Mijn fries is haast niet te houden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kidforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:44

amillia schreef:
Ik kan alleen met een aantal andere bokkers meegaan, laat het zadel controleren. Als je paard met een ander zadel prima loopt heb je vrijwel zeker het probleem gevonden.

klopt.
met het dressuurzadel loopt ze ontspannender
terwijl ze met het veelzijdigheidszadel loopt te dribbelen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:17

Daar zit het probleem niet, of het een dressuur of veelzijdigheidzadel is, als een paard onder je uit blijft rennen bij een bepaalt zadel past het wss gewoon niet. wanneer is er voor het laatst een zadelmaker bij geweest? Weet je zelf hoe je kan controleren of je zadel wel goed ligt?

Als op mijn paard een niet passend zadel ligt dan zal ze gewoon stappen, hooguit iets gespannen. Vervolgens als ik wil aandraven gaat ze dribbelen, en d'r hoofd omhoog gooien vervolgens dreigt ze omhoog te komen(en geloof mij maar, ze doet het. ze is al een keer 2x met vier benen in de lucht gegaan gevolgd door omhoog komen). Nu zijn we zo ver dat ik dan haar met stem corrigeer waarna ze normaal doet, d'r een paar passen laat draven en dan stilzet om het zadel te controleren, tot nu toe heeft ze altijd gelijk gehad.

Je zal niet de eerste of enige, en zeker niet de laatste zijn met een niet passend zadel zonder het te weten

susan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:25

Hey!

Al een zadelmaker benaderd? Ben namelijk heel benieuwd of onze vermoedens kloppen, en dat het zadel nu niet meer zo goed past als voorheen....

Groetjes!!