Aan de teugel HO maar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:41

tamaraM schreef:
Longeren loopt hij koppie in de lucht.
Maar bij de vorige eigenaresse was hij ook zo.
En die kon hem wel even door pakken want het is gewoon een manier van niet willen.
op andere paarden lukt het mij allemaal met gemak maar bij hem niet.
Ik ben gestopt met de les omdat het donker savonds werdt en zij niet anders kon over een tijdje krijg ik een andere misschiien

Het paard wil het WEL[b] en zie je [b]EIGEN fouten eens in ;)

Neem les van iemand die goed kan rijden en het ook goed kan overbrengen.

Kaka

Re: Aan de teugel HO maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:56

Mogelijk is dit paard een stapje te hoog voor je. En ja, ik spreek uit ervaring. Rij zelf al 20 jaar en sinds kort regelmatig een voormalig Lichte Toer paard. Geloof me, ondanks dat ik best leuk kan rondsturen, heb ik zo verschrikkelijk veel moeite met dit paard gehad. Alle trucjes om niet te werken zijn bij deze dame bekend. Zodra ik niet voldoende rij of dingen net iets anders vraag dan goedkeuring van mevrouw kan wegdragen, kan ik het vergeten (en dat zijn kleine dingetjes als de plaats van mijn handen. Te laag: denk maar niet dat ze ontspant). Ondanks dat alle knoppen erop zitten, heb ik moeite ze te vinden omdat ze zo gefinetuned is. Hoe hoger opgeleid het paard, hoe moeilijker te rijden, zeker als jij nog niet zo gefinetuned bent.

Ik zeg niet dat dit het geval is met jouw paard, maar het behoort wel tot de mogelijkheden. Alleen hele goede instructie kan je dan helpen.

Scum

Re: Aan de teugel HO maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:18