Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElineS schreef:Tip 1: Kim laten afvallen, want ze is gewoon veel te dik. Nee, ze is geen dun sportpaard, natuurlijk niet, maar ook voor haar soort is ze te vet.
Tip 2: Veel strenger zijn tijdens het 'longeren'. Het is niet "klik klik klik drrrrrrrrrraaaffff" Nee, het is "Draf!" En dan moet ze draven, niets van dat andere.
Tip 3: Neem les. Je krijgt nu allerlei verschillende tips van veel verschillende mensen. Er zijn heel veel tegenstrijdigheden in dit topic en dat helpt zeker niet. Zelfs ik zie door het bomen het bos niet meer.
De theorie lezen en kennen is heel anders dan het daadwerkelijk toepassen ervan. Het kan onbewust verkeerd worden toegepast en dan ben je nog verder van huis. Je hebt iemand nodig die erop kan letten dat zoiets niet gebeurd. Paardrijden leert men niet van Bokt.
Neem dus weer contact op met die ene vrouw en maak een afspraak. Geen excuses meer, maar gewoon doen. Hoef je ook niet meer over elke scheet wat Kim doet een topic te maken, maar kan je haar er gewoon naar vragen.
ElineS schreef:Ik weet niet waar je last van hebt, maar het laatste 'hulptopic' dat ik voor Kim op Bokt heb geopend, dateert uit 2010, en voor zover ik kan rekenen is dat zowiezo eehm.. 9 maanden geleden.Hoef je ook niet meer over elke scheet wat Kim doet een topic te maken, maar kan je haar er gewoon naar vragen.
ElineS schreef:Tip 1: Kim laten afvallen, want ze is gewoon veel te dik. Nee, ze is geen dun sportpaard, natuurlijk niet, maar ook voor haar soort is ze te vet.
Tip 2: Veel strenger zijn tijdens het 'longeren'. Het is niet "klik klik klik drrrrrrrrrraaaffff" Nee, het is "Draf!" En dan moet ze draven, niets van dat andere.
Tip 3: Neem les. Je krijgt nu allerlei verschillende tips van veel verschillende mensen. Er zijn heel veel tegenstrijdigheden in dit topic en dat helpt zeker niet. Zelfs ik zie door het bomen het bos niet meer.
De theorie lezen en kennen is heel anders dan het daadwerkelijk toepassen ervan. Het kan onbewust verkeerd worden toegepast en dan ben je nog verder van huis. Je hebt iemand nodig die erop kan letten dat zoiets niet gebeurd. Paardrijden leert men niet van Bokt.
Neem dus weer contact op met die ene vrouw en maak een afspraak. Geen excuses meer, maar gewoon doen. Hoef je ook niet meer over elke scheet wat Kim doet een topic te maken, maar kan je haar er gewoon naar vragen.
KoudbloedKim schreef:Kim staat niet 24/7 op het land, weet niet hoe je daar bij komt?
Maximaal 3 middagen per week, dus zo'n vreselijk mens zal ik dan toch niet zijn.
Active schreef:Tja ik vind het moeilijk om te zeggen, maar verwacht jij niet teveel van je koudbloedpaard? Buiging heeft te maken met het achterbeen gebruik. Als dat gelijk is, krijg je gelijke druk op de teugel en kun je bezig gaan met buiging. Zolang het paard scheef is in de aanleuning is deze ook scheef in het gebruik van het achterbeen.
Maar wat nou zo moeilijk is voor jouw paard, die is gefokt om een stuwend achterbeen te hebben, dus om bomen uit de bossen te slepen. Voor de dressuur, moet een paard een dragend achterbeen hebben, dus je vraagt iets vrij onnatuurlijks van jouw paard.
Ik ga met mijn stadsautootje ook niet meedoen op Zantvoort, daar is ie niet voor gemaakt.
En nogmaals, ik bedoel het niet banketstaaf.
KoudbloedKim schreef:ElineS; Ten eerste kun je het wat netter formuleren.
KoudbloedKim schreef:Ik weet vanuit welk oogpunt je deze reactie plaats, maar ga toch antwoord geven op je 'tips'.
KoudbloedKim schreef:Tip 1; Kim heeft, net als alle andere paarden die niet 24/7 op stal of zand staan, inderdaad wat overgewicht.
We zijn hard bezig om die kilo'tjes er weer af te krijgen en als je je wat meer had verdiept in dit topic, had je dat geweten. Je noemt haar vet, en dat gaat me wat te ver.
KoudbloedKim schreef:Tip 2; Ook deze heb ik uitgelegd in exact hetzelfde berichtje als die waarin het filmpje staat.
Hier ga ik dus niet over in herhaling vallen, aangezien je het filmpje wel hebt bekeken maar niet de moeite neemt om de tekst te lezen die erbij staat.
KoudbloedKim schreef:Tip 3; Ik heb een afspraak gemaakt, wat ik dus ook al eerder heb aangegeven.
Anna_n1 schreef:Jeeeezus jongens, wat een aanval op de ts...... Ik geloof niet dat dit topic over overgewicht ging en ook niet op het beledigen van de ts. Ik vind het zwaar overdreven dat jullie haar paard vet noemen, dit valt erg mee. Ik vind trouwens dat ts heel goed bezig is en wat doet met alle tips.
@ elines: doe álsjeblieft normaal... Ontzettend betweterige post en zeer onbeschoft. Reageer aub niet op topics als je jezelf niet op een beschaafde manier duidelijk kunt maken.....