Isabonny schreef:Hoi Femke,
Als je met dat buurmeisje hetzelfde meisje bedoelt als wat toen mee was toen jullie naar Bonny kwamen kijken om haar te kopen, dan denk ik toch dat zij niet de juiste hulp is.
Tenminste niet de hulp die de schrijvers in dit topic bedoelen. Ze hebben het over ervaren instructrices, en dat is jouw buurmeisje niet (als ik tenminste de juiste persoon voor me heb).
Zij kan je helpen Bonny vast te houden en met je meegaan met een buitenritje, maar voor de rest moet je er niet te veel van verwachten. Ik heb Annick (de laatste verzorgster vasn Bonny) echt vooruit zien gaan doordat ze les kreeg van een goede instructrice.
De instructrice heeft zelf ook nog op Bonny gezeten, om te voelen wat ze deed. En ikl moet zeggen dat ze Bonny haarfijn aanvoelde en daardoor dus ook zo goed les kon geven. Je moet iemand hebben die Bonny's gedragingen begrjipt en daar op in kan spelen. Dat kan alleen een goede instructrice en niet een buurmeisje.
Bij ons werd Bonny voornamelijk voor buitenritten gebruikt. Dan hoefde ze nooit alleen, ze ging altijd samen met Isabel. Wat dat aangaat moet Bonny dus dressuurmatig nog erg veel leren. Van die ene keer in de week les bij de ponyclub stak ze niet erg veel op, want ze maakte altijd dat ze zich achter de billen van Isabel kon verstoppen. Vervolgens heeft ze ca. 1 jaar op wei gestaan, omdat haar 1e verzorgster te groot voor haar was geworden en toen is ze weer ca. 4 maanden door Annick bereden. En die was eigenlijk net goed op weg met haar les.
Heey

M'n buurmeisje helpt niet alltijd meestal met poetsen en als we eens gaan wandelen,met rijden zit ik er meestal op.
Ik rijd bijna iedere dag,als het kan met het weer enz.
Dan gaat het goed ze loopt nu heerlijk ontspannen draf en stap gaan gewoon super.
Maar ik weet dat Bonny het kan mischien dat bij mij in de straat (is een ouder iemand) me kan helpen zij hebben zelf 4paarden en een bak

Maar als ik goede hulp heb,als het weer morgen goed is en de wei niet al te nat is,ga ik goed figuren rijden en en dan kijken hoe het uitpakt.
Bedankt voor alle reactie's

totdat Annick hem wat beter onder controle had.