Huppelen bij aandraven.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:41

Ik zou hem proberen eerst diep in te stellen, als hij los laat dan wegdraven, en je binnenhand openen of heb je dat al geprobeert?

Jk_xx

Re: Huppelen bij aandraven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:01

Nee, maar zal het zeker proberen:D

gegadigde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:30

Zoals ik het lees kent je pony in de stap wel wat hulpen. En in de stap accepteert hij het ook. Ik rijd zelf nu een jong paard wat bij de vorige ruiter ook huppelde hoofd omhoog en later alleen maar stilstaan.Deze ruiter was bang en dan heb je wel een probleem. Hij moest er even doorheen en goed worden losgereden, ik heb 2 x een tik gegeven en ja ik kreeg een flinke bok, maar na 20 minuten loopt hij echt heerlijk. En bokken doet hij niet meer.Maar hij had gewoon even duidelijke hulpen nodig en hij heeft wel een heel eerlijk karakter. Als je een moeilijker karakter hebt heb je duidelijke hulpen nodig en misschien iets meer geduld, ga nooit vechten en te lang door op 1 oefening, blijf proberen welke oefeningen hij accepteert.

Longeer je pony met voorzichtig bijzetten of een pessoateugel, als hij aan de lounge de druk accepteert dan probeer je het onder het zadel. Zo weet je dat als hij aan de lounge braaf is, eigenlijk nergens last van heeft. Dan kun je de druk met rijden toch een beetje opbouwen.

Let gewoon op dat hij je niet de baas word.

gr conny

Jk_xx

Re: Huppelen bij aandraven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 22:29

Ze heeft een heel makkelijk karakter, en laat eigenlijk alles wel over zich heen komen.
Ze is met longeren heel braaf.
Bedankt voor de tips *D