Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Niet elk paard is van nature een voorwaarts paard...je hebt ook luie paarden!
Deze paarden moet je wat meer activeren, maar zijn daarom nog geen slechte paarden en hoeft er helemaal niets mis te zijn met hun gezondheid.
Dus een spoortje is niet zo verkeerd, maar zorg dat het paard zich fijn voelt als je gaat rijden.
Het wil al heel snel gebeuren dat je bij een niet zo voorwaarts paard zelf meer gaat stressen ( lees schoppen, zweep sporen en schelden!) maar vergeet niet elk ding dat wel goed gaat uitbundig te belonen, maak dus het rijden leuk voor je paard.
Speel eens in de bak met hem, ga eens wandelen zonder erop te zitten, m.a.w haal hem uit zijn depressie!

melaniehut schreef:Ik hoor ook veel mensen die zeggen sporen af, maar als ik kijk naar ruiters die op hoog niveau rijden rijden ook hun wedstrijden met lange sporen, ook L2 proeven.

Tjuppie schreef:melaniehut schreef:Ik hoor ook veel mensen die zeggen sporen af, maar als ik kijk naar ruiters die op hoog niveau rijden rijden ook hun wedstrijden met lange sporen, ook L2 proeven.
Ik kan een (knetterheet) jong paard ook met wielsporen gaan rijden, dan raak ik 'm gewoon nooit met die sporen. Je opmerking slaat dus nergens op. Als iemand anders dat doet, betekent het nog niet dat jij dat moet doen/ dat jij dat kan.
Ik heb al goede tips voorbij zien komen wat betreft het voor het been krijgen. Dat is punt 1. En zorgen dat hij er plezier in houdt, misschien vindt hij springen of een buitenritje wel leuker, dan moet je dat ook respecteren. Heb d'r ook eentje gehad die gewoon nooit vlug te krijgen was. Vond het werk ook niet leuk! Dat moet je accepteren.
Verder zie ik in je profiel dat het een duitser is, dat zal ook wel meehelpen aan het flegmatieke. Hij heeft er gewoon aanleg voor om traag te zijn. Dus de enige oplossing is zo goed mogelijk voor het been maken. En verder niet te gefrustreerd raken van dat hij niet wil lopen.
_Linnie_ schreef:Mijn vorige paard was op zich altijd wel fit en vrolijk, alleen dat wer opeens steed minder, met rijden sloom, maar ook op stal/in het land was ze duf. Weet niet of jouw paard dat ook heeft (sorry, niet alles doorgelezen), maar dat bleek een maagzweer te zijn.
Succes ermee!
Splinter schreef:met buitenrijden is hij wel voorwaarts?