Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:IK moet daar mee rijden van de instructie.
ik heb ook hier voor bij andere mensen gelest toen moesten er ook hulpteugels aan
Ik heb dat niet zelf bedacht dus
Mindfields schreef:Als je instructeur je naar hulpteugels laat grijpen dan kan die jou dus iet vertellen hoe je je paard vanuit een eerlijke hand over de rug naar een lichte verbinding kan rijden. Dus mijn tip zoek een andere instructeur. Dit zou niet gebeuren als je een echt goede instructeur had. Een echt goede instructeur kan jou binnen 5 minuten een ontspannen paard laten voelen.
Mindfields schreef:Als je instructeur je naar hulpteugels laat grijpen dan kan die jou dus iet vertellen hoe je je paard vanuit een eerlijke hand over de rug naar een lichte verbinding kan rijden. Dus mijn tip zoek een andere instructeur. Dit zou niet gebeuren als je een echt goede instructeur had. Een echt goede instructeur kan jou binnen 5 minuten een ontspannen paard laten voelen.
Dani_ schreef:Ik heb zó ontzettend veel medelijden met jouw paard nadat ik de OP heb gelezen. Een ruiter die je zó niet begrijpt, die je in onnatuurlijke houdingen dwingt, die je pijn doet in de mond, die niet luistert naar wat je te vertellen hebt.![]()
Ga ALSJEBLIEFT vandaag nog op zoek naar een andere instructeur. Wat jij leert heeft niets met paardrijden en al helemaal niets met dressuur te maken, maar alles met paardje pesten.
Montignac schreef:ik kan me heel goed voorstellen hoe het is om een paard te rijden die sterk ,stug of wat dan ook van "voren"is.. zelf heb ik ook een groot paard die graag hoog ingesteld loopt en heel moeilijk voorwaarts neerwaarts wil lopen. Hulpteugels helpen mijn inziens dan ook niet. Je kan misschien wel voor dat moment goed rijden maar je leert niet hoe je je paard zelf nageeflijk en ontspannen moet krijgen. Geloof me..alleen door hard werken, volhouden en iemand ernaast die jou de handigheid en techniek kan uitleggen kom je steeds een stapje verder. Ik rij al jaaaaaren in de b, en pas sinds een aantal maanden heb ik echt serieus les, twee keer in de week, en krabbel ik omhoog in de punten. Het is zeker nog niet perfect, lange na niet, maar ik ervaar dat we steeds een stapje verder komen. Wat ik ermee wil zeggen is dat hoe moeilijk het paard ook is... je het nooit met kracht of hulpteugels gaat winnen, Je moet echt kijken naar je eigen techniek en daar meer handigheid in zien te krijgen. . Ik ga mee met Mindfields... een paard kan zeker gelijk vanaf het begin ontspannen lopen en reageren.Hoeft niet gelijk in de krul maar wel dat je er mee aan het werk kan. Geef bij je instructeur aan dat je het zonder hulpteugels wilt doen en probeer ook niet te snel resultaat te willen zien. Met gefrusteerdheid kom je zeker weten nergens. succes!
donnie13 schreef:hoe oud bent u, dit zijn lagere school opmerkingen.Dani_ schreef:Ik heb zó ontzettend veel medelijden met jouw paard nadat ik de OP heb gelezen. Een ruiter die je zó niet begrijpt, die je in onnatuurlijke houdingen dwingt, die je pijn doet in de mond, die niet luistert naar wat je te vertellen hebt.![]()
Ga ALSJEBLIEFT vandaag nog op zoek naar een andere instructeur. Wat jij leert heeft niets met paardrijden en al helemaal niets met dressuur te maken, maar alles met paardje pesten.
medelijden hoef je niet met mijn paarden hebbenik kan je op briefje geven mijn paard heeft beter dan die van jou
OOIT in zijn leven zal krijgen.
maar erg oftopic niet
Nikass schreef:Mijn hemel, moeten we deze discussie niet staken?
Sommige mensen willen niet leren
En willen niet naar zichzelf kijken
Dan houdt het toch gewoon óp... Neem een cavia ofzo!
donnie13 schreef:medelijden hoef je niet met mijn paarden hebbenik kan je op briefje geven mijn paard heeft beter dan die van jou
OOIT in zijn leven zal krijgen.
maar erg oftopic niet
moelly schreef:Ik wil me even in dit 'gevecht' mengen.
Ik ken TS, en weet dat ze erg rustig, vriendelijk en verantwoordelijk met haar paarden omgaat.
TS heeft goed les, TS neemt natuurlijk wel jullie adviezen aan, maar kan ze nooit allemaal tegelijk uitproberen.
Ik ben van mening dat bijna elk advies zo'n 2 weken de tijd nodig heeft, om tot de ruiter/amazone en het paard door te dringen, om dan tot de conclusie te komen dat het wel of niet werkt.
Er wordt hier zo afgestormt op TS, dat ik er ook niet blij van zou worden als mensen zo op me zouden aandringen.
Alsjeblieft bokkers, gun TS de tijd die ze nodig heeft om al jullie adviezen op te volgen.
TS stelt hier immers gewoon een vraag, waar ze graag antwoord op wil.
JoviBan schreef:Het kan gewoon niet waar zijn dat TS goed les krijgt. Dat is onmogelijk als ik dit topic lees.
Werkelijk, zet die "instructeur" aan de kant en ga op zoek naar iemand die de ruiter les geeft en zich bezighoudt met de houding, zit, teugelgebruik etc. Laat ook het zadel nakijken en haal er eens een osteopaat bij.