Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DeHP schreef:Wat het allerbeste helpt is gewoon goede les nemen. Paardrijden kun je echt niet uit boekjes leren.
Zoek iemand die bij jou past en waar jij je prettig bij voelt, maar zoek echt hulp van een goede instructeur.

aerdenhout1 schreef:Lovely schreef:Je moet ook even hard aan beide teugels trekken en links en rechts even hard drijven. Als je dat doet, komt het allemaal goed!
![]()
![]()
![]()
Mag ik even lachen??? Meen je dit nu echt of is dit een geintje??
Dus met 2 benen schoppen en aan 2 teugels trekken is volgens jou recht richten???
Ik word niet goed!!!
Recht richten is het soepel maken aan beide kanten, dus het buigen van je paard, het over de rug leren lopen enz. enz.
Als het zo makkelijk was als " lovely" het voor doet komen, dan zouden er geen paarden meer zijn die scheef zijn.
. In post schuilt meer waarheid dan in welke van jou dan ook. DeHP schreef:heel misschien als je het verwoord naar: Je moet op beide teugels een gelijk licht contact hebben en je paard richting je hand drijven.
Dan kunnen we er eens over denken om je post serieus te nemem. Trekken en teugels hoort nooit in 1 zin samen te staan.
amantjuh8 schreef:Ik zeg begin eens met je paard op 2 teugels te krijgen
Veel overgangen rijden
En probeer een enkel gebroken bitje en doe hier aan een rubberen tong lepel.

odilia1 schreef:Ik zou zo zeggen als je zegt dat hij bulten heeft onder zijn zadel, laat eerst zijn rug eens nakijken voor dat je verder gaat. Als hij iets met zijn rug heeft, kun jij wel heel wat willen maar dan zal hij het nooit gaan doen!
Sabientjeuh schreef:Ga dan lessen!