vriendje Titan is nu alleen, wat ik een verre van goede situatie vind. Misschien weten jullie nog een 'bijzonder' paard te koop staan ergens? Het moet perse een merrie zijn (Titan tolereert geen ruinen of hengsten), en gezien mijn voorkeur voor barok, een dame met een dikke kont en flinke hals :o Leeftijd/afstamming maakt me geen fluit uit, maar ik zoek een echt bomproof paard, een echt familiepaard. Doel: recreatief gehobbel :D Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan, want als ik een dier aanschaf dan is dat voor het leven. Ik heb geen hele erge haast, verrassend genoeg is mijn spaanse watje een stuk rustiger dan ik had verwacht, maar hij is wel onrustig buiten en druk met de buurpaarden 200 mtr. verderop.
Misschien weten jullie iets?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:18

Ah nee, sterkte zeg! :(:)

Ik weet alleen niks voor je :n

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:22

Kinke, joch das ff niet nix, sterkte... :(:)
Ik weet ook niets, maar zal m'n ogen en oren open houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:33

Wat vervelend Kinke :(:)
Sterkte.

Ik weet ook niets, maar mocht ik zoiets tegenkomen dan onthoud ik het :j

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:55

Kinke, sterkte, wat naar!

Is het een optie om Titan tijdelijk ergens anders onder te brengen, waar hij wel met andere paarden kan staan ? Of tijdelijk een leenpaard/shet te hebben ? Dan heb jij tijd om dit te verwerken en als je dan echt op zoek gaat, er helemaal klaar voor te zijn en zo veel meer kans hebt om het juiste paard voor jezelf te vinden.

Hier helaas ook geen rijverhalen, de bak was wel gesleept voor het ging vriezen, maar daarna is er nog in gereden, dus alles is hobbelig opgevroren. In het bos allemaal ijsplassen onder de sneeuw, het mag van mij zondag goed gaan dooien :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:58

Wat erg Kinke! :(:)
Ik weet zo ook even niks. Wel een merrie die te koop staat, maar met enorme gebruiksaanwijzing. Niet bepaald een familiepaard.
Zal ogen en oren voor je open houden.

Is een shet misschien een idee? Of een geit? Klinkt raar, maar paarden kunnen een geit in de wei of op stal al als goede gezelschap ervaren.
Dan kun je de zoektocht naar hét geschikte paard even op de lange baan schuiven, zodat je niet onverhoopt met een hoopje ellende thuis komt bv.