ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:21

dior_bokt schreef:
rechtrichten heb ik ook met hem gedaan alleen dat werkte bij dit paard niet
dat je een hand hoger zet als de andere hand met rijden

Kan jij in één dag lenig genoeg worden om de spagaat te kunnen??

Je paard kan ook niet in één dag recht worden...Daar gaan weken, soms maanden overheen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:23

Mindfields schreef:
Denk je dat rechtrichten alleen bestaat uit 1 hand hoger doen dan de andere? Heeft je instructeur dat verteld?

nee daar bestaat het niet alleen maar uit maar, dit paard word daar onrustig van met ze hoofd, en word daar alleen maar slechter van
Ik heb ook paarden gezien waar het wel bij werkte.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:24

Ts, ik ga je verder niet meer proberen op weg te helpen, aangezien je duidelijk niet bereid bent te kijken naar jezelf of te luisteren naar je paard. Mindfields kan ontzettend helder uitleggen via de pc (en vast ook in real life, ik zou het wel weten hoor) dus laatste tip die ik je geven kan is naar haar luisteren. Verder hoop ik vooral voor je paard dat er snel op een nettere manier met hem omgegaan word.

meisje2000

Re: ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:36

Dat je niet wilt vertellen wat die oplossing zou zijn om de tong van het paard binnen te houden zegt mij al genoeg.
Ik begin nu al heel erg veel medelijden met het paard te krijgen aangezien je zegt dat je heel bokt over je heen krijgt als je het verteld.
In mijn ogen en oren klinkt dat absoluut niet goed en ben ik geneigd te gaan denken dat je in plaats van het dier helpt mishandeld.
Sorry noem me grof maar dit idee geef jij mij.
Ga toch op mindfields aanbieding in en laat haar je helpen.
Zij weet tenminste waar ze mee bezig is en kan jou en je paard 1000 maal beter helpen dan die je nu hebt.
Haal AUB die plaat voor je hoofd weg

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:40

De intructeur heeft mij verteld hoe ik het met die tong kan oplossen :j
Voor een groot deel, dat is p gebruiken en daar honing op doen , en dan gaat paard met het bit bezig in plaats van met zijn tong naar buiten lopen, wij gaan met geen hulpteugels meer rijden, en straks gaan we het met die p en honing ook afbouwen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:41

Kan je nu dus al vertellen dat dat niet gaat werken. Je gehele systeem van het rijden moet opnieuw geherstructureerd worden, jouw coordinatie, techniek, gevoel en reacties in de hand moeten ontwikkeld worden. Truukjes werken niet. De basis, daar moet aan gewerkt worden.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:43

Hij zij dat het gaat werken en dat het over 1 week over is
Mischien moet ik vragen wat ik er voor krijg als het niet zo is :+
Met de basis zijn we altijd wel mee bezig

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:44

Hij kwam ook eerst met een hulpteugel aan. Dan moet je zo iemand al direct niet meer serieus nemen. Maar blijf maar lekker eigenwijs, ondertussen gooi je elke week geld weg bij een instructeur die jou niet kan helpen met dit probleem. Sterker nog, zolang de OORZAAK niet aangepakt wordt, namelijk jouw rijstijl, wordt het probleem alleen maar erger en erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:45

O, een weddenschap ten koste van je paard? Misschien moet je je eigen rijstijl eens onder de loep nemen?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:46

of te wel de P staat voor PANTY
met andere woorden je hebt dus echt niets geleerd en geen van de tips die je hier hebt gekregen van harte genomen maar je gaat weer gelijk beginnen met de tong opbinden.
Kind haal aub nou eens die plaat voor je hoofd weg want dit gaat je niet lukken.
Het paard gaat gelijk weer beginnen zodra hij geen panty meer om zijn tong heeft.
En dan de panty weer omdoen en nog wat strakker tot om een gegeven ogenblik zijn tong zo strak zit vastgebonden dat er geen bloed meer door heen stroomt.
Ach ja dan is ook het porobleem opgelost want dan heeft hij geen tong meer die hij naar buiten hangen kan.
Heb je toch nog gewonnen meid, you go girl

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:47

hij zei dat het ging werken als hij egen jou zegt spring onder een trein dan houd je paard zijn tong ook binnen boort doe je dat dan ook????

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:47

russel schreef:
O, een weddenschap ten koste van je paard? Misschien moet je je eigen rijstijl eens onder de loep nemen?

MIjn paard doet alls voor honing , dan is hij zo braaf als maar kan :+
ja ik kijk ook elke les naar me zelf, en hij zegt ook altijd als ik het niet goed doe of wat er beter kan gaan met het rijden :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:48

hij doet alles voor honing en dus geen honing betekend dan dus weertong naar buiten want paard weet dan dat als hij zijn tong naar buiten oet hij zijn honing krijgt snap je hem nou meid...
Je verdoezeld het alleen maar haalt niet de oorzaak weg

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:49

Dus jij denkt dat hij zijn tong buitenboord gooit om jou te pesten?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:53

Mindfields schreef:
Dus jij denkt dat hij zijn tong buitenboord gooit om jou te pesten?

Ik vind het wel pesten ja , omdat hij weet hoe ik er over denk. omdat ik elke keer hem stil zet en ze tong naar binnen doe
Met de les zegt de intructeur ook je hoeft maar 1 uur perdag te werken , en dat hij in zijn eigen tijd ze tong er maar moet gaan uit hangen maar niet als
Wij aan het rijden of lessen zijn , maar ik ben benieuwt als hij het straks nog gaat doen ,als het gaat vriezen als hij dan nog zijn tong er durft uit te gooien
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 28-10-11 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:56

een paard denkt niet van laat ik mijn baasje even pesten.
Zeker bij jou niet want dan krijgt hij alleen maar ellende van.
Ook deze instructeur zou ik maar gelijk an de kant zetten als ik jou was.
Deze is geen haar beter dan al die anderen.
Weet je wat je moet doen??? Zodra hij zijn tong weer buitenboord gooit er een gewicht aanhangen doet hij het nooit weer.
Oh nee doe maar niet want dan rekt zijn tong op en past hij niet meer in zijn mond.
Kind waar ben jij mee bzig.........
Verkoop het dier dan heeft hij het een stuk beter dan bij jou

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:57

OMG....echt waar, met die instelling gaat het niet lukken hoor. Een paard kan niet bedenken dat hij je gaat pesten, daar zijn ze veel te dom voor(anders zouden ze ons ook niet meer op hun rug laten maar in plaats daarvan ons met hun hoeven en tanden bewerken als ze wisten dat ze ons daarmee dood kunnen maken). Hij weet niet hoe jij er over denkt want een paard kan jou niet verstaan en kan bij mijn weten ook geen gedachten lezen. Hij gooit zijn tong eruit omdat jij hem verkeerd rijdt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 20:58

Ik zet mijn hand ook heel hoog als ik hem stil zet en dan is zijn tong super snel weer binnen
Dus hij weet wel dat ik het dan over zijn tong heb die dan weer naar binnen toe moet ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:58

DIt kan toch niet meer serieus zijn? Volgens mij worden we al -tig topics beziggehouden door een relaccount.
Zo dom als TS kan men toch echt niet zijn????

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:59

dior_bokt schreef:
Ik zet mijn hand ook heel hoog als ik hem stil zet en dan is zijn tong super snel weer binnen
Dus hij weet wel dat ik het dan over zijn tong heb die dan weer naar binnen toe moet ;)

Dat is geen weten, dat is een natuurlijke reactie op het openen van de mondhoek en het daardoor ontspannen van de kaak, waardoor de spanning op de tong weg is.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:00

Ik ga er morgen met hem over praten , en dan kijken wat hij er van vind
En wat we er aan kunnen gaan doen
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 28-10-11 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:00

Geeft Mindfields even een schouderklopje als beloning voor het nog steeds geduld hebben om TS wijzer te laten worden.....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:02

Hij kan jou niet helpen, aangezien hij ook denkt dat het paard het expres doet. Het paard probeert jou te vertellen dat het rijden zeer onaangenaam voor hem is, en dat jij hem constant pijn doet en irriteert, en dat er teveel druk gebruikt wordt in zijn mond etc etc etc. Het enige wat gaat helpen is dat JIJ beter leert rijden, bij een instructeur die ECHT weet waar hij of zij het over heeft, en die jou kan leren om beter te voelen en te reageren.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 21:05

Mindfields schreef:
Hij kan jou niet helpen, aangezien hij ook denkt dat het paard het expres doet. Het paard probeert jou te vertellen dat het rijden zeer onaangenaam voor hem is, en dat jij hem constant pijn doet en irriteert, en dat er teveel druk gebruikt wordt in zijn mond etc etc etc. Het enige wat gaat helpen is dat JIJ beter leert rijden, bij een instructeur die ECHT weet waar hij of zij het over heeft, en die jou kan leren om beter te voelen en te reageren.

Het klikt ook gewoon goed met lessen tussen ons en als dat er niet is vind ik het zelf ook moeilijk om met iemand anders samen te gaan werken
Ik kan alles tegen hem zegen zonder ruzie te krijgen dus dat vind ik ook wel fijn :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:07

tjonge, wat heb je in vredesnaam aan een instructeur waar je alles tegen kan zeggen maar die blijkbaar de ballen verstand heeft van paardrijden?????
En hoe kun je vinden dat het klikt terwijl uit de reacties van het paard blijkt dat het niet goed gaat????