Aqua8horse methode in vogelvlucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:00

Het was volgens mij de bedoeling om de inhoud van het bericht te bespreken, graag bij het onderwerp blijven. Misschien wil Aqua8horse zelf nog iets kwijt op de reacties in dit topic?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:11

vraagje, wie is naar de 'opendeur' bij aqua8horse geweest? wat zijn die haar of zijn bevindingen?

heeft iemand gezien hoe het paard tot verzameling kwam aan een longe?

want ik snap heel goed de foto die kawa plaatste, maar om zo tot verzameling te komen begrijp ik niet volledig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:51

Ja helaas geen filmpje
maar Kawa draaft daar traag, wat ik om me heen wel vaker als verzameling hoor vallen. Maar er is geen achterhand gebruik, sloft net niet.
Is wel in takt en wat je dan niet ziet is dat hij ontspannen is, en voor hoe dat dan bij Kawa kan, veert hij een beetje.
Maar verzameling Lachen

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:28

Lovely schreef:

Citaat:
Misschien wil Aqua8horse zelf nog iets kwijt op de reacties in dit topic?

Goed idee!

Ik wacht nog steeds op antwoord... (zie post eerder in dit topic)

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 18:20

jessy"]
Lovely schreef:

[quote]
Misschien wil Aqua8horse zelf nog iets kwijt op de reacties in dit topic?
[/quote]

Goed idee!

Ik wacht nog steeds op antwoord... (zie post eerder in dit topic)
[/quote]

[quote="Botervlieg schreef:
In overleg met Auqua8horse heb ik besloten de beknopte
PB-versie van haar methode op dit forum te plaatsen,
onder de stricte voorwaarde dat de verantwoording hiervoor
uitsluitend bij mij blijft. Haha!

Citaat:
AQUA8HORSE methode in vogelvlucht
(...)

Voor wie dit niet volstaat, heb ik niet meer
dan het advies om het verschijnen van het boek af te wachten
en/of een kijkje te gaan nemen in Creil, waar iedereen welkom is.

Lachen Lachen Lachen

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:04

Waar kopen jullie die achterdochtige en selectieve leesbrillen?

Ik ken A8H niet, nooit van gehoord zelfs, maar vind wat hij/zij schrijft een keurig verhaal en een verademing op dit forum. Onbegrijpelijk dat mensen die beweren zijn/haar paardenwijsheid in praktijk te brengen deze persoon in de verdediging proberen te drijven en ter verantwoording roepen voor zijn/haar uitspraken. Is dit een wedstrijd met als winnaar de enige echte paardrijkundegod? Get real. Wees blij als je veel in het verhaal van A8H herkent en vul aan met jouw kennis. Als je weinig begrijpt van A8H, vraag jezelf af waarom en kom met inhoudelijke vragen ipv de persoon te veroordelen die iets probeert uit te leggen dat je niet kent. Andere reacties horen in het kippenhok thuis. Zo ook die van mij *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:14

Waarom friebel wil je nu ineens reageren op iets dat hier al maaaaanden speelt? Waarom heb je niet 36 topics geleden gereageerd ? Als dit je mening is dan had je deze vanaf het begin af aan kunnen geven, had ook gerespecteerd geweest, maar nu kom je out of the bleu en weet ineens het hele verhaal. Goed je kan hebben meegelezen, maar dan had je ook eerder gereageerd en niet nu pas. Ik vind het hoogst dubieus.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:28

Lielle schreef:
Sherwoord, wat moet je dan precies doen met je binnenbeen.

Nou dat moet je erin drukken zodra je paard niet meer nageefelijk is. Dan moet hij dus op je been weer naar beneden komen. En zo ook bij het losrijden. Hij moet dus ten alletijden op je binnenbeen naar beneden komen en ontspannen. Op zich niks nieuws, maar het nieuwe eraan is dus dat je tijdens het longeren de basis legt, en dat oppakt bij het rijden. En dat je dus absoluut niks met je handen doet. Nou dat laatste is IMO niet goed. En dat ging dus ook mis bij mij tijdens het rijden. Als ik mijn hand zo stil houd, en blijf houden wordt hij niet los. Maar ik zal wel iets fout doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:33

Maar als ik mijn binnenbeen alleen aandruk, gaat mijn paard opzij.

Citaat:
Onbegrijpelijk dat mensen die beweren zijn/haar paardenwijsheid in praktijk te brengen

En hier ff op reageren.
Ik rij paarden altijd met normale bitten, geen hulpteugels en ze zijn allemaal fijn te rijden. Bijna geen gewicht in de handen, vlot aan het been.
Paarden die met plezier werken.

Ook de verpeste knollen heb ik zo gereden.

Dan mag ik toch zeker wel zeggen dat er weinig verschil is en dat ik er niets revolutionairs aanzit?
Of ik , en diegene waar ik het van leer, rijden ook revolutionair Lachen

staverej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:53

Ik denk dat we de dikke van Dale moeten gaan aanpassen op het woord "revolutionair" Lachen

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:35

Jullie hebben wel allemaal je oordeel al klaar liggen vindt ik. Volgens mij kijken jullie ook alleen maar op dit forum om ff lekker de boel af te kraken. Als er dan iemand is die de beschreven methode wel wat vindt, wordt die echt compleet de grond in geboord. Jullie mogen je mening geven, mag iemand anders dat dan ook, zonder meteen aangevallen te worden. Er werd steeds aangegeven dat A8H niet kon omschrijven wat haat methode inhield en dat werd op z'n lichtst gezegd als storend ervaren. Nu is er iemand die en poging waagt om de methode te omschrijven. Dan vind ik niet dat er zo flauw gereageerd moet worden, ook niet als je het er niet mee eens bent. Kan dit topic nu op een serieuze en open manier voortgezet worden?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:36

p.s. sorry voor de spelfouten.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:39

Als je het topic goed doorleest Ran en ook het topic 'longeren zonder hulpmiddelen', dan zie je daarin reacties van A8h naar voren komen waarin duidelijk gezegd wordt dat mensen die met bijzet longeren niet weten waar men mee bezig is, zelfs hun paarden verpesten. Kijk, en dat is geen oordelen? Ik ben heel afwachtend geweest maar nadat ik de topics heb gelezen kwam ik ook tot die conclusie. Kijk dat mensen een eigen mening hebben prima, maar ga niet de methoden of meningen van een ander de grond induwen. De flauwigheid is vooral dat a8h een methode opdringt maar niet duidelijk wil of kan stellen wat die inhoudt. Dan moeten we het boek gaan lezen. Nou ik lees een boek als het goede recensies heeft. En ik had heel graag wat inhoudelijke kwaliteit gehoord. Dus je mag ons boos toespreken maar je moet ook een beetje eerlijk naar de topics kijken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:40

Oh en nog even, ik zelf heb niet iemand de grond in geboord die de methode wel iets vindt. Want dat moet ieder voor zich weten. Maar het is erg flauw als men zegt 'mijn methode uber all, en de rest sucks'. Dat is ook niet bevorderlijk voor de sfeer.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:59

prima als je mensen zegt dat ze verkeerd bezig zijn. prima als je zegt dat je een revolutionaire manier van werken hebt. verwacht dan wel kritische vragen omtrend de wijze en lever bewijs met foto's ed. eerst zien dan geloven, want we werken hier niet met een paar schildpadden zeg. en de toon waar het vaak gebracht wordt is arrogantie ten top, ook prima maar daardoor verwachten mensen alleen maar meer resultaten, als je die niet kan leveren word je ongeloofwaardig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:04

gijsenkim schreef:
Waarom friebel wil je nu ineens reageren op iets dat hier al maaaaanden speelt? Waarom heb je niet 36 topics geleden gereageerd ? Als dit je mening is dan had je deze vanaf het begin af aan kunnen geven, had ook gerespecteerd geweest, maar nu kom je out of the bleu en weet ineens het hele verhaal. Goed je kan hebben meegelezen, maar dan had je ook eerder gereageerd en niet nu pas. Ik vind het hoogst dubieus.

Misschien omdat ze toen nog niet op bokt had gekeken? En pas vorige week deze site eens is tegengekomen?
Dus van welk begin bedoel je dan precies gijsenkim? Als ze tegen aqua8horses was geweest had niemand er een woord over gezegd waarschijnlijk, maar nu is het plotseling verdacht.... dat is pas raar Scheve mond

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:07

Moet ik mij nu gaan verantwoorden waarom ik hier niet maaaaanden geleden op gereageerd heb? Ziek Wat denk je zelf?

Ik heb niet de behoefte mij te verdedigen tegen jullie eigen suggesties en vooringenomen (onware) standpunten. Voel me ook niet uitgenodigd om iets inhoudelijks aan het topic toe te voegen. Jullie oordelen zijn reeds geveld, succes ermee.

Vraag me alleen af waarom jullie je genoodzaakt voelen om je tegen de boodschap van A8H te verzetten zonder inhoudelijke argumenten te noemen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:11

Romkabouter schreef:
Misschien omdat ze toen nog niet op bokt had gekeken? En pas vorige week deze site eens is tegengekomen?
Dus van welk begin bedoel je dan precies gijsenkim? Als ze tegen aqua8horses was geweest had niemand er een woord over gezegd waarschijnlijk, maar nu is het plotseling verdacht.... dat is pas raar Scheve mond

Ik denk dat het ook komt omdat er rond A8H steeds nieuwe accounts opduiken, die alleen posten om A8H bij te vallen! (aqua, horse ed.)

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:13

ps: dit topic is op 13-09-03 gestart, heb mijn reactie op 15-09-03 geplaatst. Verdacht snel eigenlijk, als je me zou kennen Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:19

friemel schreef:
Vraag me alleen af waarom jullie je genoodzaakt voelen om je tegen de boodschap van A8H te verzetten zonder inhoudelijke argumenten te noemen.

Waarschijnlijk om de zelfde reden dat A8H zich tegen de meningen van veel anderen verzet. Alleen is zij diegene die dit inhoudelijk juist niet weet te verduidelijken! Behalve dat het heeeel revolutionair is en dat de rest van de wereld het verkeerd doet!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:22

Samsam schreef:
Ik denk dat het ook komt omdat er rond A8H steeds nieuwe accounts opduiken, die alleen posten om A8H bij te vallen! (aqua, horse ed.)

Misschien, maar er is toch een niet te vergelijken verschil met wat friemel post en wat die anderen postten?

En trouwens, wat is er zo erg aan om aqua bij te vallen Verward

Misschien vind jij dat niet, maar zo komen vele post (in het algemeen )wel over op me.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:40

*zucht* mijn voorspelling is uitgekomen: we zien het woord aqua8horse staan en meteen hebben we er weer een pagina of 4,5 bij op dit topic... Tjee... tis maar waar je je energie in wilt steken...

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:46

Tyrza, kun je me aanwijzen welk stukje in het betoog van A8H niet de moeite waard is om je energie in te steken?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:49

niet van het betoog, maar de eeuwig wederkerende vragen/opmerkingen word ik een beetje moedeloos van. Het komt steeds op hetzelfde neer. Dat is voor mij persoonlijk niet meer de moeite waard om me daar nog druk om te maken. Ik word er hoogstens moe van...

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:04

Botervlieg schreef:
In overleg met Auqua8horse heb ik besloten de beknopte
PB-versie van haar methode op dit forum te plaatsen,
onder de stricte voorwaarde dat de verantwoording hiervoor
uitsluitend bij mij blijft. Haha!

Citaat:
AQUA8HORSE methode in vogelvlucht
(...)

Voor wie dit niet volstaat, heb ik niet meer
dan het advies om het verschijnen van het boek af te wachten
en/of een kijkje te gaan nemen in Creil, waar iedereen welkom is.

Lachen Lachen Lachen

Ja, dit is dus weer het bekende verhaal. Men verschijnt ten tonele, legt een spreekwoordelijke dr*l neer, en daar kunnen we het mee doen. Vragen? PB-tje. Opmerkingen? Koop het boek! Discussie? In Creil a.u.b.

I give up. Het zou wat anders zijn als mijn nieuwsgierigheid inmiddels het kookpunt zou hebben bereikt, maar helaas. Deze revolutie gaat geheel aan mij voorbij.

Ook ik rijd mijn paard met een normaal bit, zonder hulpteugels. Ik 'longeer' hem zonder lijn in een 20x40 rijbak en bereik daarmee moeiteloos dezelfde resultaten als Aqua8horse, voor zover ze hier zijn beschreven (wil je weten hoe ik dat doe, PB me dan ff!! Geintje) Over het geheel genomen is mijn paard soepel, voorwaarts en prettig om mee te werken. Hij heeft voor een Fjord zoveel schwung en tact in zijn gangen dat hij een opvallende verschijning is, ondanks artrose in beide voorbenen en een sesambeentje fase 2 rechtsvoor. (hiervoor ook mijn veearts, mijn hoefsmid, en PrimeVal)

Misschien moet ik ook maar een boek gaan schrijven... Knipoog