Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misty_MMS schreef:Sporen zijn álleen bedoeld voor ZIJGANGEN!
Dus níet om je pony een flinke por mee te geven als hij niet voorwaarts is. Het lijkt me sterk dat je al met zijgangen bezig bent, maar ik weet überhaupt niet waar je mee bezig bent...
daniella74 schreef:Misty_MMS schreef:Sporen zijn álleen bedoeld voor ZIJGANGEN!
Dus níet om je pony een flinke por mee te geven als hij niet voorwaarts is. Het lijkt me sterk dat je al met zijgangen bezig bent, maar ik weet überhaupt niet waar je mee bezig bent...
Ik geloof dat jij ook totaal niet weet waar je mee bezig bent
maaikelhorse schreef:xJakoline schreef:ik vraag me eigenlijk wel af of dat je wel ervaring hebt met inrijden,
aangezien ik dit topic van je zag;
[RT-P] shetlander hengst inrijden.
ja, ik heb al eerder een shetlander merrie ingereden, dat was met ervaring, daar zijn we heel ver gekomen, ze liep bij de eerste keer dat ik er op reed al een beetje aan de teugel. daarna werd het steeds beter
xJakoline schreef:maaikelhorse schreef:ja, ik heb al eerder een shetlander merrie ingereden, dat was met ervaring, daar zijn we heel ver gekomen, ze liep bij de eerste keer dat ik er op reed al een beetje aan de teugel. daarna werd het steeds beter
waarom vroeg je dan hoe je een pony moet inrijden als je dat al eerder hebt gedaan? ;O
En heb je die merrie ook met sporen in gereden? En de eerste keer is het echt niet belangrijk als die pony de eerste keer aan de teugel loopt!
maaikelhorse schreef:ik heb een vraag: shetlander hengst inrijden, met of zonder sporen?
de pony's zijn volgensmij aardig jong.
ik heb ooit gehoord dat als je spoor koker raakt ofzo dat de bal in de koker schiet ofzo? ik snapte het ook niet helemaal,eentje is nie voorwaarts, die loopt vaak alleen maar achterwaarts
nu rij ik zo ook in, een keer per week of 2 keer per week, maar ik rij nu zonder sporen
groetjs maaike
superwoman schreef:Boya schreef:Een paard kan nooooooooooit de 1e keer al een beetje aan de teugel lopen.
hoezo niet?
daniella74 schreef:Aanleuning betekent volgens mij niet meer dan dat het paard de hand van de ruiter opzoekt. Zie niet in waarom een paard dat vertrouwen heeft in de africhter dat niet kan doen.
Boya schreef:Als je voor de 1e keer op een paard zit, lijkt het mee heeeeeel stug dat een paard de hand van de ruiter al zoekt. Zeker bij deze TS