Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maaike485 schreef:waar het hier over gaatmet dat geval appart dat is een andere pony maar laat dat maar
kehdra schreef:minikatje bied je de oplossing!
TS vraag eens aan je moeder of ze minikatje niet even kan ophalen met de auto. Goedkope oplossing, en voor minikatje een leuke manier op extra ervaring op te doen.

minikatje schreef:kehdra schreef:minikatje bied je de oplossing!
TS vraag eens aan je moeder of ze minikatje niet even kan ophalen met de auto. Goedkope oplossing, en voor minikatje een leuke manier op extra ervaring op te doen.
ik heb een auto
maar volgende week heb ik vakantie, dus als de ts het leuk vind wil ik wel komen kijken.
kunnen we gelijk wat grondwerkoefeningetjes doen die ze kan uitbreiden
jentel schreef:hoi,
Nou ik ben dus de moeder van haar vriendin!![]()
Het probleem met deze pony is dat de pony een zeer sterk karakter heeft.. niet alleen onder het zadel maar ook aan de hand!
Longeren is uit den boze.. steigerend komt ze op je af.
Een jaartje geleden heeft er een ander meisje op gereden, dit ging in het begin prima, maar na een tijdje staakte ze, en ging niet voor en achteruit, of bokkend de wei door..
Dit meisje werd bang en is er mee gestopt!
Nu probeer de Tser het weer op te pakken.. maar pony is erg dominant!
Tser vraag om advies, pony is beleerd maar staakt gewoon, pony is gezond en heeft verder geen problemen medische problemen.
En inderdaad, ik heb haar verteld dat ze ook zonder sporen moet gaan rijden.. dit gaat ze ook doen.
Maar mensen doe eens aardiger.. dit meisje doet zo haar best om het goed te doen..
maaike485 schreef:Ik moet het allemaal zelf betalen enzo.
Ik ben pas 14 ik heb zelf nog nooit met een jonge pony bezig geweest ik moet halsters dekjes die lessen dan allemaal zelf betalen. En ik heb alleen een zaterdag baandje waar mee ik 7.50 euro per zaterdag mee verdien van 9 tot 12 dus dat kan ik allemaal niet betalen, mijn moeder betaald de clublessen voor mij,
naja met die sporen komt wel goed
nou kijk longeren kan ze ook niet ze is nu 5 jaar bijna 6 en ze heeft alleen nog maar op de wei gestaan en ze krijg maart haar 3e veulen. ik wil de eigenaar ook vragen of die wil stoppen met de veulens, maar met longeren valt ze je gewoon aan
ja met de stem ben ik wel heel veel mee bezig.
en over die moeder van die vriendin van mij die hebben zelf nu ook een jonge pony, en die hebben dat altijd gehad dus die hebben er verstand van , maar die weet ook niet wat ik hier mee moet . zij heeft het ook geprobeerd longeren.
DeadxStar schreef:Neem les!!
Zoiets leer je niet via bokt.
Zoek goede instructie, met iemand die daar ervaring mee heeft!
Doe niet zomaar sporen om, sporen zijn er om je hulpen te verfijnen, die doe je niet om bij het beleren.. Die heb je nog lang niet nodig!