En nee ik heb nog nooit met slof gereden dus weet ook neit hoe het moet.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dat is me toch een waslijst geworden
Van de drie kwartier die ik rij werkt hij bij elkaar opgeteld misschien een paar minuten in. Mijn paard loopt ook prima aan de teugel zonder, alleen af en toe hangt ze een beetje de merrie uit, en kan ik haar zo makkelijker aan het werk zetten. Ik wil je wel uitnodigen om haar dan te rijden zonder als je me niet gelooft, dat valt vies tegen, dat kan ik je wel vertellen. Ze loopt trouwens altijd op een trens
't is natuurlijk allemaal persoonlijk wat je wel of niet op je paard gebruikt, ieder mens is anders, ieder paard is anders. runningkawa schreef:Maar fouten bij jezelf zoeken is voor sommige heel erg moeilijk
Mrietjesueel schreef:Bij topics over slof ALTIJD DEZELFDE ANTWOORDEN EN KRITIEKEN!
Valt dat jullie onderhand nog niet op! Uitgemolken onderwerp...
.
). Daarna even doortrainen en de slof steeds weer wat losser laten totdat het met losse slof ook lukt. Zo en niet anders heb ik hem gebruikt. Gelukkig nog nooit een paard gehad waar ik buiten een slof nodig had (ivm gekkigheid of wat dan ook). Een verdomd handig hulpmiddel, maar het is en blijft een hulpje. Uiteindelijk moet je het ook weer zonder voor elkaar krijgen
. SuperPepeijn schreef:of je met een slof of niet rijdt moet je helemaal zelf weten. ik vind dat je zonder hulpteugels veel meer kan leren. dus als dat je doel is: niet gebruiken.
Waterkippie schreef:Waarom krijgt iemand altijd heel bokt over zich heen als ze met slof rijden? als het geod genrukt wordt onder begeleiding dan vind ik er niets mis mee..