dressuurzadelkeuze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 22:30

ik heb het niet over een 17 of 18 inch ofzo, ik weet dat mijn kont een 17 inch nodig heeft. maar ik bedoel hoe wijd je zit met je benen.

als je op een boerenknol zit zit je breder dan wanneer je op een kwpn'er gaat zitten. die breedte moet smaller zijn. (ivm liesbulten)

ik denk dat die breedte niets te maken heeft met hoe breed de kussens zijn die op je paard rusten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:30

starletta schreef:
hallo kn is 1 van de beste zadels en super zacht volgens mij heb je gewoon nog nooit op een kn gezeten.. what ever eigenlijk maar dat wou ik ff kwijt . en een kn ligt ook op alle paarden en ponies goed (niet alle natuurlijk) en anders doe je toch een bontje onder ... maar aan dit zadel heb je gewoon heel veel.. trouwens wat een aantal hier al zeggen de nieuwe stubbes zijn ook heel goed ! ook voor je zit geen gedwongen vlakke.. mzzl

Is het nou zo veel moeite om een netjes berichtje te plaatsen? Met leestekens volledige woorden!

starletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:44

doe niet zo triest ... waar let je op beetje stom nee dan moetje eens naar die msn taal van wat pagina`s terug kijken ! sorry hoor zulke correctie hoef ik ook weer niet iedereen makt wel een fouten ..!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:48

starletta schreef:
doe niet zo triest ... waar let je op beetje stom nee dan moetje eens naar die msn taal van wat pagina`s terug kijken ! sorry hoor zulke correctie hoef ik ook weer niet iedereen makt wel een fouten ..!

Ik weet niet beter dan dat MSN-taal ook niet is toegestaan bokt! Het is een kleine moeite om je bericht voor je het plaatst even door te lezen en te corrigeren!
Het leest een stuk prettiger voor idereen!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 22:51

starletta, iedereen helpt me hier ongelooflijk goed en je vind hier heel wat bruibare tips.
heel lief dat je ook wil helpen. maar msn-taal wordt hier niet toegestaan. aangezien je nog maar 48 berichtjes hebt wist je dit misschien nog niet. lees even het boktreglement door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:25

Het klopt dat msn taal niet toegestaan is op bokt, dat staat ook in de regels.

Het wordt trouwens ook zeer op prijs gesteld als de berichtjes goed leesbaar zijn en dus met leestekens en zonder onnodige spel- en typfouten. Het is helemaal niet verkeerd om daar een beetje op te letten voor je iets plaatst.
Bij voorbaat dank Lachen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:29

Ik vond het eigenlijk nogal meevallen dat bericht van starletta hoor... ze maakt dan wel geen zinnen maar ik lees eigenlijk veel liever een verhaal met puntjes ertussen dan met die strakke zinnen.
En ja die n erachter of niet... om eerlijk te zijn irriteer ik me daar net zoveel aan als al die mensen die de hele tijd fouten maken met -dt -t of -d op het eind van het woord.
Maarja is natuurlijk off-topic allemaal Slim

Citaat:
ik denk dat die breedte niets te maken heeft met hoe breed de kussens zijn die op je paard rusten.

Ja klopt was inderdaad nogal een dom bericht van mij
maare heeft elk zadelmerk daar ook niet maten in dan eigenlijk van de liesbreedte? Of alleen van het zitvlak?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:31

Lenn schreef:
Ik vond het eigenlijk nogal meevallen dat bericht van starletta hoor... ze maakt dan wel geen zinnen maar ik lees eigenlijk veel liever een verhaal met puntjes ertussen dan met die strakke zinnen.
En ja die n erachter of niet... om eerlijk te zijn irriteer ik me daar net zoveel aan als al die mensen die de hele tijd fouten maken met -dt -t of -d op het eind van het woord.
Maarja is natuurlijk off-topic allemaal Slim

Dat d/t verhaal kan natuurlijk ook een teken zijn dat mensen niet goed hebben opgelet tijdens nederlandse les, geen n achter de woorden zetten is gewoon gemakszucht en een kleine moeite om wel te doen!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 23:31

denk enkel zitvlak? nooit gehoort van maten in 'liesbreedte' zou idd wel zeer handig zijn voor me!
voor zover ik weet is ainsley in 'liesbreedte' smaller dan bvb kieffer. ook stubben en kn zou smal zijn, hoe smal , dat weet ik niet.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:59

starletta"]
[/quote]

Ja dat is waar, maar een beetje beter je best doen kan echt geen kwaad.

[quote="Samsam schreef:
Dat d/t verhaal kan natuurlijk ook een teken zijn dat mensen niet goed hebben opgelet tijdens nederlandse les, geen n achter de woorden zetten is gewoon gemakszucht en een kleine moeite om wel te doen!

Precies !

starletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:05

ja ik weet het maar commetaar krijg je altijd op je type en ik doe me best om een mooi verhaaltje er neer te zetten maar ik zit ook te msn en te bokken dus soms moet ik wat sneller typen maar kben niet de enigste denk ik .. en je bent hier niet op school dus als je op je spelling wil letten dan ga je toch zo bijdehand op school doen.. ja sorry moest het even zeggen . laat iedereen dan in zn waarde de ene typt wat netter /mooier dan het ander ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:06

Kunnen we weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp????
De zadels Lachen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:12

Samsam schreef:
Dat d/t verhaal kan natuurlijk ook een teken zijn dat mensen niet goed hebben opgelet tijdens nederlandse les, geen n achter de woorden zetten is gewoon gemakszucht

Ja dat wou ik daarna eigenlijk ook nog posten maar toen moesk ff paarden binnen zetten.

En kattebeest zou inderdaad wel handig zijn voor je dan ja. Is toch ook wel stom als daar geen maten zijn maar voor de ruiterkont wel; de paardenrug kan toch veel meer verschillen in breedte dan een mensenkont?! Maaare misschien zijn er ook wel maten daarin, ik weet het niet...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 13:16

lenn, ik weet niet of je het juist voor hebt maar het gaat hier nog steeds niet over de paardenrug maar over mijn zit.

als je in je zadel zit zou ik smaller moeten gaan zitten. dus eigenlijk een smallere zitting voor mij.

ik hoop dat een smallere zitting voor mij niet gepaard gaat met smallere kussens op de paardenrug?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:59

ja de breedte van de paardenrug staat toch gelijk aan breed of smal zitten, en je wil toch een smaller zadel, want je zei:
Citaat:
ik bedoel hoe wijd je zit met je benen.

Samoerai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:11

ik heb net het zachtste zadel van stübben gekocht!! zit heel lekker!! stubben scandico heet het ongeveer!! met elandsleder het zit super!! en voor je paard zn rug ook heel goed!!

Belli

FleurS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:04

Hulsebos is mij ook helemaal niet bevallen. Twee jaar geleden heb ik door hun een zadel laten aanmeten voor mijn paard.
Eerst leek het wel goed op mijn paard te liggen maar na een tijdje kreeg hij een kale plek achter op de rug en witte haren op de zijkant van de schoft. Als ik lang had gereden kwamen er bulten op de rug. Ik heb twee keer gevraagd of ze kwamen en beide keren zeiden ze dat het zadel prima lag. Ze namen de aanwijzingen niet serieus. Nu ik een ander zadel heb ziet de rug van mijn paard er goed uit en komt de bespiering ook terug.

Ik vind dat aanmeten echt een aanfluiting. En je moet nog lang wachten tot het zadel klaar is ook.

Groet,

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:15

ja, lenn dat bedoel ik, ok we zitten op dezelfde golflengte!

welkom nieuwe bokker! welkom op je nieuwste en altijd blijvend durende verslaving Haha!

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:03

Halooo Afbeelding even weer ontopic..
Ik ben zelf helemaal weg van Kn (the symphony). Ik heb hem op mijn pony liggen van 145m. Dit was het enige zadel dat ik en lekker vond zitten en goed paste.
De kn heef een niet te diepe zit en niet te dikke kniewrongen.
Ik vind het een perfect zadel.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 11:11

hmmmm kn is hier niet echt gekend.
ik verschoot me gisteren rot! een kentauer in belgenland?! extremis was het model geloof ik. iets van 800 eurootjes.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:33

kattebeest schreef:
ik verschoot me gisteren rot! een kentauer in belgenland?! extremis was het model geloof ik. iets van 800 eurootjes.

Ken Taur bedoel je zeker?
De een zegt dat het uit de Kieffer fabriek komt, maar volgens de leverancier niet... Mmm... Amortis vond ik wel mooi, maar ik vind ze er 'goedkoop' uitzien. Ben benieuwd naar de levensduur.
Wat raar, al die ervaringen met Hulsebos. Is mijn zus niet de enige. Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:42

Bij ons op stal heeft iemand ook een Hulsebos. Laatst nog pas laten maken, en nog ligt hij niet goed. Dus geen goede ervaringen mee. Tevens heb ik mijn twijfels over Euroriding. Mijn paard met een gevoelige rug (dankzij een stubben die scheef lag) bleef kort lopen onder een Euroriding. Nu met de dure Passier Grand Gilbert Extra is dat probleem weg en zijn rug nu beter dan ooit. De Passier wordt aangebevolen door dierenarts van Toor/van Schie in Wassenaar en diversie fysiotherapeuten. Helaas wel erg erg duur. Er rijden al meerdere bij ons op stal met een Passier welke rugproblemen hadden onder andere zadels.

Gewoon een goede zadelmaker laten langskomen. Hulp ook zelf meenemen die goed kan zien of je paard beter onder een bepaald zadel loopt en je paard het juiste zadel laten uitzoeken.

Succes.