Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSOULSISTER schreef:Annemijnn schreef:@ franka75
als je de voorgaande berichten heb gelezen heb ik in het begin lang zonder sporen gereden en toen had ik al helemaal niks te vertellen. met sporen ging het daaarna beter en toen ging ik weer zonder en toen hd ik nogsteeds niks te vertellen;)
Mijn pony beschermt zichzelf tegen mij zeg je.
dit komt op mij neer zovan; jij mishandelt je paard zwaar , dat je pony bang voor je is en zich dus beschermt.
ik ben zo echt niet ! ik hou van paarden en doe hun echt geen pijn zonder er een echt rede voor te hebben ! maar ik wil toch echt dat mijn pony voorwaarts loopt en als ze dat doet daarna naar beneden gaat lopen.
en soms is daar een klein tikje voor nodig ja . ben vast niet de enige die dat doet
Precies een paard hoort te gehoorzamen!
Het paard moet niet degene zijn die met jou aan de wandel gaat.
ImkeTarek schreef:xSOULSISTER schreef:Precies een paard hoort te gehoorzamen!
Het paard moet niet degene zijn die met jou aan de wandel gaat.
Ondanks dat ik heb gezegd dat ik niet meer zou reageren, toch even een reactie..
Ik kan écht niet tegen dit soort reacties(ik wilde t eigenlijk anders zeggen, maar denk dat dat niet gewaardeerd word..).
Een paard is geen ding die op t minste of geringste moet doen wat jij van m wilt. Een paard is een levend wezen die, als die met respect behandeld word, alles voor je zal doen wat je m vraagt, maar je moet t m wel VRAGEN, zeker niet DWINGEN!
Tuurlijk, consequent moet je wel zijn, een paard is een enorm dier, waarvan je niet wilt dat ie met je aan de haal gaat, maar consequent zijn betekend niet dat je moet sporen moet schoppen en met n zweep moet slaan. Dit betekend gewoon dat je ten alle tijden dezelfde reactie wilt van je paard als je dat van hem VRAAGT.
Tuurlijk word je dan strenger mocht je paard niet luisteren, want we willen nog steeds niet dat dat enorme dier een loopje met ons gaat nemen. Maar als je EERLIJK en consequent bent, hoef je geen toevlucht te nemen tot sporen en een zweep, die bedoeld zijn als HULPMIDDEL, niet als afstraf- of mishandelmiddel (sorry, ik vind het hard gebruiken van zweep en sporen wel degelijk mishandeling) . Want als je je sporen en zweep hiervoor gebruikt, kun je ze nooit meer gebruiken als verfijning voor je hulpen zodra je verder in de dressuur komt.
xsoulsister schreef:ImkeTarek schreef:Ondanks dat ik heb gezegd dat ik niet meer zou reageren, toch even een reactie..
Ik kan écht niet tegen dit soort reacties(ik wilde t eigenlijk anders zeggen, maar denk dat dat niet gewaardeerd word..).
Een paard is geen ding die op t minste of geringste moet doen wat jij van m wilt. Een paard is een levend wezen die, als die met respect behandeld word, alles voor je zal doen wat je m vraagt, maar je moet t m wel VRAGEN, zeker niet DWINGEN!
Tuurlijk, consequent moet je wel zijn, een paard is een enorm dier, waarvan je niet wilt dat ie met je aan de haal gaat, maar consequent zijn betekend niet dat je moet sporen moet schoppen en met n zweep moet slaan. Dit betekend gewoon dat je ten alle tijden dezelfde reactie wilt van je paard als je dat van hem VRAAGT.
Tuurlijk word je dan strenger mocht je paard niet luisteren, want we willen nog steeds niet dat dat enorme dier een loopje met ons gaat nemen. Maar als je EERLIJK en consequent bent, hoef je geen toevlucht te nemen tot sporen en een zweep, die bedoeld zijn als HULPMIDDEL, niet als afstraf- of mishandelmiddel (sorry, ik vind het hard gebruiken van zweep en sporen wel degelijk mishandeling) . Want als je je sporen en zweep hiervoor gebruikt, kun je ze nooit meer gebruiken als verfijning voor je hulpen zodra je verder in de dressuur komt.
Klopt! Het was zo ook niet bedoelt.
Maar ik heb een paard wat me soms uit probeert.
Ik moet dan boos worden op haar en haar laten merken dat ze dat niet mag.
Dat doe ik door middel van een tik met mijn zweep.
Niet meer tikken maar 1 duidelijke tik.
Als ze het dan niet meer doet beloon ik haar.
Soms als ze dagen erg sloom is (je kent het wel je blijft hulpen geven maar je paard reageert niet) dan rijd ik met sporen.
Ronde sporen, geen scherpe. Ik schup haar dan niet hard, alleen mijn been aanleggen heeft dan al nut.
Maar als je je paard een paar dagen gewoon goed consucuent aanpakt. Dus geen reactie? Nog een keer been (Dus niet je spoor erin)
Dan denk ik dat je paard vanzelf wel weet dat hij naar jou moet luisteren.
xSOULSISTER schreef:franka75 schreef:Een paard moet voor je willen werken.
En als je paard eigenwijs heeft en manieren zoekt om níet te hoeven werken?
Verkopen? Of naar de slacht brengen?

xSOULSISTER schreef:franka75 schreef:Een paard moet voor je willen werken.
En als je paard eigenwijs heeft en manieren zoekt om níet te hoeven werken?
Verkopen? Of naar de slacht brengen?
). Dan heeft ze het ook voor me over om haar best te doen, maar als ik dit elke dag van haar zou verwachten wordt ze echt een bitch en is ze echt niet happy. Annemijnn schreef:jullie hoeven niet meer te reageren,
van een aantal mensen neem ik hun tip aan en ga dus ook les nemen.
en van sommige neem ik hun tip niet aan.
ik merk wel of het werkt, maar ik kan dat niet na 1 dag zeggen
bedankt voor jullie tips.
maar het is ook een stukje baldadigheid .. momenteel is ie met rijden een bommetje dus we moeten zeer gedoseerd rijden met hem