De ts vraagt naar ervaringen, en evt. oplossingen. Brand elkaar niet af, want je weet niet het hele verhaal er achter

Ik tem bij deze, want de sfeer is niet behulpzaam voor de ts.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JNY024 schreef:@ Brainless
ja we zijn ook bezig met de basis
rust en vertrouwen. In spanje rijden ze niet zo heel zacht
terwijl ik dat juist wel probeer!
geerke schreef:JNY024 schreef:@ Brainless
ja we zijn ook bezig met de basis
rust en vertrouwen. In spanje rijden ze niet zo heel zacht
terwijl ik dat juist wel probeer!
Hoe ze in Spanje rijden weet ik niet,maar ik weet wel hoe ze hier in frankrijk rijden op de 'spaanse' manier'
Ze rijden een paard niet voorwaarts maar laten het in de krul krabbelen.Met flink wat kilo's ijzer in de mond.
Dat is dus hier in frankrijk....ik zeg dus niet dat dat in Spanje ook zo gaat!
TS zie je kans het eens te filmen als je je paard rijdt?
Dat geeft wat meer duidelijkheid.
JNY024 schreef:Ik vraag niet teveel maar de basis zoals buigen wordt hem al teveel.
We doen verder ook rustig aan. het punt dat die in paniek raakt kan gewoon elk moment zijn
zo loopt die een halfuur goed en daarna gaan we weer gek doen.
russel schreef:JNY024 schreef:Ik vraag niet teveel maar de basis zoals buigen wordt hem al teveel.
We doen verder ook rustig aan. het punt dat die in paniek raakt kan gewoon elk moment zijn
zo loopt die een halfuur goed en daarna gaan we weer gek doen.
Joh, duidelijk toch als hij dit niet kan dat hij ergens vast zit, het hem pijn doet? je kent zijn achtergrond niet en je zegt zelf een gestresst paardje, je weet dus niet wat hij over zich heen heeft gekregen als hij iets niet goed deed of aankan....zoveel stress, angst en wellicht wel pijn en jij geeft hem een schop?
Ga hier googlen naar een goede en dan echt een goede osteopaat en ik beveel je aan om eens de site van Happy athlete te gaan bekijken....neem de gok eens en laat zo iemand komen...want voor mij staat duidelijk dat hij dus heel erg veel pijn heeft bij buigen of ruggebruik....je paard doet het niet voor niets en zeker niet om jouw te pesten...
Eigenlijk heel sneu voor het paard. Dat je mensen laat komen om je paard te onderzoeken, heel erg goed!!, maar de juiste mensen is altijd weer het grote probleem...
caaramel schreef:volgens mij weten paarden ook achteraf nog heel goed waarvoor ze gestraft worden als de straf er tenminst snel opvolgt, maar dat kan alleen als hij ook geod beloond wordt voor de dingen die hij goed doet.
Nynkeee94 schreef:Zou ik mogen vragen waar je hem weg hebt in friesland, het paardje kom me erg bekend voor waar hij te koop stond
en het gedrag ook wel een beetje ?
JNY024 schreef:caaramel schreef:volgens mij weten paarden ook achteraf nog heel goed waarvoor ze gestraft worden als de straf er tenminst snel opvolgt, maar dat kan alleen als hij ook geod beloond wordt voor de dingen die hij goed doet.
Probeer ik ook zo snel mogelijk
hij is het echt niet vergeten binnen 3 seconden wat hij daarvoor gedaan heeft hoor
Voor dingen die hij goed doet beloon ik hem ook extra veel. Straf hem niet alleen af voor ze dingen die hij niet mag
maar beloon hem ook flink !
alleen mensen hier hebben allemaal heilige paarden
die nooit wat fouts doen waarvoor ze hem niet afstraffen
JNY024 schreef:caaramel schreef:volgens mij weten paarden ook achteraf nog heel goed waarvoor ze gestraft worden als de straf er tenminst snel opvolgt, maar dat kan alleen als hij ook geod beloond wordt voor de dingen die hij goed doet.
Probeer ik ook zo snel mogelijk
hij is het echt niet vergeten binnen 3 seconden wat hij daarvoor gedaan heeft hoor
Voor dingen die hij goed doet beloon ik hem ook extra veel. Straf hem niet alleen af voor ze dingen die hij niet mag
maar beloon hem ook flink !
alleen mensen hier hebben allemaal heilige paarden
die nooit wat fouts doen waarvoor ze hem niet afstraffen
Kaaaren schreef:Wij hebben ook een adalousier gehad uit spanje, was ook een jaar of 10.
Het omscholen naar engels ging op zich wel maar als het het even niet wist dan ging hij echt van alles doen! Stijgeren, spaansepas, wijken, travers, hij was gewoon de kluts kwijt. Als ik nu terug kijk zou ik jou willen adviseren contact op te nemen met iemand die verstand heeft van hoe hij in spanje werd gereden. Misschien dat je je dan beter kun verplaatsen in wat hij doet, en waarom. Ik heb het nooit gedaan en daar wel spijt van gehad.
Je kunt het vergelijken met een nieuwe taal leren, Als wij engels leren dan vergelijken we dat ook met onze nederlandse taal en beginnen niet van 0 (baby?), Zo kunnen we dat makkelijk opbouwen. Ik denk dat je het zo ook met je paard moet aanpakken
JNY024 schreef:Nynkeee94 schreef:Zou ik mogen vragen waar je hem weg hebt in friesland, het paardje kom me erg bekend voor waar hij te koop stond
en het gedrag ook wel een beetje ?
Ik weet niet meer precies waar ik hem gekocht heb
weet alleen dat die verkoopster bij het Showteam alergria reed.
Het is een schimmeltje van ong 1.60
zwarte manen en zwart met witte staart.