Groot probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:05

Oke thinx Liezel1. Het is niet perse, dat wij hem willen rijden. Zij vraagt omdat zij er telkis niet wil afliggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:06

@ LYSANNO: Heb je mijn reactie gelezen die hier een beetje boven staat? Misschien is er wel zoiets aan de hand, ik kan het me heel goed voorstellen (denk echt niet dat ik de enige ben met zo'n soort probleem :+ ).

En ja, dan moet er hulp komen, en les .. Maar daar zijn jullie niet voor om dat voor haar te beslissen. Dan kan je enkel eens met haar proberen te praten (wat volgens mij niet meer gaat lukken, wat ik ook wel begrijp afgaande op de verhalen hier) of met haar ouders.

En met les bedoel ik geen rijles, geen les zoals jullie volgens mij hebben, maar eerder grondwerkles en van daaruit terug het rijden opbouwen. Dit heeft mij héééél erg geholpen, want vanaf de grond zat het al helemaal niet ok tussen de pony en mij, dus dan kan je niet verwachten dat het rijden wel goed gaat ;)

LYSANNO

Re: Groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:08

Dat is een super goed idee! Gewoon niet waar je rijdt. Maar eerst de band een beetje beter laten verlopen. Daar heb ik nooit aan gedacht!
Ik heb over een paar reacties over heen gekeken sorry daarvoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:10

ik vind het niet netjes LYSANNO om te doen alsof IEDEREEN hier de TS uitscheld of dergelijke. Zij beschuldigd iemand van dierenmishandeling en dan kun je zulke reacties verwachten.

jullie behoren jullie eigenlijk nergens mee te bemoeien. vraag anders of een ouder ervaren iemand kan kijken naar hoe zij rijd en haar kan helpen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:18

Man man wat is het toch verschrikkelijk jammer dat hier in de buurt nooit van die handige meiden rondlopen.
Ik heb nog wel een paar paarden die door wat talentvolle amazone's mogen worden gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:01

Okay, beetje offtopic, maargoed xD
Laat haar lekker wie ze is, negeer haar als ze zielig doet, ect.
Ik krijg trouwens nog steeds de Penny thuis, had hem zo'n 3 jaar geleden opgezegd ?

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:28

Grondwerk is idd een goed idee.

eindelijk een nuttige tip

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:34

Ik vind het niet gek dat ze jullie negeert, als jullie tegen haar net zo uit de hoogte doen als hier zou ik er ook niet op reageren :Y)

Het is haar paard, niet die van jullie, dus bemoei je er niet mee.

Zoals op de vorige blz werd gezegd is het ook goed mogelijk dat ze onzeker is en dat het paardje daarom zo is bij haar.

Mijn pony is ontzettend lief, maar als jij niet goed in je schoenen staat en onzeker bent neemt hij toch echt een loopje met je. :)
Bijv. als hij in de bak gezet wordt aan de hand. Als iemand hem mee neemt die onzeker is, dan staat ie te stuiteren. Maar bij mij loopt ie toch aan een lang touwtje lekker rustig mee. Een paard moet je zien als een spiegel, jij onzeker, paard onzeker.

Dus ipv dat jullie haar beschuldigen van mishandeling zou ik eerst verder kijken dan jullie neus lang is. De kans is zeer groot dat ze onzeker is, en door jullie arrogante gedrag zal dat alleen nog maar erger worden.

Mijn tip: Naar de ouders stappen met een idee over het grondwerklessen. Waarschijnlijk neemt ze nu toch niks meer van jullie aan, dus denk dat naar haar ouders stappen de enige optie is.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 03-12-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:36

lifaya schreef:
ik vind het niet netjes LYSANNO om te doen alsof IEDEREEN hier de TS uitscheld of dergelijke. Zij beschuldigd iemand van dierenmishandeling en dan kun je zulke reacties verwachten.

jullie behoren jullie eigenlijk nergens mee te bemoeien. vraag anders of een ouder ervaren iemand kan kijken naar hoe zij rijd en haar kan helpen

Ik beschuldig iemand ook van dierenmishandeling(beetje overdreven, en dat mochten we niet zeggen, maar in iedergeval niet goede klik hebben hou ik het maar op), niet alleen TS. Jill schrijft ook namens mij. En ik heb nooit gezegt als of iedereen uitscheld.. Dan moet je maar effe beter lezen. ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:37

Calanddra schreef:
Ik vind het niet gek dat ze jullie negeert, als jullie tegen haar net zo uit de hoogte doen als hier zou ik er ook niet op reageren :Y)

Het is haar paard, niet die van jullie, dus bemoei je er niet mee.

Zoals op de vorige blz werd gezegd is het ook goed mogelijk dat ze onzeker is en dat het paardje daarom zo is bij haar.

Mijn pony is ontzettend lief, maar als jij niet goed in je schoenen staat en onzeker bent neemt hij toch echt een loopje met je. :)

Wie the fock zegt dat ze ons negeert? als ze ons nog telkis vraagt of we op haar pony mogen willen rijden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:38

Op de vorige pagina heeft één van jullie gezegd dat als jullie een gesprek met haar wilden aanknopen hierover ze jullie negeerde :Y)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:41

Ik zou ook erug onzeker worden als ik dit soort vrienden zou hebben!!!
Dames...ofwel je bent een echte vriendin en helpt haar ( wat jullie als ik zo lees GEWELDIG kunnen) ofwel je houd je ( zeg het niet dus zeg het netjes) MOND en laat haar in haar waarde!
Nogmaals, als jullie het allemaal zo goed weten en zo geweldig met paarden om kunnen gaan, dan moet het toch een kleine moeite zijn om haar iets te leren? Een echte vriendin gaat dan niet op bokt zitten verkondigen dat ze zelf zo geweldig is, maar zet alles in het werk om te helpen!

elyse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:42

.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:45

Als ik "vriendin" was, dan zou ik jullie vriendelijk vragen om het terrein te verlaten om niet weer terug te keren.

Ga lekker met jullie eigen pony's verder en met de handelpony's. Leer zelf nog een hele boel bij en kom dan pas met kritiek naar anderen toe.
Zodra "vriendin" zich hier meldt dan pas zal ik tips gaan geven aan haar....

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:50

pff, ik vind dit echt zo'n onzin := maar ik ben niet de enige zo te zien.

Je vriendin is gewoon onzeker en een paard voelt dat feilloos aan. Vandaar dat hij zich niet op z'n gemak voelt bij dat meisje.
Bovendien vraag ik me af wat jullie in godsnaam allemaal doen met het beestje, dat ze er ongeveer 2 keer afvalt per keer??? Misschien zou je gewoon eens wat rustiger moeten rijden en dit paard niet aanzien voor een of ander rustig beestje waar je alles meekan.

Dat jullie een vriendin beschuldigen van mishandeling... :n

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:51

het is geen vriendin.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:52

jillyz199 schreef:
Hallo wij zijn Jill en Lysanne en hebben een probleem. Een vriendin van ons ...

???

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:54

Het is gewoon een via via iemand die ons vraagt of we op haar pony willen rijden.
Vriendin kan je het niet noemen. Maar dit hebben we idd wel gezegt. Maar dan nog is het erg als we haar voor dierenmishandelaar uitschelden.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:54

Behoorlijke offtopic weer.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:58

oke ee weetje, wij zitten echt fout. Super fout. Nu goed? oke.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:01

sorry maar jullie zijn wel heel tegenstrijdig.. mischien als jullie het iets duidelijkr hadden opgeschreven zonder iemand te beledigen of uit de hoogte te doen.. hadden jullie een beetje normale reacties gehad..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:02

jillyz199 schreef:
Hallo wij zijn Jill en Lysanne en hebben een probleem. Een vriendin van ons heeft een pony, een tinker. En die is super lief, tegen ons. En wij kunnen 'm super goed rijden, doet alles voor ons. Verkeersmak, bombroef en loopt ook wel lekker aan de teugel en laatst heeft Jill 1,05 met 'm gesprongen. Nu als de vriendin dr op rijdt is die erg wild, schrikachtig, ongehoorzaam en sowiezo valt ze er meer dan 2x per keer af. Of meer, of soms 1 keer. Dit vertrouwen wij niet helemaal. OKe wij zijn wel wat beter in rijden, en we rijden alletwee pony's in van mensen en hebben zelf pony's en rijden op hoogniveau met de handelspony's. We staan hoog in de punten. Maar toch, zo'n leuke pony, die super lief is, dan boeit het niet echt hoe je rijdt, dus denken we dat ze 'm mishandelt, omdat hij erg wild/schrikachtig/kopschuw is bij haar.. Hoe moeten we dit oplossen? thinx. :D

Heel erg off topic Jullie zeggen dat jullie hoog niveau tijden,dan weten jullie ongetwijfeld ook hoe je op moet opzadelen.
Leer dan je zusje eerst goed zadelen want de shet in profiel heeft z'n zadel zowat achter zijn oren liggen.

Wat betreft jullie vriendin, knoop eens rustig een goed gesprek aan.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:08

Dit heeft ze al uitgelegt.