Gewoon goed laten onderzoeken en hiedoor dingen uitsluiten

Succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

? Tallie1979 schreef:Mijn paard was destijds lusteloos, stuikelde onwijs veel, snel buiten adem etc.. Die bleek achteraf artrose te hebben.. De dierenarts zei toen dat hij lui was en harder moest gaan werken ( minstens 3 uur per dag ) En dat terwijl hij gewoon pijn aan zijn benen had..
Ik zou hem dus eens goed laten controleren.. Misschien osteo erbij?
ongelofelijk...dat soort dierenartsen zou verboden moeten worden!
En dan gaat hij soms zo als een hengst lopen met zijn staart lekker hoog. Maar dat heeft hij eigenlijk altijd gedaan
Dus dat kan echt niet anders zijn...
Cicigirly schreef:Misschien moet je hem na laten kijken op artrose dat kan het best zijn ,
Mijn paard had het ook , en hij had precies hetzelfde met de galop, maar omdat daar die artrose zat, kon hij dus niet genoeg kracht meer opbrengen voor de galop, en vandaar was het struikelen ook
En inderdaad, laat bloed prikken als het bloedarmoede is heb je de verklaring voor de lusteloosheid vaak wel
M_hartje_M schreef:Ja inderdaad, dat soort dierenartsen zijn heel erg ja!!! Je merkt toch ook wel direct als een paard pijn heeft aan zijn benen. Maar ik heb niet echt het idee dat Marnix pijn heeft aan zijn benen. Want buiten loopt hij heel vrolijk. En dan gaat hij ook soms heel hard proberen te lopenEn dan gaat hij soms zo als een hengst lopen met zijn staart lekker hoog. Maar dat heeft hij eigenlijk altijd gedaan
Kan dit echt niet zijn dat hij een beetje lompig is in de bak? Want hij vind het namelijk helemaal niet zo leuk om in de bak te rijden, dus heeft hij niet zo van... ik slof maar een uurtje (les) in de bak, en dan is mijn baasje weer blij. Want zodra hij buiten komt word hij helemaal vrolijk
Jibbel schreef:Op bovenstaande post:
Bak = zand= zwaar(der) belastend voor de benen
buiten = asfalt/stenen/hardere ondergrond = veel minder belastend om op te lopen
Ik geloof niet zo in 'luiigheid' etc. voordat er daadwerkelijk lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten.
retivi schreef:Jibbel schreef:Op bovenstaande post:
Bak = zand= zwaar(der) belastend voor de benen
buiten = asfalt/stenen/hardere ondergrond = veel minder belastend om op te lopen
Ik geloof niet zo in 'luiigheid' etc. voordat er daadwerkelijk lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten.
Met bovenstaande ben ik het niet helemaal eens.
Ja een bak kán zwaar zijn en dit is inderdaad belastend voor de benen(met name de pezen), maar een goede bak is niet zwaar en geeft juist een demping/vering voor de paardenbenen.
Een goede bak is dus juist minder belastend voor de benen dan op een verharde weg waar die demping niet is.
Verder heb ik al wel aangegeven dat het verstandig is eerst lichamelijke problemen uit te sluiten. Indien deze niet gevonden worden denk ik wel degelijk dat het een vorm van verveling/mindere motivatie kan zijn en denk ik dat er met meer afwisseling en uitdaging voor je pony in het dagelijkse werk vooruitgang te boeken is. Zie mijn eerdere post, ik spreek uit de ervaring die ik met een Fjord heb gehad welke precies hetzelfde gedrag vertoonde.
M_hartje_M schreef:Ja inderdaad, dat soort dierenartsen zijn heel erg ja!!! Je merkt toch ook wel direct als een paard pijn heeft aan zijn benen. Maar ik heb niet echt het idee dat Marnix pijn heeft aan zijn benen. Want buiten loopt hij heel vrolijk. En dan gaat hij ook soms heel hard proberen te lopenEn dan gaat hij soms zo als een hengst lopen met zijn staart lekker hoog. Maar dat heeft hij eigenlijk altijd gedaan
Kan dit echt niet zijn dat hij een beetje lompig is in de bak? Want hij vind het namelijk helemaal niet zo leuk om in de bak te rijden, dus heeft hij niet zo van... ik slof maar een uurtje (les) in de bak, en dan is mijn baasje weer blij. Want zodra hij buiten komt word hij helemaal vrolijk
Zij zei dat hij eigenlijk altijd gestruikeld heeft... Wat denken jullie hiervan? Ook zij heeft er al vaker de dierenarts bij gehaald. Volgens hem keek hij gewoon nooit goed waar hij liep... Dit hebben trouwens wel meerdere dierenartsen gezegd. Zijn dit nou slechte dierenartsen, of is dit nou eenmaal zo? M_hartje_M schreef:Bedankt voor jullie reacties![]()
Ja hij struikeld buiten ook. Maar echt veeeeeeeel minder, vandaag maar 4 keer in een uur. Je hebt ons nog niet in de bak gezien!!! Heb vandaag met de oude eigenaar gesprokenZij zei dat hij eigenlijk altijd gestruikeld heeft... Wat denken jullie hiervan? Ook zij heeft er al vaker de dierenarts bij gehaald. Volgens hem keek hij gewoon nooit goed waar hij liep... Dit hebben trouwens wel meerdere dierenartsen gezegd. Zijn dit nou slechte dierenartsen, of is dit nou eenmaal zo?
)
M_hartje_M schreef:Bedankt voor jullie reacties![]()
Ja hij struikeld buiten ook. Maar echt veeeeeeeel minder, vandaag maar 4 keer in een uur. Je hebt ons nog niet in de bak gezien!!! Heb vandaag met de oude eigenaar gesprokenZij zei dat hij eigenlijk altijd gestruikeld heeft... Wat denken jullie hiervan? Ook zij heeft er al vaker de dierenarts bij gehaald. Volgens hem keek hij gewoon nooit goed waar hij liep... Dit hebben trouwens wel meerdere dierenartsen gezegd. Zijn dit nou slechte dierenartsen, of is dit nou eenmaal zo?
M_hartje_M schreef:Nee dat willen ze natuurlijk niet!!! Maar iedereen op stal vind dat er geen dierenarts hoeft te komen, de oude eigenaar zegt dat hij altijd gestruikeld heeft...