Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anoeska schreef:Ik zit al meer dan 25 jaar in de paarden. Maar dit had ik nog nooit gezien. Ik ga vanavond eens m'n merrie longeren met een bandage achter d'r kont. Ben benieuwd wat ze ervan vindt.

deeva schreef:Sorry Dems75 maar volgens mij is dit topic om je mening te geven ik zit al jaren in de paarden en heb genoeg gezien ook deze manier heb ik vaker voorbij zien komen maar hoe krijg je de achterhand beter eronder als je paard blijkbaar niet goed aan je hulpen is en dus ook nog niet kan sluiten.
En wat hulpmiddelen betreft ik ben niet van het natural horsemanship dus een zadel en de dingen die jij opnoemt versta ik niet onder hulpmiddelen.
Ik ben wel van harmonie tussen paard en ruiter en vaak(meestal) ligt het rij technische probleem bij de ruiter.(tenzij je paard het lichamelijk niet aan kan)
En als je mijn verhaal goed leest dan kan je paard niet van achter ondertreden als hij niet goed aan je been hulpen is waar blijft het verhaal van achter naar voren rijden eerst bind je er iets aan en dan gaan we rijden, volgens mij is dit de omgekeerde wereld.
En daar bij vind ik ook dat je met paarden met ataxie en wobbler geen eens moet willen dressuur rijden.
Jij gaat toch ook niet met een hernia de sport school in.

hasufel schreef:@horseyfries: als een paard ataxie heeft, is zo'n bandage dan makkelijker dan een pessoa?
En bewustwording lijkt me een goed ding voor een paard, zeker voor de jonge. Lijkt me als je daar af en toe mee bent daar alleen maar winst uit te halen is.
Anoeska schreef:Ik zit al meer dan 25 jaar in de paarden. Maar dit had ik nog nooit gezien. Ik ga vanavond eens m'n merrie longeren met een bandage achter d'r kont. Ben benieuwd wat ze ervan vindt.
ik weet niet wie er nou vijandig reageert....
deeva schreef:En daar bij vind ik ook dat je met paarden met ataxie en wobbler geen eens moet willen dressuur rijden.
Jij gaat toch ook niet met een hernia de sport school in.
horseyfries schreef:Het lijkt me ook dat als je een zekere mate van kennis van de training van paarden hebt, je begrijpt hoe een lichaam functioneert en hoe je dat functioneren kan beinvloeden cq verbeteren.
deeva schreef:En als je een zekere mate van kennis van paarden hebt dan kan je deze blessures duidelijk voorkomen en heb je dit niet nodig of zie ik het nu weer verkeerd.

DDW1190 schreef:deeva schreef:Dit zijn duidelijke en eerlijke antwoorden hier hebben mensen wat aan als ze dit willen gaan proberen bij hun paard en goed onderbouwd.
Hmm. volgens mij leggen Horseyfries, Dems75 en ik precies hetzelfde uit!![]()
Maar goed, fijn dat je het nu wel snapt
ik dacht hetzelfde