laag lopen kan ze wel, maar dat doet ze alleen als ik de teugels gewoon loslaat
en dan heb ik weer geen contact... jaja ingewikkeld hoor, paardrijden 
hmz, ik had dit topic eigenlijk niet geopend om mij te moeten gaan `verdedigen` wat betreft instructie. ik heb komende week les van 1, maar ga ook een les volgen bij de instructeur van een kennis van mij die erg goed bevalt. dit ga ik doen als ik bij haar ben, en dat is toevallig over een maand. deze instructeur komt evt ook buiten zijn regio (is een uur rijden), maar ik probeer het gewoon eerst daar als ik er toch ben. en geloof me: mijn geheugen is best langer dan een maand, en ik kan ook nog de instructrice die komende week komt nog een keer laten komen
bij mij is het heel duidelijk of iets klikt of niet, ik heb 1 keer les gehad van een instructrice die zelf ook zz rijd. ze zal best goed zijn, maar ik had al na 1 rondje in de bak INSTAPPEN zoiets van: eh... pardon??? Ik heb nu eenmaal mijn eigen manier van omgang met mijn paard, en die wil ik hoe dan ook houden. Ik vind dat ze bepaalde dingen mag, die die instructrice blijkbaar vond dat niet mag (het was de eerste keer op vreemd terrein in een grote bak met enge spiegels, en veel paardengehinnik om haar heen, dus ze was wat kijkerig met instappen. so wath?) en er waren dingen die ze deed waarvan ik dat gelijk afstrafte waarvan de instructrice in qwestie vond dat ik niet mocht straffen (ik vroeg galop, kreeg een flinke bok en daarna wel galop. ik gaf een tikje (gelijk bij het bokken, dus optijd!) en een `schreeuw`: heey!. dat mocht niet volgens haar, want ik vroeg galop, en ik kreeg galop. volgens haar zou ze niet snappen waarom ik strafte, en een bok mocht best als ze maar wel ook aansprong in galop... tsja... ik straf bokken af en dat blijf ik doen als dat nodig is...ik ben daar niet van gediend.)
Overal wel wat kneedwerk verricht zegmaar, maar er waren geen extreme plekken ofzo. Dus dat was allemaal erg positief