WWisecracker schreef:Ik heb idd de selenium gegeven, in de winkel waar ik het kocht dachten ze dat het nu geen zin meer had omdat de dag van die zware inspanning al weer 4 weken geleden is. Maar ja baat het niet schaad het niet.
Ik ben hem nu 3 dagen aan het longeren eerst 10, 15, 20 minuten.
Na het longeren ben ik nog even door het bos een rondje aan de hand gaan stappen 20/25 minuten.
Gisteren had ik het idee dat het al wat beter ging.
Maar of het nu door de selenium komt of door het lichte longeerwerk, ik weet het niet.
Maar heb wel het idee dat hij vooruitgaat, hij blijft echter aan 1 kant meer moeite hebben.
Aan de slechte kant gooit hij ook erg met zijn hoofd, briest veel en slaat af en toe met zijn voorbeen richting zijn neus. Ook gaat hij dan gallopperen met zijn hoofd schuin heel hoog in de lucht. Maar dat is vooral aan het begin.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders laat ik de osteopaat nog even komen (Martin van den Dungen).
Ik sluit me aan bij de 2 voorgangers. De waarden waar niet schrikbaarend hoog maar wel verhoogd wat idd duid op een spierbevangenheid die er is geweest. Ik zou rustig aan doen en het houden bij een rustig in spanning van max een half uur en dan kijken hoe het gaat. Zoals je zelf al zegt.
Succes en sterkte.
(mijn paard had 2 dagen nadat we 20 min hadden gestapt en max 4 min hadden gedraaft nog steeds een lichte verhoging)
In elk geval bedankt voor het meedenken en je tips!