Overgaan van bit op bitloos!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:33

Maar OOK geld. Dusja dat vind ik heel erg dat je dat zegt. Jou bericht komt over dat het bij bitloze ruiters zo goedkoop mogelijk moet en ze nergens geld voor hebben. Dat slaat nergens op vind ik. :n

Maargoed mijn situatie: Ja ik heb geld, ja mijn paard heeft dekens en ijzers en ja ik rijd bitloos en NEE ik begeef me niet onder bitloze ruiters want ik ben de enigste op stal.

Dus heel dat bericht van je klopt naar mijn inziens niet. :)

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:34

Wat jammer electra, want je inbreng was naar mijn idee heel nuttig.
Janine: jij speelt open kaart, maar wel onderbouwd.
Ik ben erg nieuwsgierig naar de kosten van zo'n les en wat daar dan allemaal in geleerd wordt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:37

Somebitch schreef:
Maar OOK geld. Dusja dat vind ik heel erg dat je dat zegt. Jou bericht komt over dat het bij bitloze ruiters zo goedkoop mogelijk moet en ze nergens geld voor hebben. Dat slaat nergens op vind ik. :n

Maargoed mijn situatie: Ja ik heb geld, ja mijn paard heeft dekens en ijzers en ja ik rijd bitloos en NEE ik begeef me niet onder bitloze ruiters want ik ben de enigste op stal.

Ik heb nergens gezegd dat alleen bitloze ruiters mensen op 'andere' ideeën brengen. Er zijn ook tig bitruiters die er geen snars van hebben begrepen. Daarbij zul je niet alleen met fysieke mensen in aanraking komen, ook op internet worden voldoende ideeën geventileerd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:39

Janine1990 schreef:
Somebitch schreef:

Ik heb nergens gezegd dat alleen bitloze ruiters mensen op 'andere' ideeën brengen. Er zijn ook tig bitruiters die er geen snars van hebben begrepen. Daarbij zul je niet alleen met fysieke mensen in aanraking komen, ook op internet worden voldoende ideeën geventileerd.

Maar dat is toch hetzelfde dan als bitruiter? Want ruiter + ruiter communiceerd en daar komt wat uit.
Dat is niet specifiek iets voor bitloos?

Janine1990

Re: Overgaan van bit op bitloos!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:42

Jij zegt dat je niet beïnvloed wordt door bitloze ruiters, want je bent de enigste op stal. Ik zeg dat ik nergens heb gezegd dat je per se wordt beïnvloed door bitloze ruiters, maar dat men net zo goed word beïnvloed door gewone bitruiters en even zo goed door niet fysieke personen.

Als ik je vraag nu nog niet heb beantwoord, denk ik dat ik 'm niet helemaal begrijp. Stel 'm dan gerust nog een keer ;)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:44

Nee dat is ook niet iets specifieks voor "de bitloze ruiter" , het heeft te maken met dat je gefundeerd bezig bent , en je niet in de naaap modus zit..... ( of kort gezegd , waarom je iets doet en hoe.....)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:45

Maar waarom wordt het dan wel genoemd onder het kopje bitloze ruiter want dat snap ik dus nog niet. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:45

Janine1990 schreef:
Sodeletuut: Als prijs van lessen een indicatie van kwaliteit zouden zijn.... Zou er minder onkunde zijn.

Daar heb je gelijk in. Ik ging alleen in op de 'geen geld' opmerking van jou. :)

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:49

(Ik heb verder geen reactie's gelezen)

Eerst lekker eens met halstertje omdoen, touwtje/teugels eraan, en dan kijken hoe ze erop reageert;)
Doet ze het echt goed, dan kan je overwegen om een bitloos hoofdstel te kopen.
Gaat het minder dan kan je bijv. kijken om hoofdstel om te doen, met het halster (erover/eronder)..
En dan de teugels bevestigen aan het halster, en teugels aan het hoofdstel.

Gebruik dan eerst de teugels van het halstertje, lukt het niet; of gaat het niet goed, kan je de andere teugeltjes erbij grijpen.. En heb je dus weer contact met het bit.. Zo dit steeds verder afbouwen.. En dan uiteindelijk weer een keertje zonder hoofdstel (met bit) proberen..

Vooral goed naar het paard kijken, ik kan nooit precies zo zeggen wat je moet doen. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:50

Somebitch schreef:
Maar waarom wordt het dan wel genoemd onder het kopje bitloze ruiter want dat snap ik dus nog niet. :)

Misschien is het gedeeltelijk wel iets misplaatst. Dit probleem komt natuurlijk evengoed naar voren bij de 'gewone' ruiter.
Wat ceesje dus ook zegt. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:52

Oke dan snap ik het. ;)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:52

Somebitch schreef:

(werkt polariserend, en in bokt discussies is dat vaak het geval......)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:54

ceesje schreef:
Somebitch schreef:

(werkt polariserend, en in bokt discussies is dat vaak het geval......)

Vandaar dat ik het niet begreep en ernaar vroeg. :) Tis me geheel duidelijk nu. :D