Domesco schreef:MIJN paarden komen WEL elke dag een paar uur buiten! Anders staan ze zich helemaal op te vreten op stal.
Je vraagt om advies, doen mensen hier moeite voor je en dan kunnen ze niet oordelen vanachter hun computerschermen? Waar vraag je dan om?!
We hebben hier trouwens wel met een manege te maken, ik ken maneges waar de paardjes niet buiten mogen hoor...
Mensen kunnen niet oordelen over mijn rijvaardigheden, ze hebben me noch zien rijden noch zien omgaan met paarden vanachter hun computer, wel kunnen ze helpen zoeken naar een oplossing! Dat vind ik een groot verschil! (:
Persoonlijk vind ik paarden buiten laten met de sneeuw vrij gevaarlijk, als er niemand bij is allessinds maar dat is je eigen mening. Bij ons ligt hier nu een dik pak sneeuw dus, (weet ook niet hoe dat bij jullie is he, kan verschillen.) maar als je er zelf bij blijft vind ik het kunnen. Ik laat mijn leasepony ook elke dag buiten, maar ik blijf er wel bij, als ze zich wat uitgeleefd heeft zet ik haar binnen. Als het niet sneeuwt staat ze buiten en in de nacht binnen.

dat je dat denkt alleen al... (heb je zelf gezegd, of iig gevraagd hoe je dr anders actief aan het been moest krijgen).
was misschien wat bot maar mijn hart lag ff op mijn tong.... Maar je bent 15 jaar, hebt commentaar op alles en iedereen... en aan jou ligt het niet, aan de instrucrice niet de manege niet.... alleen aan de pony??? Probeer je s te gaan verdiepen in het gedrag van paarden en pony's. Lees eens over grondwerken, Natural Horsemanship... Je kunt nog zoveel leren!! Vooral om je paard te begrijpen!!
houdt ie echt niks aan over, heb m zelfs nog nooit zo gelukkig gezien
niet zozeer het stilstaan, maar mijn pony was ook niet goed aan het been. Ik heb ook nog eens korte benen en kom eigenlijk alleen met mn enkel onder t zadel uit
maar ook op die kleine hulp die ik geef moet hij kunnen reageren. Al moet ik zeggen dat het nu even weer wat minder is, maar dat komt omdat hij met dit weer vooral van zn vakantie geniet