Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fenno schreef:een zeer wreed inwerkend halster?

Fenno schreef:ik ben 14 jaar en rijd nu 4 jaar paard. En ik heb Monty's boek gelezen en daar staat juist in dat zijn vader paarden breekt en dat hij daar heel erg optegen is...
Fenno schreef:ja, dat opzij sturen heb ik al wel geprobeerd maar wat hij dan doet is ook niet echt de reacti ewaar je op zit te wachten... Hij draait zijn hoofd helemaal naar je en gaat dan een beetj emet mijn voet zitten klooien..maarj aik zal rustig aan doen.
Fenno schreef:IK woon in hoogeveen
siskeh schreef:@ steefjevos:
was dat toevallig over na het kijken van een dvd waarin hij in 30 min. een paard inrijd?
dat was bij mij wel het geval namelijk, maar heb nooit een boek gelezen van hem!
Viel me toch wat tegen, dat hij gewoon erop ging zitten. Ik heb hem niet werkelijk zien breken, zoals hij vertelde dat zijn vader het deed (paarden echt vastbinden met touwen totdat ze stijf van de stress stonden en erbij stonden als zombies en zich daardoor 'overgaven' en ze toen tot 'mak' werden bestempeld)
Denk gewoon aan díe verhalen als ik het lees, niet aan díe man.
. In ieder geval bedankt.
alleen geld is op