SylvieG schreef:Ik heb besloten dat ik haar zondag naar mijn instructrice breng. Zij rijdt vaker op haar, maar ohoh dit is pas echt een ware hel. Vanaf het moment dat zij opstapt wordt mijn merrie een beest! Zo heb ik haar nog nooit gezien en dit keer op keer. Ze weet al als ze haar aan ziet komen lopen van ohoh het is mis, ik moet weer werken. Haar gedrag verergert dus. Maar goed, zij kan wel goed rijden en rijdt haar er stukke heel goed doorheen.
Vandaag ook de contact op proberen te nemen met de oude eigenaar, maar tevergeefs..
Het rijden mag nooit een hel of gevecht zijn! Eerlijk, nu ik dit hoor ben ik er helemaal vrijwel zeker van dat het aan het rijden ligt.
Je zal echt niet de eerste zijn die denkt dat het paard goed loopt omdat het in een krulletje loopt terwijl het paard eigenlijk gespannen is en scheef..
Zoals ik al zei: een scheef paard kan NOOIT correct verzamelen. Dat is gewoon een feit.
Hoe fair vind je dat om je paard door pijn heen te rijden en haar dus gewoon de mond te snoeren?
Je paard geeft je wat aan: doe er wat mee ipv. het erger te maken!
Was mss onduidelijk
)