nagevelijk in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:12

Je hebt dus een paard en moet bij de paarden starten.
Denk niet dat dit winstwaardig is op wedstrijd, vind je het niet erg om geen winst te rijden
en wil je wel wedstrijd ervaring op doen, zou ik gewoon mee gaan doen.
Maar hou dan wel in gedachten dat je nog hard aan het werk moet.

Zadel zou ik eens heel goed naar laten kijken. (maar is ook al gezegd)

(ik ga binnenkort ook starten met paard dat er nog niet klaar voor is, overigens andere
reden dan aanleuning, aangezien dat nou net het enigste is wat we wel voor elkaar hebben :o
Maar ik weet dat hij eigenlijk nog niet klaar is en accepteer dus zijn fouten, die dus niet
fout zijn, maar gewoon omdat hij dat nog niet kan. Wij gaan starten om wereldwijsheid op
te doen.)

Kendra

Re: nagevelijk in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:13

Je kunt ook één of twee keer starten om te kijken hoe ver je bent. Goed luisteren naar de jury en dan met de verbeterpunten aan de slag.

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:35

Zoals als meerdere keren gezegt kan je wel starten in de B maar ik zou geen winst verwachten...

Groetjes en succes met je paardje! :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:40

nikky15 schreef:
MyHorseGirl schreef:
Dat is geen nageeflijk, dat is gewoon schuin naar beneden trekken met een veel te strenge hand.. :n

dit is totaal niet zo! ik heb dit paard nu 3 maanden , en heb heel veel moeite gedaan voor ontspanning, en zoals je bij de foto's van mijn broertje ziet, is ze een kei in het gespanne lopen! als je dan kijkt naar de andere foto's zie je dat ze daar veel meer ontspannen is.

Het is dus niet naar beneden trekken met een strenge hand :+ :+

Sorry hoor maar je trekt je paard zijn hoofd naar binnen en dat is dus niet nageeflijk lopen. Hij houdt zich vast in zijn kaak.. Om je paard nageeflijk te laten lopen moet je en rechtstellen, veel voltes maken, veel van hand veranderen, voorwaarts-neerwaarts rijden en vooral; Les nemen!!

Zoals het er nu uitziet zou ik het niet winstpuntwaardig noemen en kom je dus ook niet zo ver.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:44

Ik weet niet of het wel moet in de B, maar ik denk dat je wel naar de B kan starten, zo.
Maar hoger zeker niet! ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:47

Starten kan altijd, maar je zult heel netjes de oefeningen moeten rijden wil je een windstpunt halen (en dan is die kans nog niet groot).

Breumelhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:58

Het maakt in de B nog niet uit of hij nagevelijk loopt,
maar het is belangrijk dat hij zijn rug ontspant,
en bij de meeste paarden ontspannen ze hun rug pas als ze nagevelijk lopen.
Maar het is op deze foto een beetje onduidelijk om te zien.

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:01

nikky15 schreef:
MyHorseGirl schreef:
Dat is geen nageeflijk, dat is gewoon schuin naar beneden trekken met een veel te strenge hand.. :n

dit is totaal niet zo! ik heb dit paard nu 3 maanden , en heb heel veel moeite gedaan voor ontspanning, en zoals je bij de foto's van mijn broertje ziet, is ze een kei in het gespanne lopen! als je dan kijkt naar de andere foto's zie je dat ze daar veel meer ontspannen is.

Het is dus niet naar beneden trekken met een strenge hand :+ :+

Sorry hoor maar je trekt je paard zijn hoofd naar binnen en dat is dus niet nageeflijk lopen. Hij houdt zich vast in zijn kaak.. Om je paard nageeflijk te laten lopen moet je en rechtstellen, veel voltes maken, veel van hand veranderen, voorwaarts-neerwaarts rijden en vooral; Les nemen!!

Zoals het er nu uitziet zou ik het niet winstpuntwaardig noemen en kom je dus ook niet zo ver.[/quote]

Als je paard ontspannen liep zo hij ook wel schuimen ik zie nu aleen maar jij die je paard naar beneden trekt. Sorry hoor... :(:)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:41

Mootje schreef:
Als ik kijk naar mijn eigen protocollen en de protocollen van anderen (in combinatie met de proef) is dit verre van winstpuntwaardig. Wat ik hiermee wil zeggen is: neusriem eraan, thuis lekker blijven oefenen, een instructeur in de arm nemen die weet wat er gevraagd wordt op dressuurwedstrijden en dan komt het helemaal goed!

Hmm kan me in veel antwoorden wel vinden, ik vind het nog niet B waardig.
Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt proberen, niet geschoten is altijd mis.
Maar ik zou inderdaad veel blijven oefenen en een goede instructie nemen, dan kom je er vast wel.
op de foto's kan ik het nog niet echt na gevelijk noemen.
maar ik start ook met een paard die door spanning wat ze al gauw krijg met zoveel paarden om haar heen, ook niet altijd nagevelijk is.
ze ziet natuurlijk ook van alles en het hoofd komt ook wel eens omhoog.
Er word gezegd dat je in de B nog niet nagevelijk hoef te rijden maar weet wel dat de Jury's dat wel willen zien.
Ik zou eerst nog een paar maanden lekker gaan rijden, met instructie en dan moet het vast wel goed komen :D

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:26

Vanaf een foto is het altijd moeilijk advies geven.
Zoek een goede instructeur en neem les, al is het maar 1x in de twee weken.
Lessen kost geld, maar dat kost op concours gaan ook. Een instructeur kan je helpen de keuze te maken of je al toe bent aan wedstrijden. Wordt bv lid van een vereniging waar lessen worden gegeven, als je een startkaart wil aanvragen dan moet je zowiezo lid worden van een vereniging, deze organiseren ook onderlinge wedstrijden zodat je daar al kan kijken hoe dat het gaat.

Wedstrijden zijn pas leuk om aan mee te doen als je er echt aan toe bent als combinatie, als je thuis een proef kan rijden waarvan je denkt dat dat een winstpunt op kan leveren.
Als het op wedstrijd steeds niet lukt (bv steeds laatste worden en scores minder dan 170) kan dat nl heel demotiverend werken, en dat kan jammer zijn want paardrijden is een leuke hobby!

lovedonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:35

bij b moet hoeft ie niet echt nagevelijk te lopen al krijg je meestal wel punten als die wel wat nagevelijk loopt!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:49

dus moet het wel,anders zijn je punten prut

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:53

Als je B start, moet hij eigenlijk al L klaar zijn.
Je paard moet het niet net kunnen, maar juist iets meer. Dan heb
je tenminste wat reserve.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:54

hmm dat ben ik er niet helemaal mee eens.
ik start mijn pony B en dat gaat best,al zou ik ons,vanwege het wijken dat nog niet goed lukt,niet in de L1 willen zien rijden.
dus B kan prima,ook als je nog niet geheel L klaar bent. al train ik nu wel op het wijken,al hebben we nog maar 2 winstpunten

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:39

Hoi!

Als je deze houding constant vast kan houden, is het prima voor de B.
Natuurlijk zul je mensen zien die het prachtig in de krul kunnen rijden en perfect nageeflijk zijn. Dat geeft niets.
Mijn pony loopt lang niet constant zo en ook ik heb laatst mijn eerste winstpunt gereden (2de wedstrijd). Dat was wel bij de pony's, das ook een verschil.
Lekker gaan proberen maar niet te veel verwachten!

Groetjes Zoë

Sadeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:24

bij jou loopt hij prima voor de b hoor, dan hoeft hij nog niet ''echt'' nagevelijk te lopen maar hij mag absoluut niet gaan lopen zoals bij je broertje want dan loopt hij tegen de teugel, naar de lucht te kijken

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:47

Ik heb met mijn pony in het B gestard toen ze nog met haar hoofd helemaal omhoog liep. Als je maar netjes rijdt en niet naar beneden trekt etc. Maar hoe beter nagefelijk je paard.pony is hoe hoger je punten worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:48

nou hier hoef je echt niet aan te komen met een paard/pony die sterrenkijkt......bovendien,de B is wel het begin,maar nageeflijkheid is wel een deel van de basis en dat hoort ook bij de B

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:03

toen ik starten met mijn pony, toen was ik al aan het oefenen voor dingen uit de l2.
ik wilde er zekker van zijn dat ik wel echt klaar zou zijn voor de wedstrijden dus ja, netjes aan de teugel hoort daar ook bij(dat is nu wel veel veranderd)nu loopt mijn pony veel meer opgerichter(binnen 5 maanden)

Maar ik zou goeden lessen nemen

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:03

Toen ik met mijn paard starte in de B was die ook nog niet constant met het hoofd.. Iedereen zei toen tegen mij dat hoeft nog niet in de B. Nou ik heb het gemerkt.. Hij beweegt zijn hoofd en de jury zegt meteen: hij is tegen de hand of ze zeggen dat hij verzet toont..

als ik jou was zou ik nog even goed doortrainen;) voor zover ik deze foto's kan beoordelen vind ik het nog niet winstpuntwaardig..

nikiktafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:13

nagevelijk kan je niet aan een foto zien maar moet je voelen... die van mij is ook helemaal niet nagevelijk maar ik rijd sids kort ook in de B(gaat super slecht maarja) ik zou gewoon proberen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:36

je kan het best aan een foto zien,maar een foto zegt natuurlijk niet alles

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 07:20

bedankt allemaal, het is niet zo dat ik in de B wil starten, ik weet zelf ook wel dat ik daar nog lang niet goed genoeg voor ben. Ik vroeg me gewoon af wat julllie er van zouden vinden, en of het al goed was. En ik heb zeker al les ja.

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:59

Officiël hoeft je pony of paard in de B nog niet nagevelijk te lopen,
er wordt natuurlijk wel na gekeken naar de aanleuning van het paard.
Maar het gaat ook er vooral om hoe je de proef neerzet.;)

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:50

omdat iedereen er wat over te zeggen heeft, heb ik net maar besloten dat ik jullie op de hoogte ga houden van mijn vorderingen (en mijn dalingen dus ook ;) ) zodat jullie kunnen zeggen wat je er van vindt. Hierbij zien jullie waarschijnlijk ook dat Unique en ik echt mindere dagen hebben, maar ook zeker veel betere :D

dit waren de foto's van vandaag. En ja het was echt rot weer ;(

foto 1

Afbeelding

foto 2

Afbeelding

foto 3

Afbeelding

foto 4 hier moet ik veel meer terug zitten en binnenhand ontspannen

Afbeelding

foto 5 hier mag mijn binnenhand wel wat ontspannen

Afbeelding

foto 6

Afbeelding

foto 7

Afbeelding

foto 8

Afbeelding

de meeste mensen hier gaan er blijkbaar vanuit dat ik geen les heb, maar dat heb ik dus wel gewoon.