LadyLynn schreef:zo... hehe, nog meer verstandige mensen zoals meliciana!..
sommige willen niet begrijpen dat het A-A-N-G-E-L-E-E-R-D(!!!!!!!!!!!!!!!!) is... pff, en aan pharagirlke... weet niet waarom je dat niet wilt begrijpen?? En je vergelijkt jou paard met die van een ander, ook zoiets IEDER PAARD IS ANDERS!
ik moet het wel in hoofdletters typen anders zie je het miss wéér niet. Maar echt.. jou paard begroet je vrolijk iedere dag?..
waarschijnlijk onderdanig (lees; bang) en bang om als hij je een keer niet begroet dat hij slaag krijgt. Want jij zegt Hoi en je paard moet waarschijnlijk op het commando HOI terughinneken. Jou paard zal nooit is iets uit zijn eigen doen, want jij hebt hem alles zo goed aangeleerd dat hij nergens een reactie op geeft behalve als jij het zegt...
wauwie, waarom ga je geen boek schrijven ofzo? of kom je een cursus geven, ik ben ZEER benieuwd naar jou theorien;
aangeleerd gedrag = afstraffen
want daar komt het bij jou op neer...
tandje lager mag ook wel jongedame! 
dit is een van de redenen waarom ik geen voorstander ben van het aanleren van steigeren........... ik heb heel regelmatig paarden enorm op hun donder moeten geven omdat ze gewoon braaf deden wat ik vroeg........... en geloof me dat is de overtreffende trap van NIET GAAF.
maar je kan het niet anders oplossen dan het paard te straffen voor het opvolgen van je commando.......... meer dan sneu, veel meer dan sneu...... maar een andere uitweg is er niet.