zadel ?! wat eng...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: zadel ?! wat eng...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:51

De stap voorafgaande aan het opdoen van deken en singel is het sacking out met stick and string, carrot stick met string plastic zakjes met string.
Dan is het opdoen van deken of zadel met dek een logisch gevolg daarvan.
Dat je beslist om dergelijke stappen in een opleidingstraject te doen als de accomodatie niet helemaal in orde is: mag ik daar even kritiek op uiten?
Als je beslist om ergens aan te gaan werken, zorg dan ook voor continuiteit....

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 16:31

CrossHorse schreef:
Doe eens een join-up op google staat dit helemaal uitgelegd hoe dat moet enz. dan heeft hij vertrouwen in jou, en als jij het zadel pakt, en hij begint weer gek te doen, doe dan gelijk weer een join up. want dan geeft hij zijn vertrouwen in jou op(als die gek gaat doen)
en wat soms ook wel eens kan helpen door dingen op een andere manier/ toon te vragen bijv. ga je mee i.p.v. kom op... zou zomaar kunnen werken...

veel suc6 {:)

bedankt , kzalt es proberen :D
En anders , zonder zadel door het leven :)
Hem wegdoen doe ik zeker niet .
Klos men probleem liever zelf op dan andere mijn werk te laten doen .
xx

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 16:34

renate85 schreef:
Citaat:
Hey beste Bokkers,

Ik heb een hengst , zonder hengstenmanieren op de baan . En rij nu al een maand of 6 zonder bit , men hoofstel aan gewoon bit eruit en met kleefband men losse draden geplakt
Hij is echt héél braaf zonder bit in de paddock en op't erf . Heb al meerdere maal mét bit naar buiten geweest en ook al zonder bit aan de hand enzo . Maar is het wettig zonder bit te gaan wandelen ?
Kzou niet naar zee gaan , gewoon wat in't bos en op dse weg ....
Dank jee

Ze heeft nog meer hengsten ;)

Zijn er problemen dat ik met hengsten rijd ?
Ik vind dat gewoon toffe beestjes !
x

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:35

Moet je ook echt doen, je hebt gelukkig al veel ervaring met je 17 jaar, dus wie zou jou nu nog iets kunnen leren!
Gaat zeker geweldig helpen, een JU, bij een paard dat bang is voor een zadel!
Succes meid.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:28

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:36

Dat lijkt mij ook wel een strak plan wil die prachtige hengst wel eens zien.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:46

Anders ik wel! Ben gek op hengsten! :+

xDeems

Re: zadel ?! wat eng...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:47

Oke?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:48

Ik ook, en die andere hengst die ze heeft ook. En in de post waarin ze schrijft dat ze maar een paard heeft, ben ook wel benieuwd naar die :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:52

We zijn wel heel erg nieuwsgierig he :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:52

Citaat:
xx

of een ander met een groter probleem te laten zitten? Denk dat je op zijn minst er een ander naar moet laten kijken. Puur voor je eigen veiligheid en ook vanuit de Hengst. Hoevaak is een paard wel niet de dupe omdat de eigenaar eventjes denkt een nieuwe methode op het dier los te laten.. terwijl ze zelf al bewezen hebben dat ze het niet kunnen. Ze zitten immers niet voor niets met een (beginnend) probleem.

Vind sommige topics wel erg veel op elkaar lijken. Altijd maar weer mensen die het onderschatten en denken goed gedrag uit een tinnen blikje in de supermarkt te kunnen kopen. Paarden zijn van nature heel makkelijk en spreken duidelijke taal,..maar wij mensen spreken een andere taal. Ga zelf maar eens proberen jezelf duidelijk te maken in het chinees! Bereik je hetzelfde

Je hebt heel wat ervaring nodig om het juist te kunnen doorgronden. En dan helpt een google avondje echt niet bij! sterker nog... het kan je paard kapot maken.. Maar op een een of andere manier hebben wij mens daar ook wel weer een oplossing voor |( we verkopen het dier gewoon en beginnen weer met een schone lei. tja die keuze kun je als eigenaar maken.. heel veel psygologische ondergedrukte paarden niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:12

Elmo_tornado schreef:
xx

Als problemen groter zijn dan jij ze zelf op kunt lossen, is het beter dat je om hulp vraagt dan dat je dingen gaat proberen die gewoon heel verkeerd kunnen uitpakken. Voor jezelf, en voor het paard.
Wees nou eens niet zo eigenwijs, vraag om hulp voordat er ongelukken gebeuren. Een angstig paard mag je niet onderschatten, en soms bijten ook profs hun tanden daarop stuk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:13