Desiree schreef:m.a.w.: je wordt niet wijzer van het artikel, je raakt er alleen maar van in de war.
Je wordt er niks wijzer van, daarmee is de kous wel af hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:m.a.w.: je wordt niet wijzer van het artikel, je raakt er alleen maar van in de war.
Fitzroy schreef:Alleen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij juist degene bent die zo prat gaat op zijn/haar eigen methode.
En dan wordt een discussie al vrij moeilijk, te meer omdat je niet echt met een goed verhaal onderbouwd met argumenten en foto's komt.
Aqua8horse schreef:De 2 bovenste foto's laten volgens mij precies zien wat die professor bedoeld.
Soxje schreef:Ik word zo moe van jullie gemieren**k dat ik alle postings niet eens kan lezen. Ik heb het artikel ook gelezen en natuurlijk blijkt uit foto1 dat het paard totaal verkeerd gereden wordt. Er moet m.i. altijd uitgegaan worden van een natuurlijke positie van het paard. Geeneen paard loopt zo als 'ie los loopt. Héél eventjes als hij loopt uit te dagen maar dan is het weer hals gesteekt en hoofd hoger. Let wel, ik ben geen wedstrijdruiter maar rijd al wel 40 jaar paard, voel me nou echt zowat bejaard. Ga paarden niet achterlijk in de krul trekken totdat ze met hun neus bijna op hun knieën hangen. Voor wie is de lol nou? Mijn paard loopt niet in wat voor krul dan ook maar heeft plezier tijdens het rijden. Ze loopt fier en met de oortjes vooruit, kijkt om zich heen buiten en doet alle gangen probleemloos. Ik piaffeer en passageer niet maar heb wel de grootste lol met mijn paard. Ze is nooit kreupel, heeft geen rugproblemen, geen drukkingen, geen wondjes aan de mondhoeken en zeker geen wervel of andere problemen vanwege de "valse knik". Als jullie nu allemaal je paarden iets hoger gaan rijden èn de jury gaat dat ook beter beoordelen hebben veel paarden een fijner leven. Volgens mij heeft Stef Goossens ook eens gezegd dat niet ieder paard geschikt is om zo rond te rijden! Het zou nou eens mooi zijn om een reactie te krijgen van zo iemand. Bonfire was er blijkbaar wel geschikt voor maar ik denk niet dat Anky hem iedere dag zó urenlang trainde hoor. Enfin, ik ben dressuurmatig niet super bezig maar zie wel dat het tè laag rijden niet normaal is, het paard ziet trouwens ook geen donder als zijn ogen op de grond gericht zijn.
Jippie"]
[quote="Aqua8horse schreef:Het gaat er hier toch niet om wie de beste is...het hoort een open discussie te zijn maar het lijkt voor sommigen meer op een wedstrijd of zoiets.
Aqua8horse schreef:Nogmaals dat de methode niet in thorie te beschrijven is zegt helemaal niets over de methode maar over mij.
...
In ieder geval zijn wij overtuigd van onze methode en met ons vele anderen.
Aqua8horse"]
[quote="Jippie"][quote="Aqua8horse schreef:Het gaat er hier toch niet om wie de beste is...het hoort een open discussie te zijn maar het lijkt voor sommigen meer op een wedstrijd of zoiets.
Jippie"]
[quote="Kitty schreef:Paarden die LDR gereden worden hebben niet een knik in de nek. Ze hebben alleen een gebogen hals.