Ik heb een paar problems!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femmiel

Re: Ik heb een paar problems!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 14:35

Isabonny schreef:
Hoi Femke,

Als je met dat buurmeisje hetzelfde meisje bedoelt als wat toen mee was toen jullie naar Bonny kwamen kijken om haar te kopen, dan denk ik toch dat zij niet de juiste hulp is.
Tenminste niet de hulp die de schrijvers in dit topic bedoelen. Ze hebben het over ervaren instructrices, en dat is jouw buurmeisje niet (als ik tenminste de juiste persoon voor me heb).

Zij kan je helpen Bonny vast te houden en met je meegaan met een buitenritje, maar voor de rest moet je er niet te veel van verwachten. Ik heb Annick (de laatste verzorgster vasn Bonny) echt vooruit zien gaan doordat ze les kreeg van een goede instructrice.
De instructrice heeft zelf ook nog op Bonny gezeten, om te voelen wat ze deed. En ikl moet zeggen dat ze Bonny haarfijn aanvoelde en daardoor dus ook zo goed les kon geven. Je moet iemand hebben die Bonny's gedragingen begrjipt en daar op in kan spelen. Dat kan alleen een goede instructrice en niet een buurmeisje.

Bij ons werd Bonny voornamelijk voor buitenritten gebruikt. Dan hoefde ze nooit alleen, ze ging altijd samen met Isabel. Wat dat aangaat moet Bonny dus dressuurmatig nog erg veel leren. Van die ene keer in de week les bij de ponyclub stak ze niet erg veel op, want ze maakte altijd dat ze zich achter de billen van Isabel kon verstoppen. Vervolgens heeft ze ca. 1 jaar op wei gestaan, omdat haar 1e verzorgster te groot voor haar was geworden en toen is ze weer ca. 4 maanden door Annick bereden. En die was eigenlijk net goed op weg met haar les.

Heey Lachen
M'n buurmeisje helpt niet alltijd meestal met poetsen en als we eens gaan wandelen,met rijden zit ik er meestal op.
Ik rijd bijna iedere dag,als het kan met het weer enz.
Dan gaat het goed ze loopt nu heerlijk ontspannen draf en stap gaan gewoon super.
Maar ik weet dat Bonny het kan mischien dat bij mij in de straat (is een ouder iemand) me kan helpen zij hebben zelf 4paarden en een bak Lachen
Maar als ik goede hulp heb,als het weer morgen goed is en de wei niet al te nat is,ga ik goed figuren rijden en en dan kijken hoe het uitpakt.
Bedankt voor alle reactie's Lachen

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 14:37

Het viel me op laats.
Dat als Bonny de weide in galopeerd galopeerd ze wel gewoon rustig..??
Dan zouw dit onder het zadel toch ook moeten kunnen ...??

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:25

sorry maar een buurmeisje dat beetje komt poetsen en mee wandeld als je buiten gaat rijden, die hulp bedoel ik niet. ik bedoel professionele hulp en begeleiding. iemand die jou dingen kan vertellen, (op)wijzen, kan laten zien en voelen.

zeker moet ie onder het zadel ook rustig kunnen galopperen, maar dat kan iedereen je via internet vertellen, maar het uitvoeren is heel wat anders.
als je echt wilt leren zal je toch echt les moeten gaan nemen.
de keuze is natuurlijk aan jezelf...

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:27

Hallo,
Ik heb zo goed als mogelijk met mijn ouders geregeld dat ik thuis priveles krijg Haha!
Omdat ik nu om de week naar de manege en dan om de week waarschijnlijk prive les ga krijgen thuis.
Ik moet alleen de juiste persoon nog vinden,en alles een beetje regelen.
Weet iemand mischien waar ik veel mensen kan vinden die dat doen.....???
Groetjes Femke En fijne feestdagen Haha!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 12:54

Zijn er geen site's waar je mensen kan vinden die thuis les geven...???

Groetjes Femke

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:56

misschien eens kijken op marktplaats ofzo? Lachen veel succes!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 13:01

Melissaaaaa schreef:
misschien eens kijken op marktplaats ofzo? Lachen veel succes!

Oké bedankt Haha!

Fijne Feestdagen Iedereen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:17

femmiel; rechtsonder zit een edit button. Die kun je gebruiken om een berichtje nog aan te passen.
Dan hoef je niet elke keer een nieuw bericht te plaatsen Knipoog

Een oproep voor een instructeur kun je op EA plaatsen. Daar is dit niet het goede forum voor.
Veel succes ermee.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:34

Hallo,

Alweer lang geleden dat ik heb gereageerd.

Ik ging op zoek naar een les in de buurt nu hub ik een nieuwe manege gevonden waar ik iedere zaterdag les ga krijgen samen met Bonny.
Dan vertrek ik s'morgens met een vriendin met haar pony en met Bonny naar de manege :)

Ik ga de eerste weken gewoon op een pony van daar rijden en daarna samen met Bonny

Zijn er mischien nog dingetjes die ik voor mijn les kan oefenen om toch goed voorbereid te zijn.

Groetjes Femke&Bonny :o

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:39

Onder je les, gewoon rijden zoals je altijd al doet :) .

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:52

intral schreef:
Onder je les, gewoon rijden zoals je altijd al doet :) .

Okeys :D
Bedankt voor je Reactie :Y)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:48

Hee, wat goed Femke!
Kun je Bonny daar dan stallen als je op een pony van hun les hebt?
Denk er aan als je met Bonny in de les gaat: Bonny is een kontenkruiper. Ze is met mijn Isabel opgegroeit en met Isabel naar de les gegaan. Daar heeft ze zich de onhebbelijkheid aangeleerd om elke keer zich om te draaien en in galop naar Isabel toe te rennen, om dan tegen Isabels kont aan tot stilstand te komen. Ik voelde elke keer een Boink....en dan was Bonny weer achter me. Isabel gaf daar niks om, maar vreemde paarden zijn daar niet zo van gediend.

We hebben 1 jaar Isabel uit de les van Bonny gehaald. Dat was even schrikken voor haar, want toen had ze even niemand waar ze zich achterin kon verstoppen. Toen ging het dus wel beter (kan ook komen doordat Debby, de toenmalige ruiter wat ouder en groter werd en dus wat meer macht over Bonny begon te krijgen).
Het viel me echter op dat Annick (de 2e verzorgster van Bonny) weer met hetzelfde probleem zat. De eerste keer dat ze met Bonny in de les kwam, heeft Bonny een loopje met haar genomen om weer zo snel mogelijk achter een pony te komen en toen kwam ze dus niet op tijd stop en botste ze tegen de pony voor haar aan. Gevolg was dat de kinderen in de les (met name degeen waar ze tegenaan gebotst was) bang werden en ze Bonny niet meer in de les wilden }:0 totdat Annick hem wat beter onder controle had.

Ik wil je nu niet ongerust maken of zo. Maar dan weet je in ieder geval wat je te wachten kan staan. Jij hebt Bonny inmiddels al meer dan 1 jaar en rijdt er veel vaker op dan Annick heeft gedaan in de 4-5 maanden dat zij er 2 x per week op reed. Dus jij zult Bonny al heel wat beter aanvoelen als haar. Dat deed je zelfs de allereerste keer al toen je erop zat.
Maar hou er dus rekening mee dat je Bonny op tijd terug moet nemen, zodat je botsingen kunt voorkomen. En dan: op 2 teugels terugnemen. Niet aan 1 teugel gaan trekken om haar op een volte proberen te trekken. Dat heeft namelijk geen nut bij haar. Ze rent dan gewoon met haar hoofd opzij getrokken gewoon rechtdoor in de richting waar ze als laatst een paard/pony heeft zien lopen.

En wat dus echt goed helpt bij Bonny is: veel oefeningen acher elkaar doen. Haar constant bezig houden. Als dat tenminste mag in de manegeles en jullie niet in een rijtje achter elkaar moeten blijven rijden.
Zolang je Bonny bezig houdt met de ene volte na de andere slangevolte, afwenden, gebroken lijn enz. ontspant ze zich en zal ze niet zo vlug een loopje met je nemen.

Maar je moet er natuurlijk wel bij stilstaan dat een nieuwe manege met allemaal nieuwe paarden ook voor Bonny erg spannend is. Dan zal ze toch wel een paar keer erg kijkerig zijn.

Veel succes ermee!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:28

Isabonny schreef:
Hee, wat goed Femke!
Kun je Bonny daar dan stallen als je op een pony van hun les hebt?
Denk er aan als je met Bonny in de les gaat: Bonny is een kontenkruiper. Ze is met mijn Isabel opgegroeit en met Isabel naar de les gegaan. Daar heeft ze zich de onhebbelijkheid aangeleerd om elke keer zich om te draaien en in galop naar Isabel toe te rennen, om dan tegen Isabels kont aan tot stilstand te komen. Ik voelde elke keer een Boink....en dan was Bonny weer achter me. Isabel gaf daar niks om, maar vreemde paarden zijn daar niet zo van gediend.

We hebben 1 jaar Isabel uit de les van Bonny gehaald. Dat was even schrikken voor haar, want toen had ze even niemand waar ze zich achterin kon verstoppen. Toen ging het dus wel beter (kan ook komen doordat Debby, de toenmalige ruiter wat ouder en groter werd en dus wat meer macht over Bonny begon te krijgen).
Het viel me echter op dat Annick (de 2e verzorgster van Bonny) weer met hetzelfde probleem zat. De eerste keer dat ze met Bonny in de les kwam, heeft Bonny een loopje met haar genomen om weer zo snel mogelijk achter een pony te komen en toen kwam ze dus niet op tijd stop en botste ze tegen de pony voor haar aan. Gevolg was dat de kinderen in de les (met name degeen waar ze tegenaan gebotst was) bang werden en ze Bonny niet meer in de les wilden }:0 totdat Annick hem wat beter onder controle had.

Ik wil je nu niet ongerust maken of zo. Maar dan weet je in ieder geval wat je te wachten kan staan. Jij hebt Bonny inmiddels al meer dan 1 jaar en rijdt er veel vaker op dan Annick heeft gedaan in de 4-5 maanden dat zij er 2 x per week op reed. Dus jij zult Bonny al heel wat beter aanvoelen als haar. Dat deed je zelfs de allereerste keer al toen je erop zat.
Maar hou er dus rekening mee dat je Bonny op tijd terug moet nemen, zodat je botsingen kunt voorkomen. En dan: op 2 teugels terugnemen. Niet aan 1 teugel gaan trekken om haar op een volte proberen te trekken. Dat heeft namelijk geen nut bij haar. Ze rent dan gewoon met haar hoofd opzij getrokken gewoon rechtdoor in de richting waar ze als laatst een paard/pony heeft zien lopen.

En wat dus echt goed helpt bij Bonny is: veel oefeningen acher elkaar doen. Haar constant bezig houden. Als dat tenminste mag in de manegeles en jullie niet in een rijtje achter elkaar moeten blijven rijden.
Zolang je Bonny bezig houdt met de ene volte na de andere slangevolte, afwenden, gebroken lijn enz. ontspant ze zich en zal ze niet zo vlug een loopje met je nemen.

Maar je moet er natuurlijk wel bij stilstaan dat een nieuwe manege met allemaal nieuwe paarden ook voor Bonny erg spannend is. Dan zal ze toch wel een paar keer erg kijkerig zijn.

Veel succes ermee!

Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Het is een andere manege dan waar ik eerst zat,ze doen waar ik nu ga veel meer met overgangen dus 2 minuten stappen en dan weer even drafen ect.
IK ga de eerste keer gewoon even met mijn vader zodat ze daar kunnen kijken hoe ze mij en Bonny kunneh helpen maar ik ben ervan overtuigd dat dat goed gaat komen.
Vrijdag ga ik met mijn vriendin samen met haar pony ze samen even poetsen en dan een stukje wandelen zodat ze aan elkaar kunnen wennen.
Mijn eerste les met Bonny is pas over een paar weken.
Maar tegen mij zijden ze eerst dat ik Bonny dan achter een pony moet houden,maar zorda ik dat doe gaat ze aan die kont duwen om erachter uit de komen daarom vond ik dat wel eng
Maar Ik wacht rustig op de les af en we zien wel een ding weet ik zeker dat we allebei veel gaan leren :D

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:39

Kun je op die manege dan niet eerst een paar prive lessen krijgen met je eigen pony? Totdat je wat meer controle hebt en zij gewent is aan de nieuwe omgeving? Of eventueel een les samen met je vriendin? In een groepsles kunnen ze je niet alle aandacht geven mocht het niet goed gaan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:58

Jargeau schreef:
Kun je op die manege dan niet eerst een paar prive lessen krijgen met je eigen pony? Totdat je wat meer controle hebt en zij gewent is aan de nieuwe omgeving? Of eventueel een les samen met je vriendin? In een groepsles kunnen ze je niet alle aandacht geven mocht het niet goed gaan.

Ja, dat is precies wat er bij de laatste verzorgster mis ging (toen Bonny nog van ons was). Nu kwam dat misschien ook omdat ze bij redelijke beginners in de les kwam, die snel bang werden van zo'n felle pony in de les. Maar dat was dan ook de reden dat Bonny de les uitmoest. Ze konden niet alle aandacht aan Bonny geven. De rest van de les moest ook doorgaan.

Ik weet natuurlijk niet hoe goed Femke nu al met Bonny door een deur kan. Maar mij lijkt dat het beter gaat als met de laatste verzorgster, want die had een beetje floep voor Bonny. Femke daarentegen is de rust zelve. Die laat zich niet zo gauw van de wijs brengen, he Femke!

Klaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:56

mischhien is het een balansprobleem, aangezien je zegt dat ze in de wei wel rustig galopeerd, maar niet onder het zadel? probeer als je aangalopeerd meteen weer te draven, zonder dat ze eigelijk de kans had om hard te gaan, en hoe spring je aan? ik heb de fout bij 'n paard gemaakt om ruw aan te springen (schop) dus telkens ging hij hard aangaloperen, dus probeer het rustig, en pas galoperen als de draf goed gaat! (dus helemaal onder controle)

succes, ook met de andere problemen!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:24

Hallo,

Over 3 weken ga ik voor het eerst naar die manege,de eerste keer huren we gewoon de bak af en dan kan de instruktiche even kijken hoe Bonny reageerd ect.
Is ook wel even fijn dat ze even kan wennen enz.

Ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen.
Het putten probleem is duidelijk aan het minderen,laatst ging ik haar even halen en toen liep ze er netjes omheen dus niet liggen duwen trekken om er niet langs te hoeven.

Maar morgen weer even rijden kijken hoe het gaat.
We gaan eraan werken iedereen bedankt voor de reacties!
Groetjes Femke!