Ouder paard amper in te rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Re: Ouder paard amper in te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:38

Ik ook ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen. IK hoop voor je da je wat heb aan de tips allemaal en dat mevrouw zich ondanks haar geweld toch eens over gaat geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:41

Ik hoop het ook Wendel, en anders kap ik gewoon met dit beest, ik heb er geen gebroken ledematen voor over.
Mijn lieffie heeft eind maart een trap van een loeder van een paard gehad, met als resultaat een gebroken scheenbeen en die kan nu pas weer een beetje normaal lopen sinds een paar weken, ik wil de komende tijd geen krukken meer zien bij de kapstok, naast de bank en achter in de auto, moet er niet aan denken, brrr!!!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:43

Dat topic kan ik me nog herinneren inderdaad. Dit paard is toen naar de slacht gegaan toch? Maar weet je je wilt alles voor een paard doen maar sommige zijn niet te benaderen dat er geen andere uitweg meer is hoe spijtig dit ook is.
Maar aangezien dit paard wel al redelijk aangespannen kan lopen is dit nog een optie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:46

Jups, die is inderdaad in de rosbief beland maar die was toch ook wel een graadje erger dan deze, hoor!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:54

wat zegt de eigenaar ervan dan, willen ze dat je ermee doorgaat, denken ze dat ze er straks zelf ook op durven?
of wordt het een fokmerrie als het inrijden niet werkt?

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:54

suleilitha schreef:
Jups, die is inderdaad in de rosbief beland maar die was toch ook wel een graadje erger dan deze, hoor!!

toch? ik heb dat topic op de voet gevolgt, en ik moet zeggen dat ik inclusief vriend ontzettend gebaald hebben dat dat uiteindelijk niet goed gekomen is. Ik hoop dat deze merrie nog bijdraait. Ik blijf dit volgen, kan ik ook nog wat leren;) niet dat ik ooit het lef zou hebben om het uit te voeren maar toch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:59

Deze merrie laat zich gewoon van de wei halen, poetsen, opzadelen enz. en dat was met dat beest van ons al een halszaak. Nou ja, dat is dus ook wel gebleken. We hebben er echt een rotzomer door gehad en mijn vriend heeft ruim vijf maanden amper een stap kunnen verzetten, die kan geen krukken meer zien want ook met dat been ging nog eens alles fout wat fout kon gaan.

De eigenaar van deze merrie vindt dat ik wel aardig verder ben gekomen dan de anderen die er mee bezig zijn geweest maar ze realiseren zich wel dat dit waarschijnlijk hooguit een braaf menpaard kan worden.
Met deze lukraak fokken is geen goed idee want je weet nooit of zij de kuren ook doorgeeft, wel weten we dat het in de lijn van haar vader zit dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:00

Als deze niet te rijden is kan ze ook nog dienen als grasmaaier of fokmerrie lijkt me? (als het papier tenminste wat is)
Geloof dat je zei dat ze in omgang redelijk te hanteren is?

Dat verhaal van Judd was idd zonde, voornamelijk om alle energie die Sul er in gestoken heeft, ik had echt gehoopt dat het goed zou komen. (hoewel dat niet wil zeggen dat ze niet de juiste beslissing heeft genomen, dat hadden veel mensen al veel eerder gedaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:02

Wij vonden het ook zonde dat het met Judd op niks is uitgelopen maar er was geen andere verstandige keus dan hem af te laten maken, ik heb die beslissing met mijn verstand gemaakt, het was zonde maar veiligheid voor alles...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:14

Mensen met minder gevoel zouden het al eerder gedaan hebben. Ik vond het vooral zo zonde omdat je 't nog zo lang geprobeerd hebt en het ook wilde voor het paard, vreselijk zonde dat zo'n eigenwijze rotbok niet door heeft dat je alleen het beste met hem voor hebt.

Maar goed, met dit paard zal het wel niet zo ver komen hoop ik.
Is het veulen wel een beetje lekker in zijn hoofd? Aangezien je zegt dat het bij de merrie ook al in de familie zit.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:15

suleilitha schreef:
Wij vonden het ook zonde dat het met Judd op niks is uitgelopen maar er was geen andere verstandige keus dan hem af te laten maken, ik heb die beslissing met mijn verstand gemaakt, het was zonde maar veiligheid voor alles...

tuurlijk, zoals ik had gelezen was die ook gewoon ronduit gevaarlijk. Maar je hebt het iig geprobeert, en hem een rotleven bespaart! wel frustrerend dat vriendlief zolang met krukken heeft moeten lopen. Ik zou ook niet voor fokken kiezen met deze merrie, wie weet wat ze doorgeeft. veel succes in ieder geval!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:19

suleilitha schreef:
...De eigenaar van deze merrie vindt dat ik wel aardig verder ben gekomen dan de anderen die er mee bezig zijn geweest maar ze realiseren zich wel dat dit waarschijnlijk hooguit een braaf menpaard kan worden.
Met deze lukraak fokken is geen goed idee want je weet nooit of zij de kuren ook doorgeeft, wel weten we dat het in de lijn van haar vader zit dus het komt niet helemaal uit de lucht vallen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Houden als fokmerrie klinkt leuk, maar ze zal zulke kuren maar doorgeven...
(Ben ondertussen trouwens wel benieuwd uit wat voor vader ze dan komt, als die erom bekend staat)

Verder behalve het al genoemde filmen en de nepruiter geen tips. Alles wat ik zo bedenk, had je zelf ook al bedacht. :)
Knap dat je met zulke streken nog maar 2 keer vliegles hebt gehad, dat doe ik je niet na :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:25

Nou je mag best weten dat ik ook een paar keer blauw was na het rijden zónder dat ik eraf was gevallen...

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:33

Dan zou je je toch bijna gaan afvragen waarom je uberhaupt nog op dat paard stapt toch?
Blauw zonder vallen :n

Ik geloof dat ik 'r mooi zou laten uitrazen met een nepruiter. Misschien is het wat om dat ook eens te filmen en, mocht er verschil in reactie zijn, deze beelden naast beelden van jezelf erop te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:34

Dat van die nepruiter vind ik ook echt een goed plan, en ik weet zelf ook wel dat ik niet spoor dat ik nog op zulke gekkenhuizen stap ;)

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:40

Ik hoop dat het gaat helpen. :j
Enne, dat je niet spoort zal ik niet zeggen. Ik kan me ook voorstellen dat de uitdaging groot is om zo'n paard erdoor te krijgen.
Punt blijft dat ik daar uiteindelijk een te grote schijtlaars voor ben :D

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:42

Flegmatieke paarden zijn juist vaak degene die staken. Die zijn wat te lui en hebben te weinig vluchtgedrag om te gaan lopen :D

Ik zou het dier stelselmatig zo doodmoe longeren en dan ECHT doodmoe, dat ie de tong op zijn knieen heeft en geen mogelijheid meer heeft om je eraf te bokken. Paarden hebben een hekel aan moe zijn en daarmee kan je ze juist "breken".

Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:43

Hihi, foei Devaney, maar dat heb ik ook een aantal keren gedaan. In de veronderstelling dat ze de kont dan niet meer omhoog kreeg, alleen ik had me vergist...

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:44

suleilitha schreef:
Hihi, foei Devaney, maar dat heb ik ook een aantal keren gedaan. In de veronderstelling dat ze de kont dan niet meer omhoog kreeg, alleen ik had me vergist...

Zodra je eraf ligt, weer aan de longe en nog een half uurtje :D Let niet op het witte schuim :D
Ze geeft het heus wel een keer op :+

Anders de hulp inschakelen van Gert van het HOf en per pb heb ik nog wel wat handige adresjes die dit soort paarden vaker krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:47

Dit lijkt me, als het niet lukt, inderdaad een Van het Hof-kandidaatje :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:05

O dan ga je toch zeker wel filmen?
Als dat dier jou eraf krijgt ben ik toch benieuwd hoe het met Gert gaat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:06

Ik gok dat Gert wel blijft zitten, hoor.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:07

Herman Koorman is ook nog een optie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:08

Klopt, die naam ken ik ook wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:08

suleilitha schreef:
Ik gok dat Gert wel blijft zitten, hoor.

Ja vast wel maar de rodeo die eraan vooraf gaat is vast de moeite van het filmen wel waard :D