Pff, ik krijg die buitenstelling er gewoon níet uit.. tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:33

Tip 1: Kim laten afvallen, want ze is gewoon veel te dik. Nee, ze is geen dun sportpaard, natuurlijk niet, maar ook voor haar soort is ze te vet.

Tip 2: Veel strenger zijn tijdens het 'longeren'. Het is niet "klik klik klik drrrrrrrrrraaaffff" Nee, het is "Draf!" En dan moet ze draven, niets van dat andere.

Tip 3: Neem les. Je krijgt nu allerlei verschillende tips van veel verschillende mensen. Er zijn heel veel tegenstrijdigheden in dit topic en dat helpt zeker niet. Zelfs ik zie door het bomen het bos niet meer.

De theorie lezen en kennen is heel anders dan het daadwerkelijk toepassen ervan. Het kan onbewust verkeerd worden toegepast en dan ben je nog verder van huis. Je hebt iemand nodig die erop kan letten dat zoiets niet gebeurd. Paardrijden leert men niet van Bokt.

Neem dus weer contact op met die ene vrouw en maak een afspraak. Geen excuses meer, maar gewoon doen. Hoef je ook niet meer over elke scheet wat Kim doet een topic te maken, maar kan je haar er gewoon naar vragen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:49

ElineS schreef:
Tip 1: Kim laten afvallen, want ze is gewoon veel te dik. Nee, ze is geen dun sportpaard, natuurlijk niet, maar ook voor haar soort is ze te vet.

Tip 2: Veel strenger zijn tijdens het 'longeren'. Het is niet "klik klik klik drrrrrrrrrraaaffff" Nee, het is "Draf!" En dan moet ze draven, niets van dat andere.

Tip 3: Neem les. Je krijgt nu allerlei verschillende tips van veel verschillende mensen. Er zijn heel veel tegenstrijdigheden in dit topic en dat helpt zeker niet. Zelfs ik zie door het bomen het bos niet meer.

De theorie lezen en kennen is heel anders dan het daadwerkelijk toepassen ervan. Het kan onbewust verkeerd worden toegepast en dan ben je nog verder van huis. Je hebt iemand nodig die erop kan letten dat zoiets niet gebeurd. Paardrijden leert men niet van Bokt.

Neem dus weer contact op met die ene vrouw en maak een afspraak. Geen excuses meer, maar gewoon doen. Hoef je ook niet meer over elke scheet wat Kim doet een topic te maken, maar kan je haar er gewoon naar vragen.

Amen _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:03

ElineS; Ten eerste kun je het wat netter formuleren.
Ik weet vanuit welk oogpunt je deze reactie plaats, maar ga toch antwoord geven op je 'tips'. ;)

Tip 1; Kim heeft, net als alle andere paarden die niet 24/7 op stal of zand staan, inderdaad wat overgewicht.
We zijn hard bezig om die kilo'tjes er weer af te krijgen en als je je wat meer had verdiept in dit topic, had je dat geweten.
Je noemt haar vet, en dat gaat me wat te ver.
Foto van 3 dagen terug;
Afbeelding

Tip 2; Ook deze heb ik uitgelegd in exact hetzelfde berichtje als die waarin het filmpje staat.
Hier ga ik dus niet over in herhaling vallen, aangezien je het filmpje wel hebt bekeken maar niet de moeite neemt om de tekst te lezen die erbij staat.

Tip 3; Ik heb een afspraak gemaakt, wat ik dus ook al eerder heb aangegeven.

ElineS schreef:
Hoef je ook niet meer over elke scheet wat Kim doet een topic te maken, maar kan je haar er gewoon naar vragen.
Ik weet niet waar je last van hebt, maar het laatste 'hulptopic' dat ik voor Kim op Bokt heb geopend, dateert uit 2010, en voor zover ik kan rekenen is dat zowiezo eehm.. 9 maanden geleden. :)

Ik verzin niet voor alles een excuus en heb ook aangegeven dat 95% van alle vervelende dingen die ik met Kim heb meegemaakt, mijn schuld zijn.
Maar wanneer mensen onwaarheden over mij verkondigen, zet ik dat wel recht, of je het nou leuk vindt of niet. :)

Janine1990

Re: Pff, ik krijg die buitenstelling er gewoon níet uit.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:06

Wat netter? Soms is een directe reactie toch nodig om eindelijk een kwartje te laten vallen.

Net als alle andere paarden? GA TOCH HEEL HARD WEG!!

En als je gewoon doorgaat met dat vragen, schiet je ook niets op. Draf is draf, ook als je er op zit. Om mijn part geef je dat beest een onmeunige rotschop, in draf zal die gaan. Consequentie is de sleutel naar een fijne communicatie op de lange termijn.

Je paard is niets mis mee, jij moet gewoon leren rijden en dus les nemen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:07

Kan er niks aan doen, maar ben het volkomen met ElineS eens. Ik vind overigens haar mening netjes geformuleerd, het is mss niet leuk om te horen, maar het is wel duidelijk zonder gemeen te zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:13

Ik probeer antwoord te geven, maar op bepaalde mensen komt dit over als excuus.
Dit is niet mijn bedoeling, maar ik laat me ook niet zomaar alles zeggen, helemaal niet als het om mijn paard gaat.
Aan dit topic heb ik veel hulp gehad, ik heb een vrouw gevonden die ons wil helpen, heb vandaag de Osteopaat gebeld en heb al een aantal andere beslissingen gemaakt die in het belang van Kim zijn.
Bovendien is de hoefsmid, dierenarts en tandarts erbij geweest in de afgelopen anderhalf week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:28

Tineke, ik heb echt het beste met je voor hoor, maar ik moet het wel met de anderen eens zijn dat Kim toch echt een behoorlijk aantal kilootjes te veel meezeult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:34

Maar dat ontken ik toch ook nergens? :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:39

Je bent wel van mening dat dit hoort bij een paard dat 24/7 op het land staat... En dat is gewoon bullshit. Een paard met de neiging tot dik worden, die tot 24/7 op het land staat, zet je af. Die geef je elke dag een metertje over de lengte er bij, bijvoorbeeld. En zo zijn er nog vele andere opties.
Bovendien moeten dikke paarden gewoon meer bewegen, net als bij mensen. En zo hard zet je haar echt niet aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:45

Kim staat niet 24/7 op het land, weet niet hoe je daar bij komt?
Maximaal 3 middagen per week, dus zo'n vreselijk mens zal ik dan toch niet zijn. :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:49

ElineS schreef:

Eindelijk eens iemand die z'n mening geeft en daadwerkelijk zegt waar het op staat. Je bent veel te lief voor der en dat heeft ze door! Ook met het galoperen in een topic, zij valt in draf na 2 meter, jij beloont... Hartstikke braaf dat ze galopeert, maar ze kan heus wel een paar rondjes DOOR galoperen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:52

Sorry, maar ik noem mijn merrie dik, maar dit noem ik ook VET!
Het is hard, maar zo is het nu eenmaal.
Die van mij heeft 4 maanden rust gehad door behandeling aan haar hart, dus daarom wat dikker, maar bij dit paard is ze mager!
Het vet zit gewoon in de weg... Vraag een dikke vrouw eens haar lichaam in een bocht te draaien, dat kan ook niet!

Aanpakken, dat is de boodschap!

Janine1990

KoudbloedKim schreef:
Kim staat niet 24/7 op het land, weet niet hoe je daar bij komt?
Maximaal 3 middagen per week, dus zo'n vreselijk mens zal ik dan toch niet zijn. :)

Excuus, ging ik van uit gezien je opvatting dat het normaal was voor een paard dat niet 24/7 op stal of in de bak staat om te dik te zijn.

In dit geval vind ik het helemaal abnormaal dat dat beest zo vet is. Krijgt ze boter door het eten ofzo?
Tijd voor een behoorlijk streng dieet, lijkt me dan. En heel veel beweging.

Ik zie hier in de buurt trekpaarden die het hele jaar door in de wei staan, met een normaal postuur, niet te dik.

Anoniem

Ik heb besloten om niet meer in dit topic te reageren. :)
Wil het graag netjes afsluiten en geen reltopic van maken.

Dit is een heel positief topic geweest.
Hiermee bedoel ik niet dat er geen kritische vragen en tips waren, maar wel vragen en tips waar ik iets aan heb gehad.
Kritiek is harstikke goed, zolang het opbouwend is en niet afkrakend.
Zoals ik al eerder aan heb gegeven, is Kim helemaal lichamelijk 'behandeld', heb ik een lesgeefmevrouw gevraagd, en belangrijke beslissingen gemaakt.
Nu nog wachten op de Osteopaat en dan gaan we er weer vol tegenaan. :)

Een bedankje voor alle bokkers die mij hebben geholpen of gesteund. :+:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:54

Tjongejonge, dit vind ik heel laag.. Je krijgt te horen wat je niet wilt horen en je besluit maar niet meer te reageren?

Nu er eindelijk concrete, harde adviezen worden gegeven, die ergens op slaan, waardoor je eindelijk kunt ophouden met dat eeuwige gepiel, smeer je 'm??

Tsjah, eigen keus, maar of het nu verstandig is om je kop in het zand te steken...

Edit: paar woorden vergeten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:57

Ook paarden kunnen aan obesitas lijden.
Ik zou daar eerst eens iets aan gaan doen, want van overgewicht komen de grootste problemen....
Nu niets doen tot de ostheopaat is geweest lijkt me niet slim, want dan wordt ze alleen maar dikker.
Je moet het juist als positief zijn, dat je wat aan haar gewicht kunt doen!

Laat je een slotje zetten op dit topic dan? Want een TS, die toch niet meer op haar eigen topic reageert....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:08

Ben het wederom eens met de laatste berichten. Paard op goed gewicht krijgen is ontzettend moeilijk, ik spreek helaas uit ervaring. Heb die van mij na jaren eindelijk op een goed gewicht, helaas is mijn shet eerst bevangen moeten worden voordat ik inzag dat haar overgewicht wel een last was voor haar. Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel. Nu ze op goed gewicht zijn zie ik pas in hoeveel paarden er wel niet te dik zijn in ons land, die betitelde ik vroeger als normaal. Dus goed dat je met haar aan het werk bent om haar te laten afvallen, maar ik denk dat je het ook in haar voeding moet kijken, desnoods meer op de paddock en minder op de wei. Het is omschakelen, maar je krijgt er een vrolijker paard voor terug. Mijn liever-lui-dan-moe-shet heeft nu energie voor 10 en dribbelt vaak naast me, ipv dat ik haar continu moet aansporen. Dat werkt uiteindelijk een stuk fijn :j

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:46

Wel typisch dat jijzelf je een stuk beter voelt zonder al die kilo's maar jij je paard wel al die extra en onnodige kilo's laat dragen..
Open je ogen en zet haar op dieet.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:47

Tja ik vind het moeilijk om te zeggen, maar verwacht jij niet teveel van je koudbloedpaard? Buiging heeft te maken met het achterbeen gebruik. Als dat gelijk is, krijg je gelijke druk op de teugel en kun je bezig gaan met buiging. Zolang het paard scheef is in de aanleuning is deze ook scheef in het gebruik van het achterbeen.

Maar wat nou zo moeilijk is voor jouw paard, die is gefokt om een stuwend achterbeen te hebben, dus om bomen uit de bossen te slepen. Voor de dressuur, moet een paard een dragend achterbeen hebben, dus je vraagt iets vrij onnatuurlijks van jouw paard.

Ik ga met mijn stadsautootje ook niet meedoen op Zantvoort, daar is ie niet voor gemaakt.
En nogmaals, ik bedoel het niet banketstaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:30

Active schreef:
Tja ik vind het moeilijk om te zeggen, maar verwacht jij niet teveel van je koudbloedpaard? Buiging heeft te maken met het achterbeen gebruik. Als dat gelijk is, krijg je gelijke druk op de teugel en kun je bezig gaan met buiging. Zolang het paard scheef is in de aanleuning is deze ook scheef in het gebruik van het achterbeen.

Maar wat nou zo moeilijk is voor jouw paard, die is gefokt om een stuwend achterbeen te hebben, dus om bomen uit de bossen te slepen. Voor de dressuur, moet een paard een dragend achterbeen hebben, dus je vraagt iets vrij onnatuurlijks van jouw paard.

Ik ga met mijn stadsautootje ook niet meedoen op Zantvoort, daar is ie niet voor gemaakt.
En nogmaals, ik bedoel het niet banketstaaf.

denk niet dat ze teveel vraagt, eerder te weinig :+ ook een trekpaard kan een beetje meekijken de bocht in hoor.... maar niet als ie zo gruwelijk scheef is...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:38

KoudbloedKim schreef:
ElineS; Ten eerste kun je het wat netter formuleren.

Haal er één woord of zin uit die niet net is. Dat word denk ik nog moeilijk. Ik vind mijn bericht net genoeg. Er staat alleen iets in wat je niet wilt horen en dat is het probleem hier, niet dat het niet netjes is.

KoudbloedKim schreef:
Ik weet vanuit welk oogpunt je deze reactie plaats, maar ga toch antwoord geven op je 'tips'. ;)

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar door tips tussen aanhalingstekens te plaatsen ben jij hier nu degene die niet netjes is.

KoudbloedKim schreef:
Tip 1; Kim heeft, net als alle andere paarden die niet 24/7 op stal of zand staan, inderdaad wat overgewicht.
We zijn hard bezig om die kilo'tjes er weer af te krijgen en als je je wat meer had verdiept in dit topic, had je dat geweten. Je noemt haar vet, en dat gaat me wat te ver.

Voor zover ik weet is vet een heel normaal en beschaafd woord zonder een beledigende betekenis. Vet of dik, het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer: Je paard is te dik.

Verder, ik heb het topic helemaal gelezen, tot de letter, maar ondanks dat wilde ik er toch even op wijzen. Je bent ermee bezig, allemaal leuk en aardig, maar als ik Kim nu met oude Kim topics vergelijk is ze nooit slank geweest en na zoveel maanden zou men toch verwachten dat het er nu wel af is. Dat is niet zo en daarom wees ik er nogmaals op.

KoudbloedKim schreef:
Tip 2; Ook deze heb ik uitgelegd in exact hetzelfde berichtje als die waarin het filmpje staat.
Hier ga ik dus niet over in herhaling vallen, aangezien je het filmpje wel hebt bekeken maar niet de moeite neemt om de tekst te lezen die erbij staat.

Grappig, ik wist niet dat iemand die vele kilometers van mij verder woont en achter haar computer zit zomaar kan weten of ik een stuk tekst lees of niet. Knap gedaan.

Nee, maar nu serieus, ik heb de tekst gelezen, maar vond het een onzin tekst. Ik heb nooit geweten dat de handen vol hebben met spullen invloed heeft op je stem. Zelfs met een camera en een zweep in de handen kan je met je mond ook DRAF zeggen in plaats van klik klik klik drrrraaaafff. Wees gewoon wat resoluter en duidelijker. Dat is ook veel fijner voor Kim, die weet dan veel beter wat je nou van haar verwacht. Een paard heeft niets aan halffluisterende woorden zoals 'en doorstappen.' Nee, dat is gewoon STAP, drijven met de zweep en klaar. Geen poespas eromheen. Wees resoluut.

KoudbloedKim schreef:
Tip 3; Ik heb een afspraak gemaakt, wat ik dus ook al eerder heb aangegeven.

Hartstikke goed! Ik hoop dat de lesgeefster bevalt en dat je veel van haar gaat leren.

Ik vind het jammer dat je zelf altijd wel van de hoogste toren afblaast in verschillende topics, maar zo snel het in je eigen topic gebeurd, je afhaakt. Men ziet de splinter in het oog van hun ander, maar hun eigen balk niet.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:44

Jammer dat je de laatste posten met tips als kritiek ziet. Ik vind het erg opbouwend juist en gewoon de waarheid en geen aai poesje aai mentaliteit. Kim is te zwaar o.a. en wat daar de oorzaak van is maakt niet uit het is een feit... Om een paard goed aan het werk te krijgen zul je idd consequent moeten zijn. Jij drijft en zegt eventueel draf, zij gaat niet meteen tja dan zul je groffer in moeten komen. Het zij een schop met je benen of een tik met de zweep (lees geen aaitje) Je paard zal eerst voorwaarts moeten zijn voor je überhaupt iets van aanleuning of normale stelling kunt vragen. Daarnaast zou ik veel rechtmaak oefeningen gaan doen. Een scheef paard kan geen goede buiging nemen. Veel binnenhoefslag werk doen, zelf heel goed op je houding letten (let op zit ik zelf wel recht en in balans?) recht over de middenlijn rijden, gelijke druk op twee teugels, voeten en zitbeenknobbels enz enz, en vooral wat al eerder gezegd is: neem les, wij op bokt kunnen je van alles vertellen, maar je hebt iemand nodig die je er op wijst op het moment dat je aan het rijden bent. En verwacht geen wonderen, Kim is en blijft een trekpaard en geen dressuurpaard.

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:40

Jeeeezus jongens, wat een aanval op de ts...... Ik geloof niet dat dit topic over overgewicht ging en ook niet op het beledigen van de ts. Ik vind het zwaar overdreven dat jullie haar paard vet noemen, dit valt erg mee. Ik vind trouwens dat ts heel goed bezig is en wat doet met alle tips.

@ elines: doe álsjeblieft normaal... Ontzettend betweterige post en zeer onbeschoft. Reageer aub niet op topics als je jezelf niet op een beschaafde manier duidelijk kunt maken.....

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:15

:n
Jammer dat het zo moet gaan...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:19

Anna_n1 schreef:
Jeeeezus jongens, wat een aanval op de ts...... Ik geloof niet dat dit topic over overgewicht ging en ook niet op het beledigen van de ts. Ik vind het zwaar overdreven dat jullie haar paard vet noemen, dit valt erg mee. Ik vind trouwens dat ts heel goed bezig is en wat doet met alle tips.

@ elines: doe álsjeblieft normaal... Ontzettend betweterige post en zeer onbeschoft. Reageer aub niet op topics als je jezelf niet op een beschaafde manier duidelijk kunt maken.....

Als het gevolg van overwicht is dat het paard moeite heeft met z'n eigen lijf, kan het er wel zeker mee te maken hebben.

En ik vind dat Elines het zeer beschaafd brengt, zeer opbouwend en tactisch! Hulde!

Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met de lessen, goed blijven oefenen en vooral genieten.