Rij ik zo goed? (+foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 10:38

x_Marr@ Je rijdt bitloos of zie ik dat verkeerd? :)
Vind dat altijd zo knap van mensen en paardjes, moest ik even zeggen. Oke, ik vind het er oke uit zien maar wat je zelf ook al zegt probeer je handen wat dichter bij elkaar te brengen en je hakken naar binnen te draaien, en contact met de teugels behouden.

http://i46.tinypic.com/14lh3ba.jpg
De pony was druk, eerste keer buiten, en reed haar nog maar 2 weken ofzo. Dus ja je ziet dat ik gespannen was evenals het paardje. Pony was toen niet een van de makkelijkste op die dag. Ik ben benieuwd, kan alles hebben dus kom maar op.. :)

Edit: Heb 4 jaar op de manege gereden en rij nu 1 jaar op een handelstal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:56

Wendy1978 schreef:
NathaxZoef
lijkt op de foto's alsof je iets te ver naar achter zit :j
Verder vind ik het er netjes uitzien :j

Ben ik het niet mee eens, dit is verre van netjes :n

Nathax, heb je wat aan je rug ofzo? Het ziet er niet 'normaal verkeerd' uit namelijk. Het lijkt wel alsof je een bochel hebt? Wat zegt je eigen instructice ervan?
Ik zie in je andere commentaar dat je wel in staat bent om te zien wat een goede houding is...wat zeg je van je eigen houding?

Ik wilde niet reageren omdat ik geen foto's van mezelf te paard heb, maar vond jouw houding zo...'ongezond' eruit zien dat ik toch even wat wilde vragen, het is dan ook niet als aanval bedoeld, maar maak me eigenlijk meer zorgen over het welzijn van je rug :)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:26

phormicola schreef:
Wendy1978 schreef:
NathaxZoef
lijkt op de foto's alsof je iets te ver naar achter zit :j
Verder vind ik het er netjes uitzien :j

Ben ik het niet mee eens, dit is verre van netjes :n

Nathax, heb je wat aan je rug ofzo? Het ziet er niet 'normaal verkeerd' uit namelijk. Het lijkt wel alsof je een bochel hebt? Wat zegt je eigen instructice ervan?
Ik zie in je andere commentaar dat je wel in staat bent om te zien wat een goede houding is...wat zeg je van je eigen houding?

Ik wilde niet reageren omdat ik geen foto's van mezelf te paard heb, maar vond jouw houding zo...'ongezond' eruit zien dat ik toch even wat wilde vragen, het is dan ook niet als aanval bedoeld, maar maak me eigenlijk meer zorgen over het welzijn van je rug :)

Nope, niks aan mn rug. Zeker geen bochel ofzo :P Loop in het dagelijks leven ook gewoon recht. Heb ook nooit last van mijn rug. Wat ik van mijn eigen houding vind : ik zit te gespannen omdat ik haar niet goed kan uitzitten. Daardoor hol ik mijn rug, trek mijn schouders op en klem ik mijn benen aan. Door mijn zit belemmer ik haar, maar ik vind wel dat ik haar zo vriendelijk mogelijk rij in bv mijn handhouding. Daar hou ik slechts heel licht contact. Ik hang dan wel, maar niet aan haar mond. Ik probeer mezelf er zo stil mogelijk op te zetten en om niet op te stuiteren heb ik mezelf dus tijdelijk deze houding 'aangeleerd'. :') Lesgeefster is zich er ook van bewust, dus we doen er vanalles aan om dat te verbeteren. Zodat ik op een andere manier kan meerijden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:33

Commentaar op anderen ga ik niet geven.

Ben zelf recreatieruiter met naar eigen mening een zeer belabberde houding. Ik had een slechte houding toen ik leerde rijden en eigenlijk heb ik die nu nog steeds (probleem is dat die houding voor mij nogal snel 'goed' voelt).
Momenteel rijd ik even niet meer, maar ben van plan om terug les te gaan nemen.

Foto's van mij te paard zijn zeldzaam, heb er 2 recente (vorig jaar) uitgezocht. Reed toen een jaar of 9.

http://i7.photobucket.com/albums/y290/ngaparou/me/rijfotos079.jpg

Houding is hier slecht, maar is dus houding waar ik meestal mee zit. Paard is 3-jarig racekonijn en vind ik naar omstandigheden nog redelijk lopen.

http://i7.photobucket.com/albums/y290/ngaparou/me/rijfotos057.jpg

Nog een keer typisch mijn houding. Pony is geroutineerde boshobbel/kinderpony.

snissje

Re: Rij ik zo goed? (+foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:41

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:53

even zonder gekheid, ik zie echt fotos voorbij komen waarvan ik me echt afvraag hoe durf je die te plaatsen, daar in ziet u zelf toch wel dat het totaal niet klopt, elebogen die naar buiten steken, handen die ver achter de schoft staan en laag en verkeerd gedragen worden benen die afsteken hakken naar binnen enz enz, mijn vraag in deze is van wie krijgt u les en welke opleidings wijze word er aan het paard gegeven, ik zie paarden veel te ver acher de loodlijn, en paarden die niet door de hals lopen en kan zo wel ff door gaan.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:55

Over wie heb je dat?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:56

snissje schreef:
Over wie heb je dat?

over meerdere foto's niet iemand in het bijzonder, het is voor mij verbazing wekkend om dit te zien.
voor al als je de jaartallen te lezen krijgt die men rijd

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:57

Maar ik heb net even in jou profiel gekeken maar dat ziet er ook niet al te best uit ;) dus jaa...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:59

Een verzameltopic als dit is helaas toch niet de bedoeling..... Je kunt als je vragen hebt over je rijden en rijtechnisch commentaar wilt een eigen topic openen op HAW.