gekke bespiering nek (incl foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 09:07

snoepjes beloning ga ik niet aan beginnen. simpelweg omdat z ebijna nik smag hebben en ik niet met een plak hooi kan gaan werken :P
laag lopen kan ze wel, maar dat doet ze alleen als ik de teugels gewoon loslaat ;) en dan heb ik weer geen contact... jaja ingewikkeld hoor, paardrijden ;)

hmz, ik had dit topic eigenlijk niet geopend om mij te moeten gaan `verdedigen` wat betreft instructie. ik heb komende week les van 1, maar ga ook een les volgen bij de instructeur van een kennis van mij die erg goed bevalt. dit ga ik doen als ik bij haar ben, en dat is toevallig over een maand. deze instructeur komt evt ook buiten zijn regio (is een uur rijden), maar ik probeer het gewoon eerst daar als ik er toch ben. en geloof me: mijn geheugen is best langer dan een maand, en ik kan ook nog de instructrice die komende week komt nog een keer laten komen ;)
bij mij is het heel duidelijk of iets klikt of niet, ik heb 1 keer les gehad van een instructrice die zelf ook zz rijd. ze zal best goed zijn, maar ik had al na 1 rondje in de bak INSTAPPEN zoiets van: eh... pardon??? Ik heb nu eenmaal mijn eigen manier van omgang met mijn paard, en die wil ik hoe dan ook houden. Ik vind dat ze bepaalde dingen mag, die die instructrice blijkbaar vond dat niet mag (het was de eerste keer op vreemd terrein in een grote bak met enge spiegels, en veel paardengehinnik om haar heen, dus ze was wat kijkerig met instappen. so wath?) en er waren dingen die ze deed waarvan ik dat gelijk afstrafte waarvan de instructrice in qwestie vond dat ik niet mocht straffen (ik vroeg galop, kreeg een flinke bok en daarna wel galop. ik gaf een tikje (gelijk bij het bokken, dus optijd!) en een `schreeuw`: heey!. dat mocht niet volgens haar, want ik vroeg galop, en ik kreeg galop. volgens haar zou ze niet snappen waarom ik strafte, en een bok mocht best als ze maar wel ook aansprong in galop... tsja... ik straf bokken af en dat blijf ik doen als dat nodig is...ik ben daar niet van gediend.)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:13

Ik had via pb beloofd aan meerdere mensen ene update te plaatsen als fysio geweest was.

De nek zat wel vast, en daardoor kon ze wel ook verklaren dat er bij haar schouder weinig spier was ontwikkeld, maar door op de juiste manier te gaan trainen straks zou dat helemaal bij trekken. Verder vond ze alles erg meevallen. Ik had een voorbeeldpaardje :) Overal wel wat kneedwerk verricht zegmaar, maar er waren geen extreme plekken ofzo. Dus dat was allemaal erg positief :)
Rijden gaat helaas voorlopig niet omdat het bij mij in mijn rug geschoten is (ik had de fysio gister denk ik harder nodig dan mijn paard ;) ). Maar zodra ik weer kan rijden maak ik een afspraak voor een les bij haar (de fysio geeft ook les dus ;) )

edit: de fysio vond trouwens dat mijn paard aan beide kanten overal het zelfde bespiert was, en niet scheef was ofzo...
Laatst bijgewerkt door zij op 21-10-09 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Re: gekke bespiering nek (incl foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:22

als dat klikt qua manier van rijden en uitleggen, zou dat ideaal zijn, kan je direct aan specifiekere punten aandacht geven.
Succes en beterschap met je rug!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:24

ja, daarom wilde ik ook oa met haar lessen... En gister klikte het iig, dus ben benieuwd hoe haar lessen zijn :) Wie weet wordt ik straks toch nog een dressuurmuts ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:17

haha,dan moet je wel een dressuurtopic maken he :P
viel dus achteraf nog mee ook.
zo zie je dan ook maar weer dat vanaf een foto je eigenlijk helemaal niet kunt oordelen he?

heb je zelf ook al de fysio gebeld? :(:)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:09

nee, en mijn vriend wil ook al niet vrij nemen en mij de hele dag masseren :'(

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:23

flauw van hem zeg! _O-

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 10:25

nou dat vond ik nou ook :P