Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lilly_s18 schreef:NicoleHorses schreef:dan moet ze daar een ander topic over openen lijkt mij,
tenminste anders komen er straks modjes die ons waarschuwen dat we ontopic moeten blijven, gaat toch immers om de titel/openingspost..?
sorry maar ze begonnen mij ineens aan te vallen op de leeftijd van mijn paard ik ben hierover niet begonnen
EskeGirl schreef:Ik wil me nergens mee bemoeien, maar jij wilt het beste voor je paard.
En dan kan hij maar 1 uurtje in de wei!
Kan geen stal zoeken waar ze lekker iedere dag in de wei kan?
anders moet je eerst met halster ernaast proberen wat ie doet bij 'druk' 
Citaat:Het fenomeen "kwijlen" (overmatig schuim dat de mond uit loopt) zie je ook bij gespannen paarden. Deze paarden bewegen hun onderkaak niet, maar zetten de kaken en de omliggende spieren vast en het speeksel loopt uit de mond.
Wanneer paarden grote luchtbellen in hun schuim hebben, zijn er meestal problemen met hun tanden of kiezen.

en nee het zijn geen bellen, gewoon kwijl. Haar tanden zijn trauwens net nagekeken (wat ook makkelijk is aan de manege dan kan je je gewoon inschrijven en zorgen ze voor dat ze worden gedaan) maar ja ik heb ook al gedacht aan een schuilstal met gewoon en deur ervoor maar ik weet ook niet of dat als ze komen kijken van de gemeente mag of niet. Het is dat ze bij mij zeker komen kijken want er zijn mensen die er tegen zijn dat er paarden komen staan (belachelijk he op het platteland
) ik zal dit is moeten navragen. Wij hebben zo'n kleine gemeente en er gebeurt zo weinig dat ze over alles moeten moeilijk doen. 
lilly_s18 schreef:ik zeg net dat ze niet schuimt. Mijn lesgevers en lesgeeftsters zeggen dat dit een heel goed teken is. Ze speelt met het bit en dat is goed het kwijl dat ze aanmaakt is goed-kwijl volgens hen en zei zullen wel weten waarover ze praten he