Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
iloveyah87 schreef:rommulus schreef:ik moet eerlijk zeggen dat de methoden van eieren en slaan tussen de oren bij een paard wat het werk kennelijk moeilijk vind, vind ik not done
een agressief paard oid kan van mij ook een knal krijgen maar een paard dat het niet snapt zal ik niet gaan slaan
ik vind het gewoon niet fair
Daar ben ik het wel mee eens! Dan is een paard er nog niet aan toe....
Maar het gevalletje waar ik het over had, was dus gewoon gevaarlijk aan het doen, ook tijdens buitenritten...

In beide gevallen: Niet mijn winkel, uhm paard!
idefix4 schreef:Achteroverklappen met je paard is ook niet echt fair of wel? Ik heb liever dat mijn paard hoofdpijn heeft, dan dat ik met een gebroken bekken in het zh moet liggen.
piezze schreef:Nou ja alles wat je kan bedenken is ongetwijfeld een keer uitgevoerd en misschien ook gelukt. Zwepen, eieren en melkflessen. Ik zeg niet dat het niet zou kunnen helpen, maar mijn manier is het in ieder geval niet.
Zie eerder dat ik gebroken glas in mijn ogen krijg en dat t peerd er in vliegende galop vandoor bonjoured. Ei dat zou al bij het opstijgen gebroken zijn denk ik en een zweep heb ik altijd onderhands vast en om op een kop te tikken moet je hem denk ik bovenhands vastpakken.
Maar alleen in uiterste gevallen waarin al andere manieren geprobeerd zijn!!
maikeltje schreef:Ik moet gewoon lachen om dit soort verhalen. Je moet echt een bikkel van een ruiter zijn wil je dit allemaal perfect kunnen timen. Dus het paard steigert, je neemt de teugels in 1 hand, met de andere hand mep je tussen de oren en dat alles in een fractie van seconden.
Oja, en dan moet er ook nog een ei kapot geslagen worden tussen die oren. Probeer eens een ei op je eigen hoofd kapot te slaan, dat lukt niet zomaar hoor. Tegen de tijd dat dat ei breekt staat het paard al lang weer met 4 benen aan de grond of je ligt zelf op de grond![]()
Daarom, ik vroeg een beschrijving van hoe jullie dat doen, daar ben ik werkelijk benieuwd naar. Ik wil wel verklappen dat het mij niet zou lukken. Maar mijn paarden steigeren ook niet, misschien dat het 'm daarin zit?
tjaanie schreef:maikeltje schreef:Ik moet gewoon lachen om dit soort verhalen. Je moet echt een bikkel van een ruiter zijn wil je dit allemaal perfect kunnen timen. Dus het paard steigert, je neemt de teugels in 1 hand, met de andere hand mep je tussen de oren en dat alles in een fractie van seconden.
Oja, en dan moet er ook nog een ei kapot geslagen worden tussen die oren. Probeer eens een ei op je eigen hoofd kapot te slaan, dat lukt niet zomaar hoor. Tegen de tijd dat dat ei breekt staat het paard al lang weer met 4 benen aan de grond of je ligt zelf op de grond![]()
Daarom, ik vroeg een beschrijving van hoe jullie dat doen, daar ben ik werkelijk benieuwd naar. Ik wil wel verklappen dat het mij niet zou lukken. Maar mijn paarden steigeren ook niet, misschien dat het 'm daarin zit?
over dat ei kapot slaan.... dan heb je ook kieppen kracht als je dat niet voor elkaar krijgt hoor! niet banketstaaf bedoeld maar een ei is niet van staal hoor. hoe maak jij je eieren klaar? met een moker er helemaal rampae op los gaan ofzo?
nougoed. ik hou me er verder wel buiten hahaha
tjaanie schreef:haha ik heb een mischien wat vreemde tip hoor!
dit heb ik geleerd van de trickriders (ik reed eerst shows waar hun ook aan meededen)
je meot het wel even oefennen hoor! als je paard stijgerd 1 been over je paard alsof je er snel afspringt maar 1 voet in de beugel houden. met die voet draai je zo (automatish al door hoe je er dan naast staat) met je tenen in zijn/haar buik dan komt ze wel weer naar beneden. de kunst is dan op er net zo snel weer op tekomen als dat je eraf stapte met 1 been hahaha oefening baard kunst! als je het eenmaal kunt werkt het echt merkte ik! (natuurlijk was ik niet zo goed als die trickriders! die zijn echt ziekelijk wat ddie allemaal kunnnen met om onder naast achter en voor het paard tijdens rengalop hahahahahahaha
Breng je je paard dan sowieso ook niet uit evenwicht? Als hij maar op 2 benen staat en jij gaat ook nog aan één kant van hem hangen, lijkt me dat voor paard nogal moeilijk overeind blijven, en als hij dan omvalt heb je alsnog je paard bovenop je.