Ik wil naar links hij gaat naar rechts, paard luistert niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Re: Ik wil naar links hij gaat naar rechts, paard luistert niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:13

Suusje92 schreef:
Okay ik heb toenet het topic doorgezelen en het klinkt raar en dom maar ik wil echt alleen maar horen wat ik wil horen!

En ik ga dus volgende week op les en ik zal tot die tijd m alleen longeren of m aan de longe rijden totdat er in de les naar een oplossing kan worden gevonden.

Ik heb fouten gemaakt, die niet recht kunnen als ik het zo begrijp.

Ik heb domme dingen gedaan en gezegt en aparte opmerkingen gedaan.

Ik heb hier weer wat goeds van geleerd en zal de goekgekeurde opties(de tips van jullie) gaan proberen.

Ik zal zonder zweep of sporen gaan rijden en eens zien hoe daar op reageert.

Ik laat nog horen hoe het ging de 1e les en wat ik al dan die les heb geleerd of waar ik aan moet werken.

Sorry voor mijn vage gedrag en teksten en ik zal op mijn spelfouten letten.

typfouten gecorrigeerd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:54

Als je dit oprecht meent, en daar ga ik vanuit, wens ik je er heel veel succes mee. Ik denk dat je het beste af bent met goed les, die kan de situatie ter plekke inschatten, en jou helpen.

*en bedankt voor het corrigeren, dat werkt echt een stuk fijner*

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:56

he he ik kan het wel alleen soms dan denk ik eraan halverwege het typen van ohjah ff nakijken en dan vergete ik 't en dan plaats ik t Tong uitsteken

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:09

Luister eens even,

Ik zal maar met de deur in huis vallen.
Wat jij doet is werkelijk schandalig.
Dit forum is gebasseerd op het idee dat je reacties van anderen vraagt. Je kunt niet eisen dat die alleen maar positief zijn.

Mijn leerlingen mogen van mij alles doen en alle mogelijke fouten maken. Maar ze mogen het paard NIET pijn doen en met disrespect behandelen. Scherpere sporen als oplossing, de zweep, nota bene de SLOF, die funest is bij verkeerd gebruik. En het lijkt me sterk dat jij hem goed gebruikt, want kan je bijvoorbeeld vier teugels afzonderlijk coordineren?

Het probleem komt door jouw onkunnen. Dat geeft niet, iedereen heeft dingen te leren. Maar houd het wel bij jezelf en laat het paard niet de dupe worden. Dat is wat je nu doet, arm ding. Ik zie het al voor me, voor helemaal opgesloten met de slof en achter de scherpe sporen er in.

Denk hier alsjeblieft over na, het is in het belang van het paard en uiteindelijk ook in jouw rijplezier. Zoek het alsjeblieft bij jezelf en leg het niet bij het paard. Ik weet hoe moeilijk het is, maar het is de enige manier, echt. Ik rijd momenteel Z1, dus ik denk er wel iets van te weten. In ieder geval dat liefde en respect naar je paard toe vruchtbaar is.

Groetjes

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:11

saral schreef:
Luister eens even,

Ik zal maar met de deur in huis vallen.
Wat jij doet is werkelijk schandalig.
Dit forum is gebasseerd op het idee dat je reacties van anderen vraagt. Je kunt niet eisen dat die alleen maar positief zijn.

Mijn leerlingen mogen van mij alles doen en alle mogelijke fouten maken. Maar ze mogen het paard NIET pijn doen en met disrespect behandelen. Scherpere sporen als oplossing, de zweep, nota bene de SLOF, die funest is bij verkeerd gebruik. En het lijkt me sterk dat jij hem goed gebruikt, want kan je bijvoorbeeld vier teugels afzonderlijk coordineren?

Het probleem komt door jouw onkunnen. Dat geeft niet, iedereen heeft dingen te leren. Maar houd het wel bij jezelf en laat het paard niet de dupe worden. Dat is wat je nu doet, arm ding. Ik zie het al voor me, voor helemaal opgesloten met de slof en achter de scherpe sporen er in.

Denk hier alsjeblieft over na, het is in het belang van het paard en uiteindelijk ook in jouw rijplezier. Zoek het alsjeblieft bij jezelf en leg het niet bij het paard. Ik weet hoe moeilijk het is, maar het is de enige manier, echt. Ik rijd momenteel Z1, dus ik denk er wel iets van te weten. In ieder geval dat liefde en respect naar je paard toe vruchtbaar is.

Groetjes

Dit bericht plaatsen heft geen nut meer gehad, probleem opgelost en uitgepraat.

Dus dit topic is verleden tijd en zal niet meer in gereageerd worden, omdat er al een oplossing is gevonden.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:13

het valt me wel op(niet kwaad bedoelt) dat mensen die zich nu hebben gerregistreerd zich hier meteen ten woorde doen, alsof ze via via horen. Wil hier niet verder op in gaan, maar het viel me op.

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:21

Er wordt ook over gepraat, o.a. op school.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:29

n.v.t.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:44

Op school in het begin van het jaar deed je ook beetje vreemd. Tijdens NL hadden we discussie over rollkur, ging jij die vergelijken met een slof.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:48

oh doe ik vreemd? nou ja sommige mensen zijn nou eenmaal zo maar een slof vergelijken met rollkur? kan me het neit herinneren maar tja zal wel zo wezen het is nu al verleden. Kan misshcien wel maar meer dingen worden er wel een smee vergeleken
Laatst bijgewerkt door Suusje92 op 05-10-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:48

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 05-10-08 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:51

agh iedereen heeft zijn of haar mening over rollkurde 1e vind eht de prefecte methode de ander een afstraffing en een verpesting van het paard

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:52

Dan nog, rollkur zijn meningen over verdeeld. Maar vind de slof en rollkur toch echt iets héél compleets anders.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:54

nou ja zal wel.. vind eht nu eigenlijk iets heel anders maar misshcien ahd ik ermee bedoelt dat je bij rollkur een paard in de krul trekt als je eht fout doet en bij de slof ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:57

Kunnen jullie die privediscussie ook via privéberichten doen?

TS: ik wens je veel succes met de les, met een beetje goed les ben je hier normaal zo overheen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:13

Suusje92 schreef:
het valt me wel op(niet kwaad bedoelt) dat mensen die zich nu hebben gerregistreerd zich hier meteen ten woorde doen, alsof ze via via horen. Wil hier niet verder op in gaan, maar het viel me op.

even off-topic....wat goed je kunt NIET wel goed schrijven,ik dacht dat je in dialect schreef of zo.
Heb je inmiddels alweer gereden?
Misschien gaat het in ene wel weer goed,ik heb vroeger ook z'on periode gehad met m'n fries,dat heeft alleen heel kort geduurd.
Je brengt wel veel nieuwe bokkers aan....worden die speciaal lid om jou dwars te zitten??
Interessant.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:15

RCHLLKE schreef:
Dan nog, rollkur zijn meningen over verdeeld. Maar vind de slof en rollkur toch echt iets héél compleets anders.

een hele strakke slof heeft bijna hetzelfde effect als een roll-kur,ik vind dat ts daarin gelijk heeft.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:33

Ik heb begrepen dat jij en helga het zelde paardje rijden verzorgen, rij jij op het zadel wat helga in haar longeer topicje op de rug had zitten.

zo ja stoppen met rijden en eerst een zadelmaker er bij halen, dat zadel licht echt lang niet goed op de rug van het paardje. op die manier doet het zeer en zal hij zeker zo blijven doen.

Verder ja ik ga het toch zeggen, neem les. echt waar en tot die tijd niet rijden, je maakt het probleem met al die middeltjes veel erger, en dat is o zo zonde voor het paardje, die waarschijnlijk gewoon nog nooit goed is aangereden.
sorry dat ik het zo hardt zeg hoor, maar zo denk ik er over.

er is geen ruiter die zonder les verder komt, dus jij ook niet, ook niet met je zogenaamde ervaring, anders had je het wel opgelost.

geef gewoon toe dat het niet gaat lukken, zoek les er is altijd wel iemand in de buurt die wel plek heeft, woon zelf in de nop en er zijn er genoeg die les geven hier in de buurt.

succes verder.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:09

TS heeft inmiddels haar fouten toegegeven en dat vind ik heel dapper! Chapeau. jammer dat ze achteraf nog wat natrappen krijgt van 'klasgenootjes' die er een voorval van begin van het schooljaar bij gaan halen wat hier totaal niet op van toepassing is. Niet nodig. Hou het bij inhoudelijk commentaar en spreek de rest face to face uit. One on one, dus niet allemaal tegen 1.
Goed, ik hoop TS, dat het kwartje echt gevallen is en dat je een kundige instructeur hebt gevonden. Succes met je bijrijpaardje

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:13

Ts, goed dat je je fouten inziet, ik hoop dat je ook daadwerkelijk op les gaat want zo te lezen zal dat niet verkeerd zijn. Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat.

Jou probleem is een duidelijk rijtechnisch probleem vanuit jezelf gekomen, dit moet je dus zelf weer gaan oplossen doormiddel van góed les!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:24

Ik vind het ook niet nodig om zo na te trappen... en mensen die haar irl kennen, ik zou zeggen, trek je ballen aan en bespreek de dingen ook daar... dit is toch de kleutertuin niet meer???

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:51

nee gelukkig niet Tong uitsteken tja je kan een topic openen over rollkur vergeleken met slof maar tja die bestaat volgens mij al.

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:50

Ehm. Waar precies slaat dat dan op?

rixta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:54

Zweep aan de linker kant als je rechts wil luistert hij niet fel met been en een klein tikje

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 17:18

Dit topic heeft al een oplossing Lachen dus reageren heetf geen nut meer.