is een slof wel goed voor mijn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:14

jij zelf
ook op een jonge pony Haha!

dus dat klopt niet helemaal Schijnheilig

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:20

ja oke... ik geef toe. Tong uitsteken
maar dat was niet in de eerste weken dat ze onder het zadel was. dat had ook heel veel met mn angst te maken toen.
nu blijf ik van de slof af, heb er niet eens een meer.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:25

Ik durf er wat om te verwedden dat heel veel bokkers weleens met slof of iets dergelijks gereden hebben, en dat geeft ook helemaal niks, als je hem maar goed gebruikt. En dat doet Happy..... volgens mij niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:28

Ik begrijp dat iedereen zijn mening heeft en dat er soms wat emoties meespelen, maar af en toe mag er best iets aardiger gepost worden, het heeft geen zin om er ruzie over te gaan maken. De een doet het zus en de ander doet het zo Lachen. Discussieren is best, maar wees niet te rigoreus Lachen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:38

Op de opmerking van destinietje terug te komen.

Nee ik heb nog nooit met een slof gereden. En1 keer van mijn leven met een martingaal. En dat in 31 jaar. Heb inmiddels 3 pony's ingereden en toch genoeg problemen gehad maar nooit de behoefte gehad om een hulpteugel te gebruiken bij het rijden.

En ja , tijdens longeren zet ik O Connor heel soms losjes bij met een bijzetteugel en soms longeer ik met 2 longeerlijnen.

Een stal waar ik gestaan heb was het helaas erg gebruikelijk om met een slofteugel te rijden. En ik denk als mensen het zien gebruiken en dat lijkt goed te gaan dan ze de neiging hebben het ook te doen.

Dat geldt denk ik niet alleen met een slofteugel maar bijvoorbeeld ook het gebruik van een dressuurzadel, vroeger (15 jaar geleden) reed je alleen op een dressuurzadel als je ver in de dressuur was vanaf M2 of zo. Tegenwoordig hebben heel veel mensen een dressuurzadel.

Is denk ik ook een modeverschijnsel net als het gebruik vaneen hulpteugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:42

Nathalie schreef:
ja oke... ik geef toe. Tong uitsteken
maar dat was niet in de eerste weken dat ze onder het zadel was. dat had ook heel veel met mn angst te maken toen.
nu blijf ik van de slof af, heb er niet eens een meer.

Was ook niet om je te veroordelen, maar gewoon een reactie op wie je opnoemde Lachen

En destenietje
Ja ik heb ook ooit met slof gereden. 2x zelfs Lachen
Op aanraden van de toenmalige eigenaar en een keer op aanraden van de instructrice.
Verschrikkelijk vond ik het. Misselijk
Het hele gevoel wat je in je handen hebt klopt niet en voelt nep.

Dus voor mij nooit meer.
En ik heb toch al veel verschillende paarden gereden, van groene tot verpeste, maar het gaat me erg goed af zonder de slof.
En ik kan er bij vertellen dat op al die paarden hele brave goedzakken zaten, maar ook felle, hete, of gewone klootzakken.

En wat betreft longeren
Dat deed ik vaak genoeg zonder iets, gewoon puur voor beweging omdat ik niet vind dat er perse altijd gewerkt hoeft te worden.

Em soms met een gogue.

Kawa zelf kan ik pas sinds ongeveer een jaar met iets longeren.
Voorheem ging hij nog omhoog van een erg los hangende gogue of wat dan ook.
Dus met rijden zou die juist poepie link zijn geworden met een slof, want zijn karakter laat het niet toe om hem te dwingen.
En dat mochten wel eens meer paarden laten merken.
Dan was het zo af met het mode verschijnsel.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:03

Ik zal ook toegeven. Ik heb ooit, met slof gereden.
Loeki had toen beginnende artrose en mocht van de DA alleen stappen, op zachte bodem en alleen rechte stukken. En van daaruit weer gaan opbouwen naar de draf, enz. Dat werden dus lange bospaden. Maar omdat ik op dat moment zelf een schouderblessure had, heb ik er voor de zekerheid een slof om gegooid, maar niet nodig gehad Haha! .

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:30

zo jong paard, nog maar net onder het zadel en dan vast binden met een slof.
NEE, niet doen.
je paard zelf laten lopen, niet vast binden
hij is nog zo jong en net onder het zadel, dat komt nog wel goed hoor!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:19

runningkawa schreef:
Maar op sommige stallen is een slof heel erg in, daar zie je bijna iedereen er mee rijden.

Op andere stallen is het dan weer not-done en krijg je meteen commentaar.
En om eerlijk te zijn ben ik blij om de laatst genoemde te staan.

Ja o.a. bij ons, daar rijd je ook "voor schut" als je een cap opzet. Ze zien je het liefst volledig gebandageerd, 1 kleur en daarbij een passend dekje, een slof, geen cap maar een petje en grote sporen Haha!. Tja ben ik even een afwijking *LOL*. Al moet ik toegeven dat ik voor foto's ook wel even mijn setje uit de kast trek hoor Schijnheilig .

Maar om terug on-topic te komen: goedbedoelde adviezen worden toch niet opgevolgd, vooral niet als iemand (die in de ogen van dat meisje bergen ervaring heeft) zegt dat ze met slof moet rijden en gerust elke dag een uur kan rijden. En waarschijnlijk zou ik dat ook hebben gedaan op die leeftijd moet ik eerlijk zeggen. Je vertrouwt dan op die persoon, vooral als de rest van je omgeving dat ook doet. Een heel beinvloedbare leeftijd,...

Maar ja, ik ben immers ook Brabantse dus daar kan het ook aan liggen Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:33

Oei ik ben ook brabantse, helpie

En gelukkig sta ik ook niet op een stal met bijpassende setjes.
Vind een paard houden zo al duur genoeg

Natuurlijk heb ik voor de foto ook wel wat leuks, maar geen tig dingen.

En bij mij op stal hebben ze allemaal zoiets van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg