Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het moet voor jezelf ook wel een beetje veilig blijven natuurlijk

shirleyp schreef:Ook die one rein stop werkt volgens mij in paniek niet hoor...
jamiroquai schreef:Maar zou een Thiedeman dan niet hetzelfde werken als een slof in dat geval?
Ik he het trouwens nog nooit meegemaakt op buitenrit, maar ik heb soms wel het gevoel dat ik even de controle verlies. Ook al issie superbraaf!
Lotte1990 schreef:jamiroquai schreef:Maar zou een Thiedeman dan niet hetzelfde werken als een slof in dat geval?
Ik he het trouwens nog nooit meegemaakt op buitenrit, maar ik heb soms wel het gevoel dat ik even de controle verlies. Ook al issie superbraaf!
Thiedemann kent geen release.. Is puur bedoelt om het paard in de krul te krijgen. Als je paard in paniek schiet kan jij met geen mogelijkheid de druk van het bit halen en zo ongelukken voorkomen. Bij een slof heb je tenminste nog zelf in de hand hoe en wanneer hij inwerkt.
Ik vind een Thiedemann echt een onding

F_Orumster schreef:Ik vind lottes post anders prima, ze zegt het toch gewoon, netjes en niet op belerende of denigrerende toon.
En als je een post ziet waar je het wel of niet mee eens bent mag je daarop reageren, anders kun je bokt wel opdoeken.
jamiroquai schreef:Het gaat me puur om: je paard scheurt keihard op een drukke weg af, wat nu?
Ha ha, prrrrrt gaat dan niet helpen. .......
anneliesdj schreef:F_Orumster schreef:Herkenning! Bij mij was een rottweiler de rem, ging er voorover af, stond op en bedankte de mevrouw. Gingen in blinde paniek op een 80km/u weg af dus ik begon zelf ook wanhopig te worden.
En was dat opzet van die mevrouw? Zag ze hoe de situatie was of had ze gewoon een onopgevoedde hond?