Aimee"]Wow! Wat een compliment, dank je.
[quote="SuperPepeijn schreef:aimee [...] en ik denk dat je je laat leiden door je gevoel.
[/quote]een duidelijker voorbeeld van iemands woorden verdraaien kan ik niet geven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aimee"]
Dat is net als paardrijden met een van nature minder getalenteerd paard of een paard dat van nature niet de lichamelijke eigenschappen heeft van een dressuurpaard. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat het einddoel niet bereikt kan worden, of ben jij van mening dat dressuur met een Arabier, een Fries, een Tinker, een Haflinger, een Fjord of een Shire verboden zou moeten worden? Lijkt me niet, aangezien je daar zelf aan doet.
[/quote]
Aimee, een paard is een paard is een paard en de handreikingen van de dressuur gelden voor elk afzonderlijk paard. Dus als jij de basis correct onder de knie hebt, dan kun jij ook uit de voeten met de Shire van QQQQ.
[quote="aimee schreef:Jaja, dus jij hebt gelijke lichamelijk mogelijkheden als bijvoorbeeld Reiner Klimke. Je bezit het zelfde gevoel en de perfecte mentaliteit.
*proest* Túúúúrlijk man, zolang je er zelf in gelooft he....
In mijn ogen betekend dat zelfontkenning en dat zal dus nooit leiden tot echte rijkunst.
QQQQ schreef:Yep, door veel achtergrond te verzamelen naast het zoveel mogelijk rijden.
Aimee schreef:Omdat hij in mijn ogen alleen linkerhersenhelft-oplossingen zoekt, alleen bezig is met zoveel mogelijk theoretische kennis en onderbouwing verzamelen.
Wat zijn volgens jou dan de conclusies die ik aan dit stuk verbind, Lov?
Aimee schreef:Zo geeft Pipo zelf aan het vwnw rijden niet zo goed te beheersen en ze geeft aan dat ze zich daarom niet waagt aan LDR (toch Pipo?).
Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:Dan heb je het nog niet begrepen, want nogmaals: Het gaat om het instellen waar de ruiter het wil.
Als het paard niet naar de hand toegereden wordt is de werkhouding niet van de ruiter en wordt er gewoon slecht gereden, of het nou klassiek is of LDR.
Sjuimpje schreef:Ik had het over in elke positie instellen, en dat kan ik en doe ik dus ook.
Als hij hier weer iets van het achterbeen afkomt, zal ik hem toch weer van voor moeten begrenzen zodat de activiteit die ik er achter instop niet gelijk in snelheid uitvloeit. Zodra hij weer gaat dragen kan ik hem weer verlengen... In de houding die ìk wil.
Aimee"]
"Jammer genoeg wordt het creatief vermogen van de rechterhersenhelft in onze cultuur ernsitg ondergewaardeerd en heeft het westerse denken een veel groter respect voor lezen, schrijven en rekenen dan voor lichamelijke vaardigheden, kunst en 'visie'. Als gevolg daarvan krijgen de meeste mensen een zeer eenzijdige opleiding en net als bij een spier die niet gebruikt wordt, antrofieert de rechterhersenhelft. Door te oefenen kan de rechterhersenhelft echter weer tot de originele sterkte worden teruggebracht... hoewel mensen die hebben geleerd om vrijwel alleen met hun linkerhersenhelft te gebruiken vaak niet in staat (of niet bereid) zijn om de rechterhelft te gebruiken, zelfs onder omstandigheden waar deze manier van functioneren veel geschikter is.
[/quote]
Waarom niet allebei? Dit stuk tekst suggereert dat je wel een speling der natuur moet zijn om intellect met musische eigenschappen te kunnen combineren.![]()
[quote="QQQQ"]
Heb jij je ogen al open gedaan voor dat (lange) stuk wat ik schreef? Wil daar toch nog graag een commentaar van een pro-LDRer op zien, of betekend die stilte dat we het allemaal eens zijn met wat ik daar geschreven heb???
[/quote]
Ben ook wel benieuwd naar veetbek betreffende...
[quote="Aimee schreef:Het paard heeft behoefte om met gevoel gereden te worden en ik kom geen gevoel te kort met LDR.