Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:50

QQQQ schreef:
Jij snapt duidelijk nog altijd niet dat het hier niet om het bereiken van het hoogste niveau gaat (niet afzeikerig bedoelt).

Het feit dat onze persoonlijke doelen verschillen zal wel te maken hebben met de meningsverschillen die we hier hebben.

Citaat:
Als ik zeg dat niet elk paard met LDR te rijden is, doel ik niet op verschillende rassen, maar op individuen. Bijv. hen die het mentaal niet pikken of aankunnen.

Imo moet je dan geen algemeen topic openen, want nu scheer je iedereen over 1 kam.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:51

Magique schreef:
Een paard wat niet goed in z'n vel zit hoe kan die nou "showen"

Als je 'm genoeg opfokt lukt dat wel hoor.
Sluit je paard maar in de koude winter een weekje op in z'n bok. Wedden dat ie showt als je 'm loslaat in de wei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:52

Ga jij op zo'n paard de bak met tribunes in?
Op hoeveel rondjes erop blijven zitten gaan we wedden Tong uitsteken

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:53

QQQQ schreef:
Als ik zeg dat niet elk paard met LDR te rijden is, doel ik niet op verschillende rassen, maar op individuen. Bijv. hen die het mentaal niet pikken of aankunnen.

Sommige paarden zijn überhaupt al niet geschikt voor de dressuur (bv Shires) waarom wil men er zonodig dan toch dressuur op rijden terwijl zo'n paard fysiek helemaal niet in staat is om het gevraagde uit te voeren. Dat vind ik pas ongevoelig

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:54

Zep schreef:
Imo moet je dan geen algemeen topic openen, want nu scheer je iedereen over 1 kam.

Dit topic gaat over het getoonde in de ring (eigenlijk, dat het nu off topic alle kanten op gaat....)

Dat onze persoonlijke doelen verschillen, dat is wel een belangrijk punt. Iets dat ook eerder is aangedragen en verklaard waarom zoveel van de huidige klassieke meesters afstand van de wedstrijdsport hebben genomen.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:55

QQQQ schreef:
Als je 'm genoeg opfokt lukt dat wel hoor.
Sluit je paard maar in de koude winter een weekje op in z'n bok. Wedden dat ie showt als je 'm loslaat in de wei?

Als jij dat verstaat onder show boven functionaliteit Verward

We hadden het over show in de ring weet je nog Huilen

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:56

QQQQ schreef:
Dit topic gaat over het getoonde in de ring (eigenlijk, dat het nu off topic alle kanten op gaat....)

Jij had het toch over losgooien in een weiland Ach gut

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:57

QQQQ schreef:
Iets dat ook eerder is aangedragen en verklaard waarom zoveel van de huidige klassieke meesters afstand van de wedstrijdsport hebben genomen.

Of misschien dat ze hadden geconcludeerd dat de klassieke meesters niet meer met het niveau mee konden

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:59

Q, zodra er iets gezegd wordt waar je (blijkbaar) geen goed antwoord op hebt, ga je zeggen dat het offtopic is. Terwijl het al zoveel pagina's offtopic is gegaan en nog steeds gaat. Ontwijkend gedrag noemt men dat.

Ik ga trouwens af op je profiel, de foto die daarin staat en dat je zelf zegt dat je een Shire hebt.

Als laatste, iemand die Anky na wilde doen (en daar dus blijkbaar niet in slaagde) was duidelijk NIET met LDR bezig maar met een onkundige manier van rijden.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:00

Magique schreef:
Sommige paarden zijn überhaupt al niet geschikt voor de dressuur (bv Shires) waarom wil men er zonodig dan toch dressuur op rijden terwijl zo'n paard fysiek helemaal niet in staat is om het gevraagde uit te voeren. Dat vind ik pas ongevoelig

Mijn shire is prima geschikt om op te rijden, qua bouw en type. Ze is prima in staat om stap/draf/galop correct onder de man uit te voeren en een pasje opzij of schoudervoor, is ook geen punt. Voor 'hoger' werk is ze absoluut niet geschikt, maar dat vraag ik ook niet van d'r.
Als je persé een shire koopt om die naar de Z te rijden, ja, dan ben je verkeerd bezig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:02

Auw, die zit Magique.

Maar dat ligt dan natuurlijk niet aan de meesters maar aan het niveau

Maar Q, als je nu afstand wil nemen van de wedstrijdsport, waarom zeik je er dan over? Laat ons dan lekker.

Ik ga toch ook geen topic openen over dat ik de technische kwaliteit van de Spaanse Rijschool zo beroerd voelt. Over show gesproken...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:03

Anoukie schreef:
Ik ga trouwens af op je profiel, de foto die daarin staat en dat je zelf zegt dat je een Shire hebt.

Als laatste, iemand die Anky na wilde doen (en daar dus blijkbaar niet in slaagde) was duidelijk NIET met LDR bezig maar met een onkundige manier van rijden.

Juist, maar meer weet je niet, dus pas op met het doortrekken van je conclusies

Dat laatste is precies waar ik het net over had: Als alleen Anky zo bezig zou zijn had ik er niet veel problemen mee, maar iedereen moet het zo nodig zo proberen (en natuurlijk vind iedereen van zichzelf dat ie het wel op de juiste manier toepast).

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:06

Zep schreef:
Maar Q, als je nu afstand wil nemen van de wedstrijdsport, waarom zeik je er dan over? Laat ons dan lekker....

Wie zegt dat ik dat wil? Ik benader wedstrijden alleen anders dan jij.
Ik "zeik" erover, omdat ik niet kan begrijpen dat een topruiter als Anky de regels aangepast wil zien. Gelukkig begrijpt niemand op bokt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:06

En iedereen moet ook zo nodig het front erin trekken

Beide dingen blijven toch even slecht?

Slecht rijden is nu eenmaal niet goed voor je paard.
Wat je ook rijd.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:09

QQQQ schreef:
Wie zegt dat ik dat wil? Ik benader wedstrijden alleen anders dan jij.
Ik "zeik" erover, omdat ik niet kan begrijpen dat een topruiter als Anky de regels aangepast wil zien. Gelukkig begrijpt niemand op bokt dat.

Volgens mij ging het Anky over dat hoogste ppunt niet zozeer om die LL

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:11

Magique schreef:
Volgens mij ging het Anky over dat hoogste ppunt niet zozeer om die LL

Die dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
D.w.z.: Als de nek niet het hoogste punt van de wervelkolom is, is de neus niet voor de LL (tenzij je aan het halsstrekken bent Knipoog )

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:25

Eigenlijk wilde ik me met dit hele topic niet gaan bemoeien, alleen meelezen, maar nu ben ik van mening veranderd Haha!

QQQQ schreef:
Dat is ook niet gezond, maar je verdoezelt er geen fundamentele fouten mee en geeft de ruiter geen extra 'wapen' waarmee ie het paard dan toch kan dwingen.
Als het alleen de top was, die op goeie manier hiervan gebruik zou maken en het niet door iedereen overgenomen zou worden, zou ik er véél minder moeite mee hebben.

Ho! Ik vind de rug wegdrukken toch wel zeer zeker een fundamentele fout, en nog een grote ook!

En om even on-topic te gaan, ben jij de enige die weet van Anky's plannen wat betreft de loodlijn op wedstrijd? Als zo'n persoon dit bekend zou laten worden zou heel paardenwereld er ondertussen toch zeker wel van af weten? Ik heb er in ieder geval nog 0,0 over gehoord, nog geen geruchten!

Ik vind het een prima regel dat men op wedstrijden van je verlangt je paard voor de loodlijn te rijden, maar ik vind dat dat niet ten koste mag gaan van ontspanning, impuls en los door het lijf bewegen. En de combinatie die het gevraagde niet correct genoeg kan laten zien met het neusje voor de loodlijn hoeft niet per definitie op een verkeerde manier te trainen, het heeft de helft van de keren te maken met 'dat niveau nog niet behaald te hebben' te maken. En natuurlijk mogen ze daar op afgestraft (niet mijn favoriete woord) worden ten opzichte van de ruiters die hun paarden wel voor elkaar en voor de loodlijn hebben, maar niet ten opzichte van de geforceerde voor de loodlijn geschopte en door het proefje getrokken combinaties

Ik zie 100x liever een combinatie wat te diep maar wel netjes, ontspannen en vooral eerlijk door een proefje gaan dan die opgeprikte paarden omdat het zo belangrijk is dat het neusje eruit is! Helaas zie je die combi's ook 100x zo weinig Scheve mond . Wat dat betreft zou de afschaffing van de regel 'neus voor de loodlijn' denk ik wel wat goeds in petto hebben. De druk is er wat af voor de combinaties die het nog niet helemaal voor elkaar hebben en die worden a.h.w aangemoedigd eerlijkere proefjes te rijden. De combinaties die het wél voor elkaar hebben houden voordeel, want bij 2 gelijkgaande paarden waarvan de ene voor de loodlijn loopt en de ander erachter 'wint' de eerste.

Oftewel, waarom zo blindstaren op die loodlijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:30

Dat zeg ik al 30 pagina's

En de nek op de verkeerde plaats als hoogste punt kan zeker ook met de neus voor de LL

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:33

Remember"]
Ho! Ik vind de rug wegdrukken toch wel zeer zeker een fundamentele fout, en nog een grote ook!
[/quote]
Ja, maar die wordt niet verdoezelt.

[quote="Remember"]
En om even on-topic te gaan, ben jij de enige die weet van Anky's plannen wat betreft de loodlijn op wedstrijd? Als zo'n persoon dit bekend zou laten worden zou heel paardenwereld er ondertussen toch zeker wel van af weten? Ik heb er in ieder geval nog 0,0 over gehoord, nog geen geruchten!
[/quote]
Nee, Magique weet er blijkbaar ook van.

[quote="Remember schreef:
Ik vind het een prima regel dat men op wedstrijden van je verlangt je paard voor de loodlijn te rijden, maar ik vind dat dat niet ten koste mag gaan van ontspanning, impuls en los door het lijf bewegen. [...]
Ik zie 100x liever een combinatie wat te diep maar wel netjes, ontspannen en vooral eerlijk door een proefje gaan dan die opgeprikte paarden omdat het zo belangrijk is dat het neusje eruit is! Helaas zie je die combi's ook 100x zo weinig Scheve mond . Wat dat betreft zou de afschaffing van de regel 'neus voor de loodlijn' denk ik wel wat goeds in petto hebben. De druk is er wat af voor de combinaties die het nog niet helemaal voor elkaar hebben en die worden a.h.w aangemoedigd eerlijkere proefjes te rijden. De combinaties die het wél voor elkaar hebben houden voordeel, want bij 2 gelijkgaande paarden waarvan de ene voor de loodlijn loopt en de ander erachter 'wint' de eerste.

Oftewel, waarom zo blindstaren op die loodlijn?
Dat eerste deel, daar zijn we het dus over eens
Als zowel het achter de loodlijn gaan, als het slechte rug en/of achterbeen gebruik wordt "bestraft", dan is er toch niets aan de hand? Vereist wel een bepaald opleidingsniveau van de jury, die moet dat wel kunnen beoordelen.
Zoals ik al uitgebreid heb uitgelegd, heb je zeker op hoger niveau een groot voordeel van het net achter de loodlijn laten lopen.
Op lager niveau zal het op zich niet zo heel veel verschil mogen opleveren (iig niet voor 't klassement).

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:34

runningkawa schreef:
Dat zeg ik al 30 pagina's

Misschien dat als nog iemand het zegt het kwartje een keer gaat vallen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:34

Wat bij jou hoger
M,Z of internationaal?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:35

runningkawa schreef:
En de nek op de verkeerde plaats als hoogste punt kan zeker ook met de neus voor de LL

Geef eens een voorbeeld.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:36

runningkawa schreef:
Wat bij jou hoger M,Z of internationaal?

Ah, geen half werk, doe maar internationaal dan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:36

Ik moet nu naar therapie, maar als ik terug kom zal ik een zoeken, want heb heb het zeker wel gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:36

QQQQ schreef:
Ah, geen half werk, doe maar internationaal dan Haha!

Ja mij ook

Dus wat zeur je dan op bokt Lachen Tong uitsteken

Hoeveel zijn er hier GP Haha!