Zo ben ik dus 2x tijdens een buitenrit afgestapt. De eerste keer dacht paardlief dat zij wel met een kudde andere paarden in een wei mocht gaan spelen, ik was het daar niet mee eens en probeerde haar de andere kant op te rijden. Dit mislukte enigzins en uiteindelijk zat ik op een stijgerend paard die in het midden (echt, de witte lijn liep tussen haar benen door) van een 80 km weg stond, net na een bocht dus automobilisten die aan zouden komen rijden hadden nooit op tijd stil kunnen staan. Tja, dan liever het gevecht verliezen dan plat gereden te worden.
De 2e keer reden we langs een wei waar een hengst liep. Hij werd spontaan verliefd op mijn meisje en kwam door de draden heen. Wat hij van plan was, was erg duidelijk maar mijn paard was op dat moment niet hengstig dus zij bleef niet lief stil staan.
En aangezien meneer bleef proberen en mevrouw steeds kwader werd ben ik dus afgestapt. 

dit is niet het eerste enge geval dat we samen zijn tegengekomen, en ze heeft vast een hoop enge dingen gezien in haar leven. En ik weet dat mijn paard het niet op haar heupen krijgt, maar omdraaien en dansen heeft ze wel een handje van. Ik wilde het risico gewoon niet nemen, niet voor peerd, mezelf hond en eenbenige meneer.