Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:23

pol013 schreef:
Ik kan flow ook wel even toepassen op mijn paard.

Als we aan het rijden zijn en ik zorg voor voldoende uitdaging (ik maak het hem dus een beetje moeilijk) dan gaat hij naar verloop van tijd super lopen. Hij is volledig op het werk gericht, laat zich niet afleiden en geeft niet zo snel een vermoeide indruk. (flow dus)

Als ik onvoldoende uitdaging weet te brengen, loopt hij van begin tot eind te sloffen en heeft alle tijd om te schrikken (geen flow)
Als ik het te moeilijk maak, gooit hij er met de pet naar en geeft eerder een vermoeid gevoel. (geen flow)

Maar heb nog steeds geen idee of dit de flow is die lielle bedoelt.

wahahaahah of de ultime uitleg van flow: Je zit te bokken in dit topic, iemand vraagt je iets maar jij luisterd niet. 'even' later kijk je op en blijkt het stikdonker te zijn om je heen, het is 2 uur 's nachts en je hebt zere ogen. Oeps was je al zo lang bezig?

ja, dat bedoel ik dus volledig. En in die staat kun je dus presteren, en dat bereik je niet in uitsluitend ontspanning. Ik kan me dat studievoorbeeld echt herinneren, heb zo 4 uur lang Latijnse teksten zitten vertalen, en kwam in het pikdonker met 1 kleine burealamp weer bij.

/edit
typo

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:24

Wouter24 schreef:
Hier mankeert zeker ook vanalles aan?

Afbeelding
Mooie draf, mooi "uphill", voor en achterbenen in overeenstemming, maar 3e wervel als hoogste punt en neus achter de loodlijn (al lijkt dat niet direct zo door het "uphill" gaan: trek de lijn van de voorkant van het gezicht eens door naar de grond, die komt uit onder waar de knie nu zit en zou net vóór de hoef moeten uitkomen).

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:29

Nee QQQQ dan is ie tegen de hand...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:32

Nee Mireille, dat is ie niet als ie je hand volgt.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:41

M3isSi3j schreef:
Ik wil hier verder niet over oordelen (dus niet beoordelen of verordelen) simpelweg omdat ik niet de kennis en ervaring hiertoe heb.

Wat me wel opviel waren deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze is duidelijk te zien dat het paard de hand niet volgt.. kan een moment opname zijn geweest.. was er verder niet bij en zoals ik al zei: oordeel er verder niet over..

Inderdaad, het zal wel een momentopname zijn geweest, omdat er geen spanning op de teugels staat!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:43

Als Gribaldi zo zou lopen als jij beschrijft Q, dan zou hij de kracht die van achteren door zijn lijf naar voren vloeit aan de voorkant gebruiken om zich eruit te drukken. Misschien is er dan wel sprake van een "stabielere" aanleuning, maar zeker geen vriendelijke. Als er dan überhaupt wel sprake is van aanleuning trouwens, volgens mij wordt het dan meer een krachtspelletje om hem nog wel "rond" te houden. Bovenstaande foto laat gewoon een paard zien die met een prachtige zelfhouding door de baan gaat, die ontstaat uit het goede gebruik van de rest van z'n lijf.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:47

Ik zal wel wat missen, maar zoals ik bovenstaande begrijp willen de klassieke ruiters alhier dus dat er een constante druk is op de teugels.... wat is er met het aloude überstreichen gebeurd? Wat is er gebeurd met het ideaalbeeld van lichtheid, souplesse en harmonie tussen ruiter en paard? Wat is er gebeurd met het doel om met zo min mogelijk hulpen zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:48

Aimee schreef:
Als Gribaldi zo zou lopen als jij beschrijft Q, dan zou hij de kracht die van achteren door zijn lijf naar voren vloeit aan de voorkant gebruiken om zich eruit te drukken. Misschien is er dan wel sprake van een "stabielere" aanleuning, maar zeker geen vriendelijke. Als er dan überhaupt wel sprake is van aanleuning trouwens, volgens mij wordt het dan meer een krachtspelletje om hem nog wel "rond" te houden. Bovenstaande foto laat gewoon een paard zien die met een prachtige zelfhouding door de baan gaat, die ontstaat uit het goede gebruik van de rest van z'n lijf.

Ik zoek zeker geen stabielere aanleuning!
Ik geef toe dat het moeilijker zal zijn, maar ik vind ook wel dat we van de wereldtop mogen verwachten dat zij dit voor elkaar krijgen, en dat is bijna niet het geval (op een enkele momentopname na Knipoog )
De ruiter moet het paard niet rond houden met de hand, maar rond de aanleuning inrijden, dat heeft niets met vasthouden te maken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:49

Aimee schreef:
Ik zal wel wat missen, maar zoals ik bovenstaande begrijp willen de klassieke ruiters alhier dus dat er een constante druk is op de teugels.... wat is er met het aloude überstreichen gebeurd? Wat is er gebeurd met het ideaalbeeld van lichtheid, souplesse en harmonie tussen ruiter en paard? Wat is er gebeurd met het doel om met zo min mogelijk hulpen zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen?

Hey! Dat zijn MIJN vragen! Haha! Knipoog

Je doelt zeker op de Anky foto's?
Die losse teugels komen van de stelling, de buitenteugels zijn wel altijd in contact.
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 10-06-05 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:52

QQQQ schreef:
Ik zoek zeker geen stabielere aanleuning!
Ik geef toe dat het moeilijker zal zijn, maar ik vind ook wel dat we van de wereldtop mogen verwachten dat zij dit voor elkaar krijgen, en dat is bijna niet het geval (op een enkele momentopname na Knipoog )
De ruiter moet het paard niet rond houden met de hand, maar rond de aanleuning inrijden, dat heeft niets met vasthouden te maken.

En dat zie jij op bovenstaande foto van Gribus niet terug Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:53

QQQQ schreef:
Aimee schreef:

Die losse teugels komen van de stelling, de buitenteugels zijn wel altijd in contact.

sterker nog, dat heb ik een paar bladzijden terug ook al gevraagd Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:54

VValar schreef:
En dat zie jij op bovenstaande foto van Gribus niet terug Verward

Ik zie dat ie te kort in de hals loopt: opgekruld. Dat kan je bijv zien aan die loodlijn en de 3e wervel als hoogste punt.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:55

Afbeelding

Afbeelding

Zit Anky hier nou op de shire uit de avatar van QQQQQQ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:57

Magique schreef:
Zit Anky hier nou op de shire uit de avatar van QQQQQQ?

Het vermoeden is bevestigd: Magique is aan een brilletje toe! Nerd

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:03

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij opvalt aan deze foto's...
bovenste foto:
Dat ze een oortje inheeft en haar beugelriem achterste voren, nl de gesp tegen de laars, ipv van de laars af....

onderste foto:
Lijkt de microfoon stuk te zijn...net of ze zit te schreeuwen en mischien reageerd ze wel naar haar paard toe omdat die naar een vlieg hapt die op zijn borst is geland....
is de beugelriem hoes naar boven geschoven..
en als ik beide foto's met elkaar vergelijk lijkt het dekje scheef te zitten om dat de rand op de bovenste foto voor het zadel smaller is als op de onderste foto....

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:07

Magique schreef:
http://picserver.org/view_image.php/72394/p.jpeg[/img]

Dat is toch dat paard die met de Aqua8horse methode getraind wordt ?

dit komt meer in de buurt van FEI dressuur
dressuur volgens het boekje
in jullie termen klassieke dressuur

korrete houding en zit!
en mooi tegen kontakt!
als je je paard met zo'n teugeltje en zit kunt rijden spreek je over dressuur.
dan pas KAN je paard ook los lopen!!!!
met dat gezaag en gehang in de bek berijk je helemaal niks.....
alleen maar problemen.....
en je paard loopt k****

kijk alleen maar eens naar de gelaatsuitdrukkingen van beide paarden!!
de ene is een en al ik ga voor je door het vuur, zeg maar baas wat ik mag doen.
de andere is een en al verzet....
de ogen vallen er bijna uit!!!!!!!
de oren plat en niet atent!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door johanna13 op 10-06-05 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:08

QQQQ schreef:
Aimee schreef:

Nee Q, ik doel op de klassieke ruiters en hun ideaalbeeld van een goedgaand dressuurpaard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:08

QQQQ schreef:
Ik zie dat ie te kort in de hals loopt: opgekruld. Dat kan je bijv zien aan die loodlijn en de 3e wervel als hoogste punt.

Ik denk dat jij anders ook wel een brilletje zou kunnen gebruiken Nerd Wat oprichting en opkropping zijn wel degelijk twee verschillende dingen die ook niet met elkaar in verwarring zouden gebracht mogen worden (foei!).
Laatst bijgewerkt door VValar op 10-06-05 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:09

Alane schreef:
onderste foto:
Lijkt de microfoon stuk te zijn...net of ze zit te schreeuwen ..

Nee joh! Ze zingt d'r kür! Muziek! Haha!

(ik ben niet in de war hoor, VV)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:10

QQQQ schreef:
(ik ben niet in de war hoor, VV)

Dan zou ik toch echt sterk dat brilletje willen aanraden Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:12

Alane schreef:
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/roll ... .jpg[/img]

Afbeelding

Wat mij opvalt aan deze foto's...
bovenste foto:
Dat ze een oortje inheeft en haar beugelriem achterste voren, nl de gesp tegen de laars, ipv van de laars af....

onderste foto:
Lijkt de microfoon stuk te zijn...net of ze zit te schreeuwen en mischien reageerd ze wel naar haar paard toe omdat die naar een vlieg hapt die op zijn borst is geland....
is de beugelriem hoes naar boven geschoven..
en als ik beide foto's met elkaar vergelijk lijkt het dekje scheef te zitten om dat de rand op de bovenste foto voor het zadel smaller is als op de onderste foto....

Jij ben nog HILARISCHER dan Marcolemar en Magique bij elkaar....

Haha! Haha! Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:13

Aimee schreef:
Nee Q, ik doel op de klassieke ruiters en hun ideaalbeeld van een goedgaand dressuurpaard.

Ah. En waarom je dat ideaalbeeld zo weinig ziet?
Simpel.
Omdat dat verrekte moeilijk is.
En omdat je het zo weinig ziet, zien momenteel zo weinig mensen nog het verschil tussen het werkelijke ideaalbeeld en een karikatuur van het ideaalbeeld.
(nou ja...eigenlijk bestaat dat probleem ook al best lang)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:14

QQQQ schreef:

Q, Grib loopt niet opgekruld. Hij is gewoon helemaal bij elkaar gereden, waardoor z'n neus en staart dichter bij elkaar komen. Dat heet verzameling, het stretchen van de spieren wordt dan bereikt door opbolling en niet (meer) door uitrekking. Pling

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:17

Aimee schreef:
QQQQ schreef:

Q, Grib loopt niet opgekruld. Hij is gewoon helemaal bij elkaar gereden, waardoor z'n neus en staart dichter bij elkaar komen. Dat heet verzameling, het stretchen van de spieren wordt dan bereikt door opbolling en niet (meer) door uitrekking. Pling

Verzameling is NIET het verder naar achteren brengen van de neus.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:19

Volgens mij zegt Anky op die onderste foto:
"BRAAAAAAAAAAAAF" Pling