Tips betere middendraf.. ( Geen verschil in proef ! )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cube

Re: Tips betere middendraf.. ( Geen verschil in proef ! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:29

Klopt inderdaad, heb je helemaal gelijk in. Maar een overgang arbeidsstap - middenstap is heel erg klein, zeker in een B- of L-proef. Persoonlijk heb ik nog maar weinig mensen een goede overgang van arbeidsstap naar middenstap zien rijden, dat je echt zegt; He, dat is tenminste een overgang! Vaak zie je na enkele passen dat het paard verlengt in het frame, de hals en de passen.
Door stiekem wat eerder te beginnen met verruimen, ziet de jury op de diagonaal een paard wat zijn passen, frame en hals verlengt. Daarna kan je bij de hoekletter weer een mooie overgang terugrijden naar arbeidsstap. Wanneer je namelijk 10 passen nodig hebt om te verruimen, ben je over de helft voordat je een zichtbare middenstap hebt en heb je je 5 al staan.
Zoals ik al zei is bovenstaande een klein trucje om de jury (en met name jezelf ook!!) voor de gek te houden. Maar zolang je dit thuis oefent, kan het naar mijn idee absoluut geen kwaad om dit toe te passen. Kan je echter in enkele passen een overgang laten zien, is het natuurlijk stom om eerder dan de gevraagde letter je paard al te laten verruimen.[/quote]

Thuis oefenen staat voorop, en idd zolang je het thuis oefent is er ook niet zoveel aan de hand.
Persoonlijk zie ik vaak een betere middenstap dan een arbeidsstap. Doordat het paard meer teugel krijgt, kan hij overstappen. In stap wordt er vaak veel te veel terug gereden met de hand, waardoor het achterbeen van het paard geen ruimte krijgt. Doordat ze teugel krijgen en er met meer been gereden wordt, kunnen paarden vaak wel stappen.[/quote]

Gefeliciteers Kiimmiie! Bem het wel met bovenstaande eens.

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:03

als je middendraf wil doen denk er om dat als je been geeft met je handen wel toestaat! (ik weet niet of je dit wel of niet doet maar is een tip) zodat ie voor int schouder wel de ruimte krijgt!
en zorg ervoor dat ie eerst goed voor t been is (zweep tegelijk met been en uiteindelijk moet ie alleen op je been reageren!) goed dat je al veel (schijn-)overgangen rijd!!
succes met de wedstrijden!!