Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BonaFide schreef:franka75 schreef:eerst alles uitsluiten dan opnieuw beginnen en lukt dat niet dan eens even een hartig woordje spreken met pown
haha ja ...
Ik hoop zo dat het iets medisch is, wat opgelost kan worden. Want ik wil hoe dan ook met dit paard de wedstrijdsport in.. Iedereen verklaart me voor gek, maar ik zie zoveel in dit paard.,.
Ik heb hem ook in m'n eentje weggebracht, iedereen op stal verklaarde me voor gek.
Elin_ schreef:Mindim lees even het toppic door
dit paardbokt net zo lang tot ruiter er af ligt.
Lijkt me tochwat mis.
En eerlijk gezegt zou ik als eerste kijken naar wat een paard zegt ipv klakkeloos te zeggen dat ie tout is.

Tsja maar jou paard geeft een bok zeg je (naja dat lees is eruit) en ts haar paard bokt de hele tijd tot ze er af ligt.
No_No schreef:Als hij van mij was, zou ik eerst alles laten uit sluiten en eerst weer een paar maanden longeren e.d. Ook als blijkt dat er niets iets duidelijks naar voren komt. Je paard dus uit zijn routine halen. Als je weer gaat rijden de galop nog even weg laten. Daarna alleen aan de longe gaan galopperen en kleine stukjes. Wel op letten dat het niet gebeurd! Want dan weet hij het weer.
Navidad schreef:Als je Zz rijd weet je zelf ook wel dat er iets niet goed zit. Mocht die medisch volledig goed zijn en je tuig is ook volledig goed. Dan overvraag je hem waarschijnlijk. Ik beleer ook meerdere paarden, en krijg genoeg gevalletjes binnen wat jij hier ook hebt.
neem is een stapje terug, en kijk is na wat je zelf mischien verkeerd kan doen. Als een paard 5 maanden onder het zadel is hoeft het nog niet te betekenen dat die alles kan wat je van hem verwacht.
Navidad schreef:Edit: Ik neem mijn woorden even terug want heb niet het hele topic door gelezen.
Ik zal zeggen niet opgeven en mocht het kunnen gewoon weer opstappen en wegrijden alsof er niks aan de hand is
Succes.
Moll schreef:Navidad schreef:Edit: Ik neem mijn woorden even terug want heb niet het hele topic door gelezen.
Ik zal zeggen niet opgeven en mocht het kunnen gewoon weer opstappen en wegrijden alsof er niks aan de hand is
Succes.
een paard is op 4,5 jaar nog niet uitgegroeit, weet niet van wie je die wijsheid heb mee gekregen maar klopt niet, 7 jaar zijn ze pas uitgegroeit
Moll schreef:Navidad schreef:Edit: Ik neem mijn woorden even terug want heb niet het hele topic door gelezen.
Succes.
een paard is op 4,5 jaar nog niet uitgegroeit, weet niet van wie je die wijsheid heb mee gekregen maar klopt niet, 7 jaar zijn ze pas uitgegroeit
BonaFide schreef:Beetje bij de hand dit.. je denkt toch echt niet dat wij denken dat een paard op 4.5 is uitgegroeid.. ga even iemand anders pesten, ik vraag hulp geen kinderachtige reactiesMoll schreef:[een paard is op 4,5 jaar nog niet uitgegroeit, weet niet van wie je die wijsheid heb mee gekregen maar klopt niet, 7 jaar zijn ze pas uitgegroeit
BonaFide schreef:Dat 4x per week rijden (20 minuten) al teveel is, vind ik nergens op slaan!.. Het paard is 4,5 en uitgegroeid. Hij heeft geluk dat hij bij ons op stal staat, want bij de meeste dressuurstallen had hij een héel ander leven gehad..
BonaFide schreef:Beetje bij de hand dit.. je denkt toch echt niet dat wij denken dat een paard op 4.5 is uitgegroeid.. ga even iemand anders pesten, ik vraag hulp geen kinderachtige reacties
*quotes*
Onthoud wat je zelf zegt voordat je een ander kinderachtig gaat noemen. BonaFide schreef:kehdra schreef:Waarom reageer je niet op vragen?
Nogmaals:
Hoe weet je zo zeker dat het geen pijn is?
Begrijpt hij wel wat er gevraagd wordt?
Hoe oud is hij, en hoelang is hij ingereden?
Past je tuig?
Wat zegt je instuctie hoe je het moet oplossen?
Aangezien we een controle hebben laten doen door de dierenarts
hij begrijpt wat er gevraagd wordt, hij is nu 5 maanden ingereden
ik beleer meerdere paarden en rij ZZ.
Mijn instructeur is niet dom, die rijdt ZZ springen Z2 dressuur..
M'n tuig past.