Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook aan de longe (over het algemeen) niet. Vandaar dat de veearts dit ook uitsluit, zeer mooie beweging met veel afdruk en schwung. Het zit hem gewoon in zn hoofdje. rocksyboy schreef:Heb alles wel al geprobeerd met instappen.. Lange teugel eigen tempo laten lopen, lange teugel actief tempo, vrij snel oppakken en actief etc. Dat maakt niks uit, doet ie allemaal braaf, het begint wanneer ik aandraaf.
Hij uit het door zn oren plat in de nek te leggen en bolle rug tot écht bokken. Slaan met z'n hoofd, en oms nog langzamer gaan lopen. Hij doet het zelfde aan de longe, dus ligt ook niet aan mijn rijstijl of zadel. Ook daar hoef ik maar aan de zweep te dénken of hij wordt al boos. En ook daar gaat hij na 10 minuten erg fijn lopen.
BTW, in de zomer issie veel beter, dus zal toch wel met de kou en met opwarmen te maken hebben..
Verder is het een super chic en lief sportpaard met erg veel potentie, dus wat dat betreft geen probleem. hierna heeft hij er ook zichtbaar plezier aan! Maar was benieuwd wat jullie zouden doen.

Urielle schreef:Genoeg paarden die niet reageren volgens het boekje en dan zoek je dus uit wat er wel werkt om hem goed aan de gang te krijgen. Het ene paard is gewoon rotverwend en moet eens een keer goed op zijn falie krijgen om duidelijk te weten dat er gewoon zonder gemuts geluisterd moet worden, en het andere paard heeft teveel ego om zich te laten dwingen en daarmee werk je in sluiproutes en kringetjes naar je doel toe, zodat hij uiteindelijk wel doet wat je wil zonder hem te beledigen.
KiWiKo schreef:ligt helemaal aan het paard en aan de situatie of ik de strijd aanga of niet
Citaat:Of je doet beide. Je laat hem in zijn tempo bewegen in het begin. Vraagt hem dan een heeeel klein beetje meer voorwaarts, met dus ook een hele kleine hulp. Hij moet hierbij luisteren naar je hulp. Geen reactie? strijd aangaan. Vooral niet meteen te veel voorwaarts en ook niet meer dan een paar passen.
Zo geef je hem wel de tijd om op te warmen maar maar hou je hem evengoed allert aan de hulpen. Geen strijd en niet je paard 'zijn zin geven'.