pol013 schreef:Ik kan flow ook wel even toepassen op mijn paard.
Als we aan het rijden zijn en ik zorg voor voldoende uitdaging (ik maak het hem dus een beetje moeilijk) dan gaat hij naar verloop van tijd super lopen. Hij is volledig op het werk gericht, laat zich niet afleiden en geeft niet zo snel een vermoeide indruk. (flow dus)
Als ik onvoldoende uitdaging weet te brengen, loopt hij van begin tot eind te sloffen en heeft alle tijd om te schrikken (geen flow)
Als ik het te moeilijk maak, gooit hij er met de pet naar en geeft eerder een vermoeid gevoel. (geen flow)
Maar heb nog steeds geen idee of dit de flow is die lielle bedoelt.
wahahaahah of de ultime uitleg van flow: Je zit te bokken in dit topic, iemand vraagt je iets maar jij luisterd niet. 'even' later kijk je op en blijkt het stikdonker te zijn om je heen, het is 2 uur 's nachts en je hebt zere ogen. Oeps was je al zo lang bezig?
ja, dat bedoel ik dus volledig. En in die staat kun je dus presteren, en dat bereik je niet in uitsluitend ontspanning. Ik kan me dat studievoorbeeld echt herinneren, heb zo 4 uur lang Latijnse teksten zitten vertalen, en kwam in het pikdonker met 1 kleine burealamp weer bij.
/edit
typo

)